2021. július 21., szerda

Intézkedés és türelem





Mikor el akarok valamit intézni, azt azonnal akarom. Nem tudok várni vele, zavar, hogy előttem van egy teendő, amit el kell végeznem. Ha nem tudom megtenni, akkor is a fejemben van az, hogy hogyan fogom megcsinálni. 
Ha más valakitől függ a teendő sikere azon gondolkozom, hogy fog reagálni rá, és ez mennyire befolyásolja a megvalósulást. Az a másik persze sokszor nem tudja, mennyire fontos nekem, és nem válaszol azonnal szóban vagy írásban. Én csak várok, nem is tudok nagyon máshoz hozzáfogni, mert az elvégzendő dolog, és a másik fél miatti türelmetlenségem akadályoz benne. Szerencsére fejlődöm, és a sok tapasztalat meghozza az eredményt.
Mennyi mindent kell tanulni. A türelmességet is többek között. Ez is egy erény, mely lehetővé teszi, hogy ne legyünk ingerültek, ne szorongjunk, ha valami késik. Ez utóbbiakat el kell engedni. Legyen meg  várakozás képessége, hogy végig tudjunk menni azon az úton, mely a végcélhoz visz, és ne okozzon gondot, ha nem kapjuk meg azonnal, amit akarunk. Mindig meg kell szerezni azt, ami a békéhez és a megnyugváshoz vezet, mert megéri.  Meg kell tapasztalni és élni a türelmet, a várni tudást újra és újra.

26 megjegyzés:

  1. Ameddig nem oldódik meg a intézni valód, úgyis ott motoszkál a gondolataidban és nem hagy békén :)
    Azt írtad le, amilyen én is vagyok :))
    ha jön egy teendő, rögtön, de máris, azonnal intéznem kell, pörög a fejemben mit hogyan, mikor és igazából akkor könnyebbülök meg, mikor a végére járok.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Pontosan így van. Hasonlítunk egymásra. Várom a megkönnyebbülést, a dolgok befejeződését. Mindig is ilyen voltam. Mivel fejlődőm is, már kicsit könnyebb. Sokszor sikerült már elintéznem dolgokat, ez biztat is, de még nem tökéletes a dolog.

      Törlés
  2. Csatlakozom, én is ilyen vagyok. :) A türelem nem igazán tartozik a tulajdonságaim közé, pedig azt mondják: "A türelem rózsát terem" Értem én, de nagyon nehéz. Inkább az "Adj Uramisten, de mindjárt!" jellemző rám. Ha valami/valaki miatt nem jönnek össze a dolgok, azt még az éjszakám is megsínyli. Nem hagy nyugodni, éjjel is azon gondolkozom.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Gyűlik a hasonló tulajdonságokkal bíró csapat.:) Tanulom a türelmet, de nem könnyű. Erre születni kell, vagy legalábbis gyerekkorban megkapni a biztatást, hogy sikerülni fog, ami előttünk áll. Nem nagyon kaptam meg.
      Éjszakák, aludni nem tudás ment rá nekem is sokszor a gondolkozás miatt.

      Törlés
  3. Ja, azt meg elfelejtettem megkérdezni, hogy miért ez a szegény, meggyötört pipacsszirom a habokban?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mert tetszik ez a szerencsétlen pipacsszirom :), és engem is meggyűr, meggyötör a türelmetlenség, a várni tudás gyakori hiánya.:)

      Törlés
  4. de ha egyszer nehezünkre esik, egyszerűbb a türelmetlenség :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. De ez olyan rossz érzés.Szerintem meg is betegít.Jobb megtanulni a könnyed várakozás képességét. Mert vannak már pozitív tapasztalataink, hinni kell benne, hogy meg tudjuk oldani a dolgainkat a jövőben is.

      Törlés
  5. Hello Eva
    I was not very patient, but getting older I am more patient now. When I can’t do something because I have not the strength I adapt myself instead of being impatient!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. It is good that you are getting more and more patient and you can adapt yourself.
      I am learning to do that now, and I am on my way. I am better and better. It is not good to be impatient.

