2021. október 27., szerda

Őszi csészék




Már hoztam egyszer a téli bögréimből bemutatót. Vannak itthon ősziek is, igaz, hogy ezek nem bögrék, hanem csészék, de jókat lehet kávézni belőlük, a falevelesből teázni is, megvan a mérete hozzá. 
A levelek a természetben a zöldből átváltottak barnára, vörösre és sárgára, és szépen ragyognak. A fák pedig egyre csak csupaszodnak, de addig is fénylő, világító színeikkel tarkítják a természetet, és alájuk csodás levélszőnyeget varázsolnak.
Kezemben tartom az őszt minden kávézáskor és teázáskor.

22 megjegyzés:

  1. imádom a hulló leveleket (is)
    össze-vissza fotózok ilyentájt...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Érdemes a fák alá is nézni. Csupa szín és gazdagság a lehulló levelektől.Néztem a blogodban az első képen azt a fát. Tele van az alja sárga levelekkel.Szép!

      Törlés
  2. A levélszőnyeg gyönyörű. Nem is értem, hogy miér nem csinálnak színes, mindenféle levelek mintáival szőnyeget. :)
    Gyerekek voltunk és a lehullott leveleket a lábunkkal húztuk, jó nagy kupacokba gyűjtöttük, majd ott hagytuk és jött a következő lábhúzás, így a járdákon, útszéleken egészen érdekessé formáltuk a tájat. Az énekórákon őszi dalokat énekeltünk, őszi éjjel izzik a galagonya... minden szavát ízlelgettem, elképzeltem, milyen sokszor. A szavak sziszegnek, zizegnek, zöngenek, vagy szomorkodtunk, amikor szegény cinege nem kapott cipőt, és a könyvekben a képeket nézegettük hozzájuk.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Milyen szép gyerekkori élményeid vannak az őszről. Mi is játszottunk a levelekkel, kupacokat formáltunk belőlük, és magasra dobtuk őket, aláálltunk, és hullotttak ránk, mint az eső.
      Jó tanáraitok lehettek, ha őszi dalokat, verseket énekeltettek, mondattak veletek. Segitettek átélni az ősz szépségét. Megtanították az évszakot szeretni.Nagyon szép képek is vannak az őszről, a szép őszi fákról, levelekről. Mind, mind belénk ivódik és gyönyörködtet.

      Törlés
    2. Nagyon sok színes faleveles szőnyeget lehet kapni, pl. a bonami oldalán is. :)

      Törlés
    3. Kovtama, köszönöm az információt.:)

      Törlés
  3. "Kezemben tartom az őszt..." - ez a mondat nagyon szép.
    Tetszenek a csészék, az ősz hűvösebb napjain jó lehet forró kávét, teát inni belőlük egy fotel mélyére kucorodva és közben kint csöndesen, libegve hullanak a sárga, barna, vörös falevelek.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, átölelem a csészéket, a bögréket, melengetem az ujjaimat, a kezemben tartom az évszakhoz illő csészéket, kezemben tartom az őszt. Jó belőlük inni, fotelba kucorodni, és élvezni a faleveleket, melyek hullanak, ha jön egy erősebb légáramlat, akkor különösen. Lassan hullanak alá, míg földet érnek, és szőnyeget formálnak színes levelek. Szép látvány.

      Törlés
  4. Éva, nekem is tetszik, ez a "kezemben tartom az őszt". Kiteszem magam elé jelmondatnak és bizatónak. Érdekes, hogy minden évszakhoz vannak csészéid. Kis szertartás a mindennapokhoz. Kedves nagyon.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szeretem a szertartásokat, segítenek élni és élvezni a napokat.Az évszakhoz tartózó csészék, bögrék is ehhez tartoznak.Hamarosan csinálok egy kávét, és a falevelesből fogom meginni.

      Törlés
  5. Hasas bögrét, pontosabban findzsát szeretnék... Olyat, amit nem sajnálok naponta használni télidőben. Hibiszkusz teát, rubint színűt fogok kortyolgatni a hideg napokon. Kisfiamtól kaptam, távoli országból hozta. De "a bögrék" nem valók hozzá....

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tetszenek a hasas bögrék, de nekem nincs. Volt egy kis hasas kávéscsészém, még Köszegen vettem, árvácska volt rajta. Ritkán török el bármit is, de ezt eltörtem. Most nincs.
      Ittam hibiszkusz teát én is, nagyon finom. Emlékszem, hogy egy kolléganőm hívott meg párunkat teázni, akkor ittam.
      Milyen kedves a fiadtól, hogy megajándékozott vele.

      Törlés
  6. I love your cups! They are very nice in Autumn with a nice hot coffee when we are staying inside.
    Have a good day!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. I have cups for every season. I like them. They give good mood when I drink tea or coffee from them.

      Törlés
  7. Olvasva a bejegyzés címét, már fentem a fogam az újabb csesze csodáidra. Annyira szeretem őket!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy fented a fogadat a látnivalóra.:) Régen vettem mind a kettőt, és jó, hogy még megvannak, és nem törtek el. Eljött az ősz, és az őszi csészék ideje. Használom őket.
      Gondolom, hogy te is szereted a saját csészéidet és a bögréidet.

      Törlés
  8. Borka és Klári által kiválasztott mondatod nekem is szemet szúrt (bár csak az egyiket, mert a bal be volt dagadva éppen kis ráadásként a többi szimptóma mellé...)
    A rituálék as életművészet fontos részei! Ápoljuk, ha nem is hagyjuk eluralkodni őket rajtunk...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem gondoltam, hogy olyan sikert arat az a mondat. Sajnálom, hogy be van dagadva a szemed, gyógyulást kívánok minél előbb.
      Vannak rituáléim, de még mind az elviselhetőség határán vannak. Arra nagyon vigyázok, hogy ne lépjem túl a határt. Vigyázok rá. Nem akarok semminek sem a rabja lenni.

      Törlés
  9. Ez nem csak szókép, te tényleg "kezedben tartod" az őszt --- mint mindent! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Sajnos nem tartok mindent a kezemben,pedig igyekszem. Köszönöm a mondatodat.

      Törlés
  10. Az őszi csészéid is szépek!! Én a héten letörtem a gyerekkori bögrém fülét. :( Minden reggel abból ittam a kakaót, amit Nagymama készített. Valami hibája már volt, de ez is egy olyan törés volt, ami szinte előre látszott. Mostanában sok kedvenc csészét, bögrét törtem el. Keresem az okát.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Sajnálom, hogy letört a gyerekkori bögréd füle. Sok emléked fűződhet hozzá. Nem tudom mi lehet az oka, hogy mostanában sok kedvenced tört el, de valószínűleg véletlen egybeesések lehetnek.

      Törlés

zene

x

Tájékoztatás

Az Éva című blogon található képek saját fotók.

E-mail címem: editis@citromail.hu