2010. november 3., szerda

Jószay Magdolna: Őszi béke


Óriástölgyek alatt
halad el az utam
nem szállok buszra,
bár ezer dolgom lenne…
itt bokáig ér az avar
újra gyerekként
gázolok benne,
s ahogy haladok,
léptem szelet kavar,
a levélszőnyeg
zizzenő könnyedséggel
huppan arrébb...

Csend és áldott
nyugalom honol,
szellőztetem
zsongó fejem –
nyűgök, gondok,
hagyjatok engem,
áhítom a békét…

Felfelé tekintek…
a lombkoronák már
nem takarják el –
a szikár ágak között,
magasan az erdő fölött
biztatón tekint rám
a kék őszi ég.

7 megjegyzés:

  1. Elképesztően gyönyörű ez a kép. Jószayt pedig mindig öröm olvasni.

    VálaszTörlés
  2. A kép? Elég egy őszi szökőkút vizébe pillantani, és íme.:-)
    Jószayt én is szeretem.
    Amúgy meg Trendo is eszembe juttata az őszi, kék eget, amiből ma semmit nem láttam. Szürke volt, és eső hullott belőle.De így is jó volt.

    VálaszTörlés
  3. Szeptemberi ég, utoljára

    Ó, a giccses versek és dalok!
    Harsognak mindenütt,
    míg fagylaltod nyalod…
    Rágógumi ízű
    ócska slágerek
    untig magasztalják
    a nyári kék eget!
    Holott az igazi égi kék
    ősszel mutatja meg magát;
    mikor nem jelez reklámot a gong,
    a lármás rádió nem zajong,
    méla csendben sárgul a fű,
    toboz hull, pereg a fenyőtű
    s a rád boruló lazúr égbolt
    sugároz csodás harmóniát;
    dacos szíved is megbékül végre,
    mikor kékülő ajakkal, utoljára
    felnézel a szeptemberi égre.

    VálaszTörlés
  4. Egy ilyen gyönyörű, őszi hangulatot árasztó vershez illene valami ékeset szólani. Talán, ha erőlködnék egy kicsit csendes mélaságomban, tán akkor kinyöghetnék egy ide illő, szép hasonlattal díszített fél sorocskát.... Nézd el nékem!

    VálaszTörlés
  5. Te csendes méla vagy? Mi történt? Nem így szoktalak meg!
    Elnézek neked mindent afeletti örömömben, ha körömölsz nálam egy kicsit.
    Minden jót Neked!
    Most hol van a főtanyád?

    VálaszTörlés
  6. Egyik tanyádra Pipitér már be is nézett...

    VálaszTörlés

zene

x

Tájékoztatás

Az Éva című blogon található képek saját fotók.

E-mail címem: editis@citromail.hu