      Törlés
  6. Helyettem is írtad, úgy látom sokan járunk ebben a cipőben.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, sokan járunk ebben a cipőben, már a kommentekből is látom. Vannak szerencsés kivételek is. Jó nekik.

      Törlés
  7. Ha hivatalos az intézendőm, akkor nem vagyok türelmetlen, inkább fásult és beletörődő. Néha így még kellemes meglepetés érhet. :)
    Magammal viszont én is türelmetlen vagyok. Amit előírok magamnak, azt muszáj teljesítenem, és persze az általam kitűzött időre.:))) Sajnos elfelejtem, már nem bírok annyit. Tanulnom kell nekem is az efféle türelmet. :) És bevallom, ha valakitől kérdezek, azonnal kell/ene a válasz. Ilyenkor bizony hangot is adok a türelmetlenségemnek.Pedig a kérdezett csak meggondoltan szeretne felelni. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ha a hivatalos intézendóket kell megtennem, és időpontot kaptam,akkor nem tudok mit tenni, várok, de bennem motoszkál, hogy el kell intézni.Én is beletörődő, de szorongó is vagyok.
      Magammal én is türelmetlen vagyok, és minél előbb megteszem, amit kell, mert jó túl lenni rajta.
      Igazad van, van aki csak meggondoltan szeretne felelni, de én azonnal várom a választ, mert magam szeretném megnyugtatni a mielőbbi válasszal.

      Törlés
  8. bocs, de megragadott a fotód: mint egy spanyol táncosnő pihenő legyezője, Gyönyörű...pont illik a türelem gondolatához, megállás pillanata
    a tánc egy nagyon szigorú koreográfia, pontos mozdulatok meghatározott rendje, nem felcserélhető gesztusok, a gyors energia, és a megállás harmóniája...együtt a kettő, mint a türelem és a türelmetlenség tornája

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. De szépen írtál!:) Illik az élethez a legyező használata és a tánc koreográfiája. Nincs mit ehhez hozzátenni. Minden benne van az írásodban.

      Törlés
  9. Türelem, könnyed várakozás... :)
    Negyedik napja nincs hűtőm. Ez az egy volt, de elromlott. Garanciális, de 2-5 nap alatt jönnek. Most már úgy néz ki, hogy megvárják az 5 napot, remélem nem többet, mert ha igen, akkor is, mit tudok tenni? Írogathatok leveleket mindenfelé, és telnek közben a napok. Feljelenthetem őket, mindenhol 30 nap.
    Ha és amikor végre megérkezik, javítja. Ha nem tudja, alkatrész kell, az hetek is lehet, mire megjön külföldről. Ha nem javítható, akkor majd (hiszen hány emberen megy keresztül, majd a csodálatos és gyors postán) küldenek valamikor egy utalványt, amivel majd elmehetek messze városba venni egy hűtőt, amit majd valamikor kihoznak.
    Nehéz türelmesnek lennem, mert gyerekkel (is) élve éhes száj az van, de bolt az tőlünk messze, kocsival kell közlekedni. Ebben az időben pedig az asztalon is megromlik minden egy fél nap alatt. Szóval... türelem... az fogy. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nehéz helyzetben vagy. Ide aztán kell türelem! Ahhoz kell igazán a várakozás képessége, mely ügy nem rajtunk múlik. Egyfajta kiszolgáltatottság érzése.
      Remélem, rendben lesz a hűtőd minél előbb.
      Én ma kapok új médiaboxot a TV-mhez. Minek egyáltalán kicserélni? 12 és 16 óra között jönnek beszerelni. Addig készenlétban kell állni. De mi az a te 2-5 napodhoz és ki tudja még mennyi naphoz képest?
      Gondolok Rád, majd valahogy értesíts, hogy sikerült elintézni a dolgot.

