2021. október 9., szombat

Zene



A zene felüdít, de le is nyugtat, és gyönyörködtet is. Örömforrás.
Múlt szombaton, éppen ma egy hete újra koncerten voltunk. Van egy templom ott, ahol M. lakik, mely szívén viseli a zenerajongók igényeit. Volt egy három részből álló orgonakoncert sorozat, és mi kettőn ott voltunk. Most egy olasz (Angela Amodio) művésznő adott koncertet. A másikhoz képest, amit láttunk az volt a különbség, hogy most zenekar is játszott. Újabb élményben volt részem. 
(A reklám engem is zavar a zene elején, de ilyen világot élünk. Szerencsére a Skip Ad-ra kattintás sokat segít.)
A templom a You Tube-on, a St. Gabriel ahol játszik ugyanaz, ahol voltunk, rögtön ráismertem, igaz, hogy utána olvastam is a nevét alul.
Az a jó ott az orgona elhelyezkedésében, hogy nem mögöttünk van, mint ahogy sok más templomban, hanem előttünk, így látjuk az orgonistát is játszani. A közönség előtt meghajolva így meg tudja köszönni a megérdemelt tapsot is.
Sokkal többen voltak, mint az első koncerten, amin részt vettünk. Úgy látszik, hogy híre ment, hogy jó orgonakoncertek vannak, és érdemes elmenni. 
Mivel ősz van, és a templomok hidegek, jól felöltöztem, de felesleges volt. Nem volt egyáltalán hideg sem kint, sem bent.
Ősz, jó idő, zene, nem voltam egyedül, mind, mind jó dolog. Hálás vagyok érte.

25 megjegyzés:

  1. Éva, örülök, hogy ennyi jóban volt részed! Feltöltenek szűkösebb időkre!
    Ezen a héten itt is sütött a nap. Talán kitart kedd estig...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Időnként kell egy kis töltekezés. Keresem a lehetőségeket.
      Itt is néha kisüt a Nap a nagy eső után, de holnapra, holnaputánra már nedvesebb időt jósolnak megint. Pedig boltba akarok menni.

      Törlés
    2. Esik... Esik...
      A jó muzsika ilyenkor is segít!

      Törlés
    3. A jó muzsika mindig segít, jó időben, rossz időben. Itt is beborult az ég. Tegnap bevásároltam, jöhet az eső, nem kell kimennem.

      Törlés
  2. képzeld, először zen-nek olvastam a cimed...bár egy kicsit az is :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Egy buddhista vezető írja: „A Zen számomra több lelki nyugalmat ajándékozott. Kevesebb stresszt élek át, tisztábban látom a világot, boldogabb vagyok, és sokkal könnyebb a pillanat és a természet szépségét megcsodálnom.”
      A zene is adhatja ezt. Nem sokat tévedtél.:)

      Törlés
  3. Egy stresszes nap után mindig zenét hallgatunk. Többnyire zongoraversenyt válogatott előadókkal, első helyen Rahmanyinov mint szerző, Bartók és kortársai, a romantikus nem nekünk való. Az orgona csodás lehetett. Megkeresem a művésznőt, amint kitakarítottam. :((

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem ismerem eléggé Rahmanyinovot, de most míg itt ülök az ő zenéjét hallgatom. Kedvet csináltál hozzá, és pótolom a hiányosságaimat.
      Jó takarítást, nekem is kellene, de elhalasztom.

      Törlés
  4. Az orgona hangja szinte mindig megnyugtatja az embert. Örülök, hogy ilyen szép élményben volt részed és ha úgy érzed, hogy szükséged van rá, akkor meg is ismételheted a You Tube-on. Még sok ilyen kellemes időtöltést kívánok Neked, jót tesz az ember hangulatának. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A koncertek óta több orgonazenét hallgatok. Valóban megnyugtató. Erre jó a You Tube, hogy zenét hallgathassunk, sok más mellett, ha éppen kedvünk támad hozzá.

      Törlés
  5. Az orgonaszó a lélekig árad. Feledhetetlen emlékem, amikor gimis koromban orgonakoncert sorozat volt Fehérváron a Bazilikában. Mindig nagy tömeg volt, de a zene úgy beborított, mindig úgy éreztem teljesen egyedül vagyok, szinte úszom benne.
    Jó értelemben véve most irigyellek is. 😍 Jó, hogy ilyen remek programban volt részed!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon jól jellemezted az orgonazenét. A lélekig árad, és szinte úszik az ember benne. Mennyire jó lehetett Fehérváron az az orgonakoncert sorozat, ha még mindig így emlékszel rá. Én is emlékezni fogok az én koncertjeimre.
      Valóban remek programban volt részem, remélem még lesz is.

