2023. október 15., vasárnap

Könyvek

Elmentem a könyvtárba, és hoztam ki könyveket. Megpakoltam a táskámat. Örömmel tölt el, hogy olvashatok. Minden évszakban megteszem, de az ősz és a tél különösen alkalmas erre. 
Külön köszönet azoknak, akik bármelyik íróra és könyvre felhívták a figyelmem. Ezeket tudtam magammal hozni egyelőre. Van egy hosszú listám, és várom, hogy legyenek még olyan könyvek is a könyvtár polcain, melyek most egyelőre másnál vannak, de remélem hamarosan hozzám is eljutnak.
Jelenleg éppen az első képen lévő könyv van soron. Főhőse, Tyler Caskey lelkész gyakran megemlíti Dietrich Bonhoeffert, a gondolatait, az életét, idéz is tőle. Példaképe volt. Róla először Márta blogjában olvastam. Utána megvettem két könyvet* Bonhoeffertől ( többet nem tudtam) és egy róla szólót** is. Eszembe jutott, hogy mennyit tanulhatunk másoktól, a blogokból, a blogokat íróktól. Jó ehhez a közösséghez tartozni.
Most pedig megyek, és olvasok tovább  a meleg szobában. Ezen a borús, hideg vasárnapon elindították ugyanis a lakótelepen a fűtést.

*   Börtönlevelek, Etika
** Eric Metaxas: Bonhoeffer: Pásztor, Mártír, Próféta, Kém

  




14 megjegyzés:

  1. Én is begyújtottam... szép csendes, őszi nap. (Márta)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Élvezd a benti meleget és a szép őszi napot! Én is azt teszem.:)

      Törlés
  2. Sok szép olvasnivalód van. Lassan tényleg beszorul az ember a lakásba az időjárás miatt és így legalább kellemesen telik az idő.

    Szomorúan konstatáltam az utóbbi időben, hogy csökkent a kedvem az olvasás iránt. Sokszor érzem (és mondom is) már körbe érné az Egyenlítőt a könyvek mennyisége, amennyit elolvastam. Bár ezzel igazán sosem lehet leállni☺️

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Volt nekem is egy időszakom, amikor keveset olvastam. Nem tudom megmondani, hogy miért. Aztán visszatért a kedv, és most sokat olvasok.
      Tegnap sötét, hideg idő volt, és én délután olvastam. Jó volt. Éjjel felébredtem, és nem tudtam visszaaludni egy darabig. Elővettem a könyvet és folytattam, míg elálmosodtam újra.
      Lehet, hogy egyszer neked is visszatér a kedved. Nem érdemes erőltetni, ha nem megy. Az az Egyenlítős hasonlat jó. Lassan én is körbeérem.:)

      Törlés
  3. Hello Eva
    It is cold now and I put some heating last night.
    I have finished my painting and prepare my travel to Dubai first week of December. I hope my health condition will allow me to go. I have some medical exams to do before I go.
    I am also reading during the cold days it is nice and a quiet activity .

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hello Catherine, it is 12 C almost all day. My apartment is warm, I have heating. The real autumn has started yesterday with clouds, rain and cold weather.
      I hope that you can go to Dubai. Do not worry! You will see Maxime and his parents. It will be good to read your report and see the photos.
      Have a rest too, you always work a lot.
      I have books from the library. Yesterday I was reading in the afternoon. Hugs.

      Törlés
  4. Knausgard nagyon kedves nekem, bár én a 6 kötetes önéletrajzi regényfolyamával kedtem a covid előtt, alatt és után, ahogyan jöttek ki sorban a magyar fordítások. Nagyon más világ, mentalitás a skandináv, mint amiben mi itt élünk, de át lehet hangolódni, bele lehet helyezkedni. Az új, teljesen fiktív regényét ajánlom még, a Hajnalcsillag címűt, az is nagyon izgalmas!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Egyelőre Knausgardnak ezeket a regényeit találtam a könyvtárban. Láttam, hogy más könyvei is vannak kint másoknál. Majd nyomon követem őket, és elolvasom azokat is. Az önéletrajzi regényfolyam érdekelne, bár a már elolvasottban ( Tavasz) is sok önéletrajzi történet és gondolat van. Köszönöm, hogy ajánlottad a Hajnalcsillag címűt is. Majd fokozatosan megszerzem őket.

      Törlés
  5. Nekem is rá kellett hangolódnom, ugyanakkor fogott is a világa. A Hajnalcsillagot meg kell még szereznem. Viszont Elizabeth Strout könyveit nem találtam meg q városban. Majd eljutok ezekhez is valamilyen módon. S igen jó olvasni masok ajanlasait, mások vagyunk, más könyveket olvasunk, s így újak nyílnak meg előttük. Bocs a hibákért, mobilrólírok, gépről nem tudok kommentet ìrni, így sokszor --bár olvaslak- el is marad.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tetszik Knausgard világa, tetszik, ahogy leírja a svéd, norvég mentalitást és a tájakat, évszakokat. A Tavaszt már elolvastam, hátra van még a nálam lévő másik kettő. Kár, hogy Elizabeth Strout könyveit nem találtad meg a városban, nekem tetszenek.
      Knausgadról a te blogodban olvastam, fel is írtam rögtön a listámra, és nem bántam meg. Köszönöm.

      Törlés
    2. Ősz, Tél, Tavasz, Nyár a sorrend. A Tavasz kilóg, már szerkezetét tekintve

      Törlés
    3. Itt van már és jön az a két évszak, amit szeretsz.:)

      Törlés
  6. De jó, hogy ilyen sokat tudsz olvasni, Éva! Valaha én is sokkal de sokkal többet, de manapság a képernyők sok időmet elrabolják... Bár azon is többnyire olvasok (vagy írok...), kivéve a TV-t. Meg aztán a szememet is meg kellene javítani! A könyvek hegyei pedig mindenütt várnak rá...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én a TV nézés rovására szoktam olvasni. Este sokszor nem nézek TV-t, helyette olvasok. Így van időm rá. Korábban több TV-t néztem, ma már kezdek leszokni róla. Nagyon megválogatom, hogy mit nézek.

      Törlés

zene

x

Tájékoztatás

Az Éva című blogon található képek saját fotók.

E-mail címem: editis@citromail.hu