2023. október 11., szerda

Hétvége

Múlt hétvégén elég hűvös volt, és esett is néha az eső. Jólesett bent a főzőcskézés, az olvasás, legalább annyira jó volt beszélgetni, de  kedvemre volt volt a hallgatás is. Vágyom a csendre, sokszor zavarnak a hangok. Nálam nincs háttérzene, nem megy a TV csak úgy, hogy valami szóljon akkor is, ha nem nézem. 
Kicsit lefeküdtem szombat délután. Behunytam a szemem. Az egyedüli halk zaj az eső csendes kopogása volt, mely az ablakon át hallatta a hangját. 
Hálát adtam, hogy nálunk nincs háború, és nem ment ki a fejemből, hogy vannak, akik félelemben élnek és halnak meg. Újabb háború tört ki, és nehéz ebbe beletörődni. Nagyon nehéz.







10 megjegyzés:

  1. All is so horrible nowadays. Violence is all over the world, I feel depressed by the news and I try to go on and keep busy. There is nothing interesting on tv and it is the same with the radio… we decided to read.
    Yes Maxime is quite big now , walking, running and starting to speak.
    I wish you a nice evening.( I lighted my little lights!)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. You are right, it is horrible!
      I had a nice evening with a book. M. also read. We did not watch TV today.
      Maxime is so nice, it is good that you have him in your life.
      I will go to bed soon. Good night, sleep well!

      Törlés
  2. Ma éjjel ide is elért az eső : örülök neki (egyelőre!), mert a kert teljesen kiszárad lassan.
    Evelyne barátnőm egyik unokája kitisztította, lenyírta a gyepet : már nagy szükség volt rá!
    Ahogy írod, Éva, újabb háború, mely messzemenő következményekkel járhat a világra, borzasztó...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ide vasárnap jön az eső az előrejelzések szerint. Meglátjuk.
      Milyen jó, hogy az unoka kitisztította, és lenyírta a gyepet. Nagyon segítőkész.
      Félek én is a következményektől. Az egyik itt zajlik a közelben, a politika kiszámíthatatlan, könnyű belesodródni egy háborúba. Mikor meghallottam, hogy Izraelt megtámadták, elkeseredtem. Kegyetlenség, ami ott is zajlik.

      Törlés
  3. annyira szépek a fotóid, nyugalmat szépséget árasztanak....Strout nekem is kedvencem ("Nevem Lucy Barton", és a "Bármi megtörténhet" nagyon tetszett)...
    a háború borzalmas, mert - számomra - érthetetlen, az ártatlan civilek halála, amikor már fanatikus vicsorgás őrjöngésbe csap át... (sokat ír erről Ámosz Oz), és most hallgattam épp egy riportot erről az évszázadok óta tartó hisztiről (én jobb szeretem érteni az okokat, mint félni): https://www.youtube.com/watch?v=9onDxNcEaRk

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Katalinom, örülök, hogy tetszenek a fotók. Kattintgatok, megörökítem a napjaim apró részleteit. Semmi különös, de felteszem ide őket.
      Kedden voltam a könyvtárban, és kihoztam Elizabeth Strout-tól: A nevem Lucy Barton ( már el is olvastam, és tetszett), A Burgess fiúk és a Maradj velem című könyveit.
      Köszönöm a linket, feltétlenül megnézem a riportot. Én is szeretem a dolgokat megérteni. Addig nem nyugszom, míg meg nem történik.

      Törlés
  4. Kedves Éva, a Te hangulatos fotóid, meg a csodás, meleg őszi idő bizony óriási kontrasztban van a világ híreivel... Próbálom gondolataimat el-elterelni a háború(k)ról. A nyitott ablakokon beáramló meleg napfény segít. Meg a mindenféle tennivalóim is. (Én is nyírtam füvet a héten, és még biztos kell egyszer legalább, ha eső is lesz. Félek a hidegtől, a lakás már a múltkori pár nap rossz időtől lehült. No, majd fűtünk, bekuckózunk, olvasunk, jön a gyertyafények ideje. Csak legyen béke 🙏
    rhumel

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Sok kontraszt van a világban. Én itthon megteremtem a békét, a nyugalmat. Szükségem van rá, mint annyi másnak.
      Tegnap már gyertyát égettem, elővettem melegebb plédeket. Most éppen nagy köd van, és holnap megérkezik az igazi ősz állítólag. Már várom.
      A lakás nálam is lehűlt, szerintem holnap elindítják a lakótelepen a fűtést. Jó lesz a meleg radiátor mellett ülni. Ott van az olvasófotelem.
      Igen, legyen béke, megküzdünk az egyéb problémákkal a magunk békéje segítségével.

      Törlés

zene

x

Tájékoztatás

Az Éva című blogon található képek saját fotók.

E-mail címem: editis@citromail.hu