2021. szeptember 21., kedd

Kihívások




Kihívásnak vagyok kitéve nap mint nap. Az eseménytelen napokból (kivéve, ha intézkedni kell, de erről már írtam) kell valamit összehozni, amit azért élvezek is, mert mindig szomorkodni sem lehet. Az rombol.
Blogot írni sem könnyű így. Unalmas szövegek a hétköznapokról, melyek nem adnak szinte semmit. Azért az a " szinte" ott van.
Próbálok a semmiből valamit kikerekíteni, mert egyelőre nem akarom abbahagyni a  blogot sem. Egyszer már megtettem évekre, az sem volt jó. Témahiány miatt tettem, most kezdek belemenni egy hasonlóba. Unalmas sem akarok lenni, de írni is akarok. Na, most akkor mi van? :)
Pár napja bejött egy lepke a lakásomba. Megfogtam óvatosan egy zsebkendővel, és kitettem az ablakon. Remélem túlélte. Esemény volt, mert nemkívánatos volt a lakásban, de ártani sem akartam neki. Megoldandó feladatot kaptam, még akkor is ha kicsi volt.
Emlékszem, hogy milyen jókat teáztunk, kávéztunk valaha a cukrászdákban. Mára már az is elmaradt. Csinálok itthon magamnak, mert nem akarom, hogy csak emlékekből álljanak a napok, hanem a jelent is éljem meg.
Azért vannak jó dolgok is mostanában a jelenben:
Szombaton Ausztriában orgonahangversenyen voltunk egy templomban. A bécsi Stephansdom orgonistája adott koncertet. Már nem is emlékszem, hogy mikor voltam utoljára koncerten. Orgona koncerten pedig egyáltalán nem voltam még. Nagyon tetszett, nem hittem volna mikor odamentünk, hogy ennyire a szívemhez fog majd szólni ott az a zene.
Ha már Ausztriában voltam bécsi szeletet ettünk, egy jó nagy adagot. Ott nincs is kis adag a Wiener Schintzelből, mindig hatalmasakat kapunk. Ez volt a vasárnapi ebédünk.
Pár napra megint kizökkentem az itthoni hétköznapokból. Megéltem a jelent, és jólesett. Most jönnek az egyhangú hétköznapok.



21 megjegyzés:

  1. Megint rendetlenkedik a számítógépem, ha nem jönnék, akkor elromlott, és a javításra várok.

    VálaszTörlés
  2. Na tessék, ez is egy kihívás! :)
    Ismerős helyzetek, már ami az elejét illeti.
    Csodálatos lehetett az orgonahangverseny, már én sem emlékszem, hogy mikor voltam utoljára koncerten, de arra sem, hogy mikor ebédeltem utoljára étteremben.
    Igazi, hatalmas bécsi szelet, biztos nagyon finom volt.
    Azért csak-csak történnek ott nálad dolgok. Minden csepp változást, történést értékelni kell, tudom, hogy Te ezt meg is teszed.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Néha történnek nálam dolgok, utána annál rosszabb az egyedüllét, a szürke hétköznapok sorozata. Nem akarom alulértékelni azt ha valami történik velem, megbecsülöm mindet, félre ne értsd. Jó volt ez a pár nap. Most egyedül vagyok, és nagyon rossz.
      Felhívtam a szervízt, egy héten belül kijönnek állítólag, lehet, hogy elviszik a gépet. Néha ha bekapcsolom, kiírja, hogy "No signal", majd elsötétül a monitor, és utána se kép, se hang. Ez valóban egy kihívás. Mozgalmassá teszi a napot, de negatív értelemben.

      Törlés
    2. Ez valóban rossz hír. Remélem, hogy még otthon és gyorsan megjavítják. Hiányzol nagyon, ha nem tudsz valamiért írni, hozzászólni.

      Törlés
  3. Éva sok szeretettel küldöm Neked, és aki ide hozzád betéved...))
    https://youtu.be/hiCpOjvOJlQ
    Én már jó-párszor hallottam élőben, nagyon jó előadó, és történet mesélő is egyben, rettentő szimpatikus ember. Ez csak egy a sok közül, de lehet ismered.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Andrea, köszönöm szépen. Nagyon tetszett. Szimpatikus művész.

      Törlés
  4. Nem baj, ha nem történik olyan új dolog, amit érdemesnek találsz leírásra. Én örülök régi emlékeidnek, a képeidnek, érzéseidnek, gondolataidnak, bárminek, amit leírsz ezekből is.
    Már nem tudom, hogy hogyan kerültem ide, kinek a kedvenc blogjaiban találtam Rád. És a vége felé, a nagy csended előtt nem sokkal, vagyis nem ismertelek annyira, de mégis nagyon hiányzott, hogy nem írtál. És jó volt látni, hogy mennyien várnak Rád, kitartóan.
    Remélem nem hagyod abba ismét. :)
    Szeretem a gondolataidat, a képeidnek a hangulatát.
    És remélem, hogy gyorsan megcsinálják a gépedet. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Betty, köszönöm amit írtál, nagyon kedves volt tőled. Időnként felmerül bennem, hogy abbahagyom téma hiányában, de aztán elmúlik az érzés, mert írhatnékom van. Írom, ami eszembe jut, még ha én magam sem tartom érdekesnek, mert az ember élete nem mindig változatos. Az enyém végképp nem. Örülök, hogy olvasol, és azoknak is, akiket itt látok még nálam.
      Néha jó a gépem, néha nem. Mindenképpen javításra szorul.

      Törlés
  5. Egyetértek Bettyvel, megelégszünk azzal, amit leírsz magadból - eloször azt akartam írni: "magadról", de aztan önkénytelenül is "magadból" lett belőle, ami végül is talán jobban illik írásaidhoz...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Rózsa, köszönöm neked is a biztatást. Megpróbálom folytatni a blogom. Olyan lesz továbbra is, amilyen eddig is, ez vagyok én.

