2021. október 5., kedd

Reggeli fények







Szeretem a reggeli fényeket, ahogy az ablakon át besütnek az ablakon. Éltetik a virágjaimat, árnyékot vetnek a falra. Mikor felhúzom a redőnyöket vagy átmegyek a másik szobákba, látom, hogy a napfény már javában ott van a falakon. Október van, kint már egyre hidegebb lesz, de azért a beáramló napsütés kicsit még felmelegíti  a szobákat. Van egy kristálygolyóm az ablak előtt, szivárványszínű csillámokat szór a falakra, ha megpörgetem. Élvezem a látványát.
Néha leülök a fotelba a reggeli kávémmal, és rám süt a Nap. Nem igyekszem gondolkozni. Nem, még nem, sem terveket szövögetni arra napra, becsukom a szemeimet, arcomat a fény felé fordítom. Ad, amit ad, elfogadom azt, ami nekem jár arra a napra. 
Nem kell  annyit gondolkodni az életemről, elfáraszt. Olyan az életem, amilyen. Ilyenné tettem, ilyenné alakult. Hálás vagyok azért, hogy még élek. 
Hálás vagyok azokért a napokért is, melyekben ennek tudatában vagyok, és meg is becsülöm őket. Nagy érték az életünk. Ezt üzenem minden kedves olvasómnak.
Beengedem továbbra is a napfényt, és újra megpörgetem a kristálygolyómat, hadd szórja a szivárvány színeit a falaimra.

24 megjegyzés:

  1. Szép ott Nálad. 😊. A fények, a sok zöld levélen ahogy átsüt. És a már őszt idéző színek, a pirosbogyós ágak, a lampionok narancssárgája. (nem jut most eszembe, hogy is hívják)
    Míg ezt írom, a mögöttem lévő ablakon át beözönlik a napfény, örülnek az orchideáim is. Szeretem, ha süt a nap.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szeretem a lakásban a piros és narancssárga apró foltokat. Vidámmá teszik a lakást. Ha napfény rávilágít különös hangulatot ad. Felvidít, jobb hangulatot teremt. Jó, hogy nálad is besüt a Nap, élvezzük a napfényt a lakásban amíg lehet.
      Nálam már délután nem süt be, és néha hiányzik.

      Törlés
  2. Szépek a fotóid! S ráadásul süt nálad a nap!
    Én pedig itt üldögélek a reggel óta égő villany alatt az íróasztalomnál a sarokban és hallgatom a már napok óta VÍGASZTALANUL kopogó esőcseppeket a konyha tetőn...
    S még ki is kell mennem meleg kuckómból bevásárolni...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kívánom, hogy minél előbb álljon el az eső nálatok, mégha szeretem is hallgatni a kopogását. Igaz, én is csak bentről kedvelem ezt a ritmikus hangot. Írtam egyszer, hogy az időjáráshoz szerencse kell, most neked nem jött el az a bizonyos szerencse.Ki kell mozdulnod az esőben. Remélem, minél előbb el tudod intézni a bevásárlást, és visszamehetsz a meleg kuckódba.

      Törlés
  3. Nagyon szép hangulatos őszi képek fotókon és írásban. Gyönyörű a kristálygömb, mikor megláttam, azt kérdeztem magamtól, nekem miért nincs ilyen? Kis szivárványgyerek a falon. :) Nekem egyszer sikerült elkapnom egyet a szőnyegen, de nem kristálygömb csalogatta be, hanem egy prózai üdítős flakon. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Itt az ősz, az ősz hangulata lakáson belül és kívül is.
      Lám, lám, milyen egyszerű dolgok is tudnak szivárványt csalogatni a szőnyegre, ahogy neked az üdítős flakon is megtette. Nem kell ahhoz kristálygömb, hogy ebben a látványban legyen részed. Az enyém egy damilszálon lóg, amit nem látni, így a kristálygömb, olyan, mintha a levegőben lógna.

      Törlés
  4. Gyönyörű fények és képek!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A fény a természet ajándéka, nekem csak le kellett fényképeznem.