      Törlés
  6. Egy templom vagy katedrális akusztikája olyan sokat hozzátesz egy orgonakoncerthez, hogy valósággal elárasztja a teret és benne a hallgatóságot is...
    Emlékszem gyerekkorom mindszenti templomának orgonájára is, milyen ünnepélyes, emelkedett hangulatban bocsájtotta el a hívőket vasárnaponként a mise után...

    A Notre Dame-ét sikerült megmenteni a tűztől és a rettenetes hőségtől.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A St. Gabrielnek jó az akusztikája, elárasztotta a teret a zene. Szinte beleborzongtam, mikor megszólalt az orgona, és utána is ez az érzés volt sokszor bennem.
      Nem tudtam, hogy a Notre Dame orgonája megmenekült, de jó dolog tudni. Köszönöm, hogy leírtad.

      Törlés
  7. Éva, az orgona nálunk is az első megrendítő gyerekkori élmények közül éled újra, és azóta is lenyűgöz bennünket. Ma viszont a veled folytatott beszélgetés után elővettük Rahmanyinov első két zongoraversenyét, és nem fogod elhinni, olyan virtigli romantikus műveket adott elő Y. Wang, hogy nincs még egy ilyen! Ugye furcsa, hogy én csak a harmadikat ismerve Horowitz előadásában, egy kemény "elméleti" szerzőt tiszteltem Rahmanyinovban. Így is gyönyörű és elképesztő persze. A szonátái zongorára újabb élményt ígérnek. Hallgass bele, ha kedved van.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hogy te milyen tájékozott vagy zenében! Sokat lehet tanulni tőled. Mára nem terveztem semmi különöset, azt hiszem zenét fogok hallgatni a nap nagy részében.
      Kedvet csináltál hozzá.

      Törlés
    2. Éva, ennek igazán örülök. Nwem kell a nagy elismerés, az ember nyolcvan fölött már szeretné tovább adni, amit életében összeszedett, és örül, ha van kinek.

      Törlés
    3. Rahmanyinov: 2.b-moll Zongoraszonáta Op.36 szól éppen a You Tube-ról.

      Törlés
  8. It was nice that you went to an organ concert and you were accompanied.
    I like to go to concerts but at the moment we are busy in the house and garden before winter and then in December we are probably going to a ballet «  Casse noisettes » i don’t know the title in English, Tchaikovsky ballet.
    Have a nice Sunday

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Catherine, yes, it was good to go to the concert.I know that you have a lot of work in the house and you do not have time to go concerts.I hope that you can go to see the ballet and will enjoy it. Nutcracker is the title in English.
      Have a nice Sunday, too.

      Törlés
  9. Nagy élmény lehetett, szerencsés ember vagy.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Az volt, és hálás vagyok a sorsnak, hogy megadatott.Keresem a jó dolgokat.

      Törlés
  10. De jó! biztos vagyok benne, hogy nagy lelkesedéssel mentél arra a koncertre és nagy élmény volt számodra. Igazi kikapcsolódás, jó érzés. Örülök, hogy részed volt benne.
    A zenéről nekem most a Nagytemplom jutott eszembe, az ottani Adventi koncertek. Volt már egy párban részem, valami fantasztikus ott lenni, amúgy is egy rendkívül ikonikus hely számomra, a zene meg plusz gyönyörűség. Nagyon szeretem. Tavaly elmaradt, kíváncsi leszek, idén lesz vajon?...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Vártam már a koncertet. Az első is jó volt, sejtettem, hogy a következő alkalommal is az lesz. Be is jött a várakozásom.
      Képzelem, hogy a Nagytemplomban az Adventi koncertek milyen szépek lehetnek. Remélem, hogy idén már lesznek, és nem maradnak el. Gondolom, hogy a járvány miatt nem voltak. Idén talán már jobb a helyzet, ha csak az új hullám nem szól közbe. Bízom benne, hogy nem.

      Törlés

zene

x

Tájékoztatás

Az Éva című blogon található képek saját fotók.

E-mail címem: editis@citromail.hu