      Törlés
    2. Kedves Éva, köszönöm. :)
      Ma telefonáltak, hogy holnap elviszik a hűtőt, tehát az kiesett, hogy itt megcsinálják és már működni is fog és lesz hűtő. Kérdésemre, hogy mégis mennyi idő amíg ott van, vagyis amíg megtalálják a hibát, orvosolják, vagy eldöntik, hogy javíthatatlan, azt mondta nem tudja, egy hét kb.
      Mondtam, hogy nincs másik hűtőm, hogy tudják.
      Nagyon félkarú az ember hűtő nélkül, főleg nyáron.
      De egy szervizest ez nem hat meg. A folyamatok ettől még ugyanazok.
      Reméltem, hogy itt megcsinálják, ez most kiesett.

      Igen, amikor várni kell idegeneket, akik hoznak, visznek, javítanak, szerelnek a lakásban, az valahogy nem jó. Már 11-kor az ember elkészül, és vár a 12-16-os adott időhöz. :)
      És csak remélni lehet, hogy kedves, normális, türelmes ember jön, aki meghallgatja a kérdéseket és válaszol is.
      Te már akkor túl vagy a médiaboxon és remélem jól is működik. :)

      Szép hétvégét kívánok! :)

      Törlés
    3. Azt hittem, hogy gyorsabban készen lesz a hútőd.De tévedtem.Gondolom, nem örülsz neki. 1 hét az nagy idő plusz még ott van az eddig eltelt is. Nyáron különösen hiányzik.
      Itt a mediaboxom, de szerelőt kell hívni hozzá, mert nem úgy működik, hogy kellne. Jövő csütörtökön jön.

      Törlés
    4. Tegnap elvitték. Nem itt javítják és nézik meg. Ők csak szállítók, de szerinte 7-10 nap, akár javítják, akár cserélhető.
      Sajnálom, hogy a médioxod sem sikerült elsőre, remélem csütörtökön megcsinálták és már jó. :) Ha lesz újra hűtőm, minden nap meg fogom simogatni. :)))

      Törlés
    5. Nem tudtam rögtön válaszolni az írásodra, nem voltam itthon. Azóta eltelt pár nap, és remélem, hogy a hűtőszekrényed már jó, vagy legalábbis azon az úton halad.Igaz, hogy a 7-10 nap még nem telt el. Jó sok időt szántak rá, ez azért túlzás. Sok simogatást fog kapni a hűtőd. Tetszik az ötlet!:)

      Törlés
  10. Szerintem mind ilyenek vagyunk, vagy legalábbis szinte mind. És a türelem sem végtelen. Már nekem is nagyon elfogyott mostanában, szóval jó volt olvasni csitító gondolataid.
    A fotód magával ragadó, nagyon tetszik.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igenis kell a türelem, de nem mindig van meg. Tanulni kell ezt is, mint minden mást. Ahogy idősödünk egyre jobbak vagyunk a hiányainkban.

      Törlés
  11. Kedves Éva, nem azért, hogy legyen egy disszonáns hang is az egyetértésben, de tényleg: nekem szinte ún. "birka-türelmem" van! Főleg saját magammal szemben... Szinte jó érzés fog el, ha valam kis haladékot tudok elérni magamnak, mintha az életemet hosszabítanák meg! (Persze pl. javítókkal folytatott közelharcban nehéz elérni.) Ugyanakkor sokszor "időt nyerés" formáját ölti fel számomra, s ez megnyugtat (legalább pillanatnyilag!) Abszolút értelemben viszont nektek van bizonyára igazatok. Hozzáteszem, hogy a mindennapi életben nagyon pontos vagyok: a pontatlanság: udvariatlanság a szememben.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jó volt olvasni a soraid.Önmagaddal szemben türelmes vagy, ez így jó. Mást tanulja azt, aminek te már a birtokában vagy. Én is szeretnék birka-türelmű lenni. Még haladok az úton, mely hozzá vezet, de még nem mentem rajta végig.
      A pontosság nagy erény. Szeretem, ha valaki nem játszik az időmmel. Én szinte mindig előbb érek oda valahova, mint hogy elkéssek. Inkább várok, mint várakoztassak. Így udvarias, ahogy te is írod.

      Törlés

zene

x

Tájékoztatás

Az Éva című blogon található képek saját fotók.

E-mail címem: editis@citromail.hu