      Törlés
    2. én is ezt szoktam mondani:) (de azért tudjuk, amit tudunk :)

      Törlés
  5. Ma reggel, mielőtt rákattintottam a blogodra, a hetedik érzékem azt súgta, új bejegyzés fog várni:)))
    Sok gondolatot ébresztett az írásod, jócskán elidőztem reggel is, de most este is a soraidat újra és újraolvasva.
    Az utolsó hat sorodat bármelyikünk igaznak érezheti magára vonatkoztatva is. És talán minden napunkat úgy kellene alvás előtt lezárnunk, hogy köszönjük meg, hogy megélhettük. "Nagy érték az életünk" - írod. Ezzel azt hiszem valamennyien egyetérthetünk.
    Köszönöm a szép gondolatokat.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Éva, bízhatsz a hetedik érzékedben.:) Köszönöm, hogy kétszer is jöttél hozzám, mindig jó olvasni az érdeklődésről.Én lefekvés előtt újra gondolom a napomat, még ha nem is történt sok minden. Meg kell becsülni az életet, mit nem adnánk érte, amikor a vége közeledik. Erre kell gondolni, és akkor mindjárt nagyobb az értéke.

      Törlés
  6. Ezek a reggeli pillanatok, a csendes elmélkedések része az életünknek. Én is nagyon szeretem.

    Alacsonyabban jár a nap, teljesen más a fénye, valahogy jobban értékeljük most, hogy jön a hideg, a köd, az eső. Nagyon szép árnyékokat produkál a lakásban.

    Ohh, az a második fotó!! ❤️❤️❤️ Mint egy gyönyörű festmény, azonnal kitenném a falra! 😍

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ma nem volt időm elmélkedni reggel. Bankba kellett mennem, igyekeztem odaérni mielőtt elered az eső. Mára és holnapra azt jósolták. Igen, más a fénye már a Napnak, sokkal gyengébb, mint nyáron. Ma például nincs is benne részem. Elkezdték a fűtést is a lakótelepen. Itt az ősz, eljött, most már elmondhatjuk. A napfényt is meg kell becsülni, ha adatik. Bár, én szeretem a napfénytelen, ködös, hideg időszakokat is ősszel. Ez is része ennek az évszaknak.
      Örülök, hogy tetszik a második fotóm.:)

      Törlés
  7. Sejtelmes képek! Nekem is a második a kedvencem. Ki lehetne nagyítani, fotópapírra másoltatni és bekeretezni. Ajándéknak is csodálatos lenne.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szóval neked is a második fotó a kedvenced, mint Orsinak. Szeretem a piros bogyós növényeket. Vidámságot adnak.

      Törlés
    2. Küldtem Neked a kertből, szép pirosak.:)
      rhumel

      Törlés
    3. Köszönöm szépen, megkaptam.:)

      Törlés
  8. Gyönyörű fotók szép gondolatok. Szép lelked van, s ez a lényeg. Szerintem.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, Holdgyöngy. Örülök, hogy tetszenek a fotók. Örömmel készítettem őket.

      Törlés
  9. I like morning lights it is beautiful.
    This morning I am up at 6.30 and I will see the first morning light. I can hear the roosters singing and I have heard the bells of the church ringing.
    This week will be a busy week, they are coming to change the boiler during two days and I will have to get up early!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. I also like the morning lights.I do not like to get up early but I can see the late beautiful morning lights.They are also nice.
      It is good that you can hear the bells of the church ringing. I can not hear it.
      You have a lot of work and busy weeeks, but it will be good to be over it and enjoy the result of your work.

      Törlés
  10. Annyiszor elgondolkodtam már, hogy miért szeretem az írásaidat, de nem tudok rá igazán jó szavakat.Szép és komoly és őszinte és egyszerű és világos mint reggel a fény.

    VálaszTörlés

zene

x

Tájékoztatás

Az Éva című blogon található képek saját fotók.

E-mail címem: editis@citromail.hu