2010. november 21., vasárnap

Barna-szürke

Hol van már a vöröses-sárga? Tompultak  a színek, a barna-szürke vette át a hatalmat. Így is szép a télbe forduló ősz!
Tegnap Kremsben voltunk, Ausztriában.

Kajuk Gyula (Trendo): November végén


Bús barna, szomorú szürke
váltja most a harsány,
rikító sárgát, dús vöröst.
Nem bámulunk az égen
hullócsillagot, sugaras
farkú büszke üstököst.

Öregszik köröttünk az ősz.
A napsugár szöghajadon
még csillogón időz,
de a tékozló színpompa
már rég oda.
Elszállt a pusztulás
dacos, keserű mámora,
már csak a lassú korhadás
ami megmaradt.
Hideg szemmel nézi a szajkó
a dermedten vánszorgó bogarat.

Rágyújtok, de nem ízlik a füst.
A hold színe is tompa óezüst.

14 megjegyzés:

  1. November végén

    Bús barna, szomorú szürke
    váltja most a harsány,
    rikító sárgát, dús vöröst.
    Nem bámulunk az égen
    hullócsillagot, sugaras
    farkú büszke üstököst.

    Öregszik köröttünk az ősz.
    A napsugár szöghajadon
    még csillogón időz,
    de a tékozló színpompa
    már rég oda.
    Elszállt a pusztulás
    dacos, keserű mámora,
    már csak a lassú korhadás
    ami megmaradt.
    Hideg szemmel nézi a szajkó
    a dermedten vánszorgó bogarat.

    Rágyújtok, de nem ízlik a füst.
    A hold színe is tompa óezüst.

    VálaszTörlés
  2. Elbűvölnek a képeid :-)
    Trendo versei is, de ezt majd neki írom meg :-)

    VálaszTörlés
  3. Krems is kedves emlék. Szivesen megyek oda is vissza.

    VálaszTörlés
  4. Persze, klassz a barna-szürke is, főleg a képeiden! (És csakis neked elárulom, hogy barna a kabátom, szürke a sálam és a táskám, barna a rózsa, amivel összefogom a sálamat:))

    Nagyon tetszenek a képek Éva! És látom, találtál még sárga levélkét is! Ja igen, most nézem, hogy a nyírfáról Az gyönyörű, ahogy kitart sárgában, míg minden más már csupasszá vált...

    VálaszTörlés
  5. Alterego! Alterego, mindig hagy meglepit itt Trendo, és olyan jó megtalálni!:-)
    Közöld vele, amit akarsz. :-)

    VálaszTörlés
  6. Stali, első utunk sajnos a temetőbe vezetett a mécseseinkkel. Utána séta a városban, kávézás, pihentető lődörgések, beszélgetés a múltról, és arról is, aki a temetőben nyugszik.
    Ránk esteledett Kremsben és már találtunk karácsonyi hangulatot is fényekkel.
    Én is szeretem Kremset, elég gyakran jövünk ide. Wachau úgy ahogy van a kedvencem.Nyári bicajozások, túrázások,sárgabarack evések, ódon utcákon mászkálások színhelye.

    VálaszTörlés
  7. Merci, szépek a színösszeállitásaid. Ősszel én is barna vagyok, most drapp a másik szín hozzá, de változik.
    A nyárfa nagyon kitartó, sokáig tartja a leveleit.
    Szép.

    VálaszTörlés
  8. A nyírfán még mindig sok sárga levél van. Mostanában a barna, drapp, krém és szürke kombináció a kedvencem. Gyönyörű a montázsod. Trendo verse pedig, mindig a szívemig ér. :) Köszönet mindkettőtöknek!

    VálaszTörlés
  9. Nagyon szépek ezek a színek is, a hortenzia, mint egy régi, kávéfoltos megsárgult könyv lapjai.A vers hozzá ismét telitalálat, de majd én is Trendonak személyesen.
    Elvihetem?

    VálaszTörlés
  10. Már régóta nézegetem a képeidet! Nem is tudom, hogy hogyan találtam rájuk! Nagyon szépek! Köszönöm!!

    VálaszTörlés
  11. Györgyi, ősszel visszafogottab színeket kedvelem én is.
    Télen pedig van, amikor a pirosat kifejezetten igénylem.
    Érezd itt magad továbbra is jól!

    VálaszTörlés
  12. Ciripbogár, szeretem a sárga lapokat. Egyszer valahol olvastam azt is, hogy gyenge teaszínűvé fakultak egy régi könyv lapjai. Az is nagyon tetszett.
    Verset vagy képet akarod elvinni? Mind a kettőt viheted!:-) Szerintem Trendo is engedi, hogy vidd a versét.

    VálaszTörlés
  13. Tipitá!Örülök, hogy jössz, gyere máskor is!Szívesen látlak, és örülök, hogy írtál is.

    VálaszTörlés

zene

x

Tájékoztatás

Az Éva című blogon található képek saját fotók.

E-mail címem: editis@citromail.hu