2021. július 9., péntek

A hosszú



hőség után kicsit lehűlt a levegő. 24 fok van, és néha beborul az ég. Kitártam az ablakokat. Hadd hűljön le kicsit a lakás! Kis szellő is lengedezik kint, mekkora  megkönnyebbülést okoz ez is. Meglengette a függönyt, keresi a szellő befelé az utat. Milyen örömöt is tud okozni az időjárás, annak ellenére, hogy bosszantani is tud. Viszont elég, ha kicsit megkönnyíti az életünket a kánikula után, máris jobban érezzük magunkat, és áldjuk a változást.
Hogy miért tudom németül, hogy középfülgyulladás (Mittelohrentzündung) az azért van, mert le akartam fordítani M-nak. Délelőtt ugyanis orvosnál voltam. Ott kiderült, hogy középfülgyulladásom van. Kaptam rá cseppeket. 5 napig 3x csepegtetni kell,  és 10 napig nem mehet bele víz. További panasz esetén vissza kell mennem. 
Újra feladatot kaptam az egészségemmel kapcsolatban. Mikor el akarom felejteni, hogy más baj is lehet vele, mint ami van, mindig valami közbejön. Próbálom könnyedén kezelni a problémákat, mert ha sokat gondolok rájuk, akkor az a lelkivilágomat is lehangolja. Nincs rá szükségem. Igazán nincs!
Most valami másról is szóljon még a bejegyzés: 
A nyárhoz hozzátartozik a cseresznye. Milyen szép és finom tud lenni. Az érettek bordó fénye arra csábít, hogy a számba vegyem őket.
Gyerekkoromban még jobban szerettem, mint most. Igazi gyerekkedvenc a szépségével és ízével együtt. A fülemre is akasztottam, ahogy sokan mások is megtették. A természet adta fülbevaló jó játék volt, utána nem úszta meg a gyümölcs, végül a számban végezte a "v" betű alakú szárakon lógó páros cseresznye.

17 megjegyzés:

  1. Ma gyümölcsélményünk volt, piacon jártunk.csetesznye is volt. Idén nem is ettem, csak a diófánkról hullott. Innen tudjuk mikor érik a szomszédban. Ide hordják, s a fán eszik meg a madarak. Ez a fülreakasztás nekünk is kedves játékunk volt. Rég volt. Jobbulást kívánok neked Éva. Masszörhöz járok, sokat segít. Gondolom már próbáltad. A gerinced miatt.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én is próbáltam a masszőrt. A veszprémi segített, más nem nagyon. A madarak találékonyak, ha az evésről szól. A cseresznyét is megeszik szívesen. Érdekelne hogy miért a diófátokra hordják át.:) Miért nem eszik meg ott helyben a cseresznyefán. A piacra járni jó. Sok a finom dolog, lehet nézelődni.

      Törlés
    2. Ez a Nagy kérdés Éva, hogy miért?ott letépik, itt megeszik. Esetleg nem a madarak hanem mókus?:A Svéd csepp is jó fülgyulladásra, de előtte kenőcsözni kell, ne marja fel.S a fiaimnak meleg sót tettem rá annak idején. Nem volt miatta könnyű gyermekkoruk, veled érzek.

      Törlés
    3. Köszönöm, hogy velem érzel. Már csökkent a fájdalom, de úgy érzem el van dugulva a fülem. Tényleg nem volt könnyű gyerekkoruk a fiaidnak. El tudom képzelni, hogy mit kínlódtatok. Svéd cseppet még nem próbáltam, maradok annál egyelőre, amit az orvos felírt.
      Van mókusotok is? De jó! Ha a madarak ott eszik a diófán, akkor olyan mintha a diófa lenne az otthonuk. A beszerezik a cseresznyefán, majd hazaviszik, és ott fogyasztják el a diófán.:)

      Törlés
  2. Jaj, ez a középfülgyulladás nagyon fájhat. Remélem, gyorsan használnak a cseppek és elmúlik a fájdalom. Mielőbbi gyógyulást kívánok Neked! Nekem felnőtt koromban volt mumpszom, az is nagyon fájt.
    Na, én cseresznyét csak nagyon ritkán eszem - a kukacok miatt, viszont a meggyet nagyon szeretem és azzal is lehetett "fülbevalósat" játszani. Szerintem nincs olyan kislány, aki ezt nem próbálta ki. :)
    A cseresznyét a mamám szerette nagyon!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nekem is volt mumpszom gyerekkoromban. Emlékszem, hogy mennyire fájt. Fáj a középfülgyulladás is.
      Én ha tehetem, eszem cseresznyét. Amit én ettem azok között kevés kukacos volt.
      Ma már csöpögtettem a fülembe, még nagyon az elején vagyok a gyógyításnak. De kitartó vagyok, kivárom az 5 napot.