      Törlés
  6. Éva, remélem hamar meggyógyítják a gépedet. Mindannyiunknak öröm, hogy idejárunk olvasni Téged.
    És a számítógép - akár csak időleges - hiányát se viselnénk el egykönnyen 😉

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mennyi biztatás!:) Elég okot kapok a folytatásra így, ha elbizonytalanodom. Mert előfordul néha. Unalmas sem akarok lenni senki számára. Ilyenkor jön elő az érzés. Nem is kevés alkalommal az utóbbi időben.
      Remélem, hogy a gépem nem lesz sokáig távol tőlem, nekem is nagyon hiányozna. Napjaim része.

      Törlés
  7. Éva, már az illúzió is megéri, hogy az emberi kapcsolatainknak lehet valamilyen értéke. Hát még, ha őszinte megnyilatkozásra késztet a lehetőség. Itt mindenki önmagát adja, ez az elfogadott.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen önmagunkat kell adni, és őszintének lenni. Így van értelme a blogírásnak. Nagy értéke van az emberi kapcsolatok építésének is, pontosan úgy, ahogy írod. Sok emberrel megismerkedtem itt ebben a blogírós világban, és ezért hálás vagyok.

      Törlés
  8. Kilenc éve, amikor nyugdíjba mentem mindenki azt gondolta, hogy megesz engem az unalom. Nyüzsgő életet éltem, a munka mellett a közélet is fontos szerepet játszott az életemben 20 éven át. Eljött az ősz, véget értek a kerti munkák és, ki kellett találnom a hogyan továbbot. Először is megtanultam horgolni, amikor belejöttem minden évben kiválasztottam a "célszemélyeket"... Hol csángó gyerekeknek, hol drogmisszióban gyógyuló fiatal férfiaknak, hol ennek, hol annak készítettem sapkákat. Mostanában megkeresett valaki, aki csecsemőosztályon dolgozik és megkért, hogy segítsek nekik. Tizenöt szép, színes babasapkát horgoltam. Közben gyöngyözni is szoktam, néha megkérnek egy-egy játszó délutánra, ismerkedtem a nemezzel, és igyekszem minden télen valami újat tanulni, vagy létrehozni. Számtalan ember van, akinek a legapróbb dologgal is örömet szerezhetünk.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Sokat teszel azért, hogy ne egyen meg az unalom. Jó, hogy megtanultál horgolni, tehetsz az emberekért, és lekötöd magad. A játszó délután, a gyöngyözés és a nemez is segít elűzni az unalmat. Jól ki van gondolva ez az egész.

      Törlés
  9. Szerintem mindenki blogja olyan, mint ő. A te blogodon a te személyiséged, finom lelked jön át. S a szép fotóid! Add csak továbbra is önmagad. képzeld, ha mindenki egy kaptafára írna, így színes a világ.Néhány mozgalmas nap után rossz az egyedüllét, de annak is van varázsa. Az ember kicsit önmaga lehet, elmerülhet saját dolgaiban, én szerettem úgy is élni.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Holdgyöngy, igazad van. Mindeki adja önmagát, így színesedik meg a blogvilág. Az egyedüllét és a bármilyen társaságban levés aránya a fontos. Ha sokat van egyedül valaki az sem jó, ha állandó nyüzsgésben, az sem. Mikor dolgoztam, kifejezetten vágytam az egyedüllétre. Túl sokan voltak körülöttem. Alig vártam, hogy becsukjam magam mögött az ajtót.
      Én is elmerülök a saját dolgaimban, ha egyedül vagyok. Nem zavar meg benne senki.

      Törlés
  10. rendszeresen a szemem elé kerül az a bécsi-szelet fotód itt, a nyálam csorog tőle, szinte érzem az illatát, forróságát - csomó-csomó emlék megrohan -, a ropogós patyolattiszta damasztabrosszal, elegáns eszcájggal, kristálypohárral ugyanúgy, mint tisztára sikált faasztalon, és söröskorsóval együtt üldögélő ráérős falatozással...lassan kell enni (nem csak mert forrón érkezik, hanem ez egy ráérős sokatérő dolog számomra...imádom

    VálaszTörlés
  11. azt is szeretem, hogy nem írsz sűrűn, van időm elmélázgatni a gyöngyszavaidon, csodafotóidon, nincs sürgetettség, nincs szenzációhajsza, nincs rendkívüli produkcióóóó, hogy már megint újabb és újabb izgatott bejegyzésre kapkodjam a fejem, és ámuljak a nyüzsgésen, ...ez nekem egyfajta - szeretem - életstílusjegy is , biztonságos, finom, ráérős, megbízható,

    VálaszTörlés
  12. Most vettem észre, hogy írtál itt. A bécsi szelet valóban forró volt és ropogós.Sok emléked időződik fel a szép terítékekkel vagy a faasztalokkal, ráérős falatozásokkal. Nekem is. Valóban nem kell sietni az evéssel, tartson sokáig az élvezet, és így egészséges is. Az is jó, ha mindenhol a megfelelő teríték van. Van damasztabrosz vagy terítő nélküli asztal is. Kristálypohár vagy korsó. Ez is hangulatot ad az evéshez.
    Valóban nem írok sokszor. Illetve, mihez képest nem írok sokszor, inkább így fogalmaznék. Így tartom jónak, és sürgetni sem akarok senkit az olvasással, és nyüzsögni sem. Köszönöm a véleményed. Jólesett, nagyon kedves vagy.

    VálaszTörlés

zene

x

Tájékoztatás

Az Éva című blogon található képek saját fotók.

E-mail címem: editis@citromail.hu