      Törlés
  3. Bocsánatot kérek. A "bosszantani" szót egy sz-szel írtam. Most javítottam ki.

    VálaszTörlés
  4. Imádom a ropogós cseresznyét! Sajnos, itt most nagyon drága (6-7 euró kilója, de láttam 15-ért is!), ezért csak kóstolóba vettem belőle kétszer.
    Sokszor eszembe jutnak a törökországi utak mentén árult óriási édes és ropogos csresznyék, melyet azonnal lehetett fogyasztani, bio volt a javából, akárcsak gyerekkoromban, Iduska nénémék fáján!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Itt és Ausztriában is drága, néha vettünk, de M. öccsének van kb. 5 cseresznyefája, tőle is kaptunk. Milyen szép emlékeid vannak vele kapcsolatban. Törökörszágban olyan lehetett a cseresznyeárusítás az utak mentén, mint itt a dinnye.Na, és Iduska nénéd cseresznyéje gyerekkorodban! Milyen hangulata van már leírva is, hát még átélni.

      Törlés
  5. Mielőbbi jobbulást, illetve inkább teljes gyógyulás legyen és hamar! Nyáron se, és télen se hiányzik az efféle fülbetegség.
    Rossz belegondolnom, ha nem úszhatnék...De hát ami jön, ami ér minket, muszáj elviselni.
    Remélem nem használ a csepp és már nem fáj annyira.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Rhumel, köszönöm a jókívánságokat. Rám is fér, nem kellemes betegség. Mikor a hét elején elkezdődőtt, akkor sokkal jobban fájt. Csak ma kezdtem el csepegtetni, még van 4 napom rá. Addig el kell viselni. Remélem én is, hogy meggyógyul, és nem kell újra visszamenni.
      Szóval, rendszeresen úszol. A Balaton mellett nem is lehet kihagyni. Élvezd a nyarat!

      Törlés
    2. Igen, ha nem is vagyunk itt egyfolytában csak pár napokat, olyankor úszom sokat. Mikor írtál választ nekem itt, akkor is épp a vízhez bicikliztem:). De a kora reggel az igazi, csönd, sima víztükör, hűs még a víz, és figyelhetem kacsákat, gémet, sirályokat, a hattyúk röptét, egészen közelről is.

      Jó pihenést, fülfájás nélküli szép álmokat!

      Törlés
    3. Egészséges életmódot élsz. Úszol, biciklizel.
      Milyen szépek lehetnek azok a kora reggelek! Mennyi szépséget lehet látni.Mikor a Balatonon voltunk mi is néztük sokszor a madarakat.
      Mi inkább kirándulunk, főleg az északi parton, mert ott lehet igazán.

      Törlés
  6. Gyors gyógyulást kívánok!

    Nálunk a felhők csak hitegetnek, hat hete nem volt tisztességes eső, tisztességtelen is csak két alkalommal. Ma nagy hajcihővel jött a ború, sötét fellegek tornyosultak... aztán kipréseltek kb 5 cseppet. (Le is írtam.)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm a jókívánságodat.
      Itt tegnap egész délelőtt hevesen esett az eső.Aztán este is. Ma már nyoma sincs. Süt a Nap, és 30 fok van. Jó lett volna, ha nálatok is eső áztatta volna a földet és a kerteket. Rájuk fért volna.
      Megyek elolvasni az írásodat.

      Törlés
  7. Here there is always a bad weather rain and cold.
    I love cherries and buy some every week. I made some »clafoutis » special cakes with cherries, I love them!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. The weather is hot here.I know clafoutis, it is such a good sweet.:)

      Törlés

zene

x

Tájékoztatás

Az Éva című blogon található képek saját fotók.

E-mail címem: editis@citromail.hu