2023. október 18., szerda

Ablakban

Kinyitottam az ablakot, hogy friss, fanyar, őszi levegőt engedjek be a szobába.  Néhány levél éppen akkor engedte el az ágakat, és én figyelhettem, amint egymást követve csatlakoznak a már lent lévő többihez. Lassan, szinte úszva hullottak. Sokáig lesznek még ott, míg szárazzá, zörgőssé zsugorodnak, vagy éppen nyirkossá, nedvessé, bőrszerűvé válnak az opálos ködtől, vagy a szemerkélő, olykor áztató esőtől.
Míg mély levegőt vettem a lábom közben odaért a fűtőtesthez, ami meleg volt. Akkor vettem észre, hogy elkezdtek fűteni, ez hiányzott ahhoz, hogy érezzem itt az igazi ősz. Addig késő nyári hőmérsékletű volt az idő. Éppen fűtési időszak kezdetére, október 15-re jött egy hidegfront, ami indokolttá is tette a fűtést.
Nem tudtam elmenni az ablaktól, könyökölve nézegettem az üres, vasárnap reggeli utcát.
Percek múlva becsuktam az ablakot, és elhúztam a függönyt. Még éreztem egy darabig a friss levegőt, majd hamarosan átmelegedett a szoba, és én még egy darabig a hulló levelekre gondoltam. Tudom, hogy mennyi szépség vár még ránk az új évszakban. Igyekszem elmélyedni benne, ahogy mindig is tettem. Sok éves tapasztalatból tudom, hogy így lesz.


12 megjegyzés:

  1. Autumn is my favourite season because it is nice to stay inside and do crafts and cooking or reading. I don’t like heat but if I go to Dubai beginning of December it will be 30 degrees again! It is in the desert and it is still hot in winter. My son is visiting the other grandparents in Moldova at the moment with Maxime his grandmother already went to Dubai but for the rest of the family it is the first time they meet him.
    I wish you a good day inside.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. It will be so good to go to Dubai again. It is also interestimg to feel 30 degrees in December. I have never felt that. Maxime is so cute, you can see him and his parents.
      The weather will be warm here during the next few days. 28C on Friday. It is not normal. I like cold weather in autumn. I wish you all the best. Enjoy this season of the year, do crafts, cook and read.

      Törlés
  2. Itt is bekapcsolódik a fűtés (magától), mert éjjelente 6 fokra is lemegy kint. 20-ra van beállítva a szabályzó nálam. Ilyenkor mindig van egy gondolatom azok iránt, akiknak nem jut még hideg szállás sem... Bár nem élek fényűzően, de van felettem fedél és benn meleg. S ma már egyeseknek ez is elérhetetlen.
    S aztán kipillanok a kertre : mostanában gyakran áztatja az eső... A szél kezdi a sárguló leveket a teraszra hordani, de néhány rózsa még virít...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Itt is fűtenek, de szerintem a következő napokban leállítják. 28 fok is várható. Ez nem normális. Szeretem, ha ebben az évszakban hűvös idő van.
      Én is elégedett vagyok azzal, ami jutott nekem. Semmi fényűzés számomra sem, de van lakásom, nem kell fáznom, van mit ennem. Nem várható több az életemben ezután sem, de megmarad remélem, ami van. Csak ne legyen háború, mert az mindent elvinne. A biztonság nagyon fontos. Most látom igazán, mikor a világban annyi rossz történik.

      Törlés
  3. Most nálunk van olyan rossz idő, most el sem tudom képzelni, hogy holnap huszonakárhány fok lesz az országban...
    Jól mondjátok, mennyire tud örülni az ember, hogy fedél van a feje felett, tudunk fűteni, van mit enni... Minden egyes nap összeteszem a kezem érte a hála jeléül.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem örülök, hogy jön a meleg újra. Fáradttá tesz. A tél sem lesz másképpen. Biztosan nulla fok felett lesz mindig, és egy kis hónak nyoma sem lesz. Ne legyen igazam, de most ezt gondolom.
      Örülni kell mindennek, ami megadatott nekünk. Persze nem lehetetlen dolgokat lehet kívánni is, de a meglévőt megbecsülni is jó dolog. Annyi mindenem van, hogy már nem kívánok nagyon semmit sem venni. Most szükségem volt egy új telefonra, mert a régi elromlott. Ez volt, amit mostanában vettem magamnak.

      Törlés
  4. Még mindig olyan napos az idő, úgy melegített, míg a kertben dolgoztam, mintha nyár vége lenne. A szomszéd ház falára felfutó bíbor, barna és sárga levelekre nézve hiszem csak el, hogy ez már tényleg az ősz.
    Gondoltam Rád tegnap, kedves Éva. A könyvtárból elhoztam Elizabeth Strout egy novelláskötetét. Kisvárosi történetek a címe. Megvan több könyve is, a Nálad látottakat is el fogom hozni. A másik egyezésünk Tompa Andreától a Haza. Ezt nem Tőled "lestem el" , az előző könyve olyan élmény volt (Sokszor nem halunk meg), hogy kedvet kaptam a többí írásához is. Hamar besötétedik, jó bekuckózva olvasni. És nagyon jó, hogy ötleteket meríthetek a blogokból is hozzá. 🥰
    rhumel

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Esik ma, hosszan, kitartóan, megszakadtak a napsütéses napok egyelőre. Emlékszem, mikor az előző években a temetőbe mentünk Halottak Napján, már a meleg kabátomat kellett felvennem. Most elég lesz a vékonyabb is.
      Jó, hogy gondoltál rám. Én is szoktam a blogos barátokra gondolni, ha olyan könyvet olvasok, amit ők ajánlottak. Igaz, hogy máskor is eszembe jutnak.
      A Sokszor nem halunk meg című könyv engem is érdekel, de mikor legutóbb a könyvtárban voltam éppen valaki másnál volt. Majd figyelem, mert el akarom olvasni én is.
      Ma kuckózós, rossz idő van, délután olvasni fogok. Tegnap este is sokáig olvastam, egészen addig, míg elálmosodtam.
      Olyan jó számomra is, hogy ötleteket meríthetek a blogokból. Mindig tudom, ha megyek a könyvtárba, hogy mit hozok ki.
      Kívánok jó hétvégét neked!

      Törlés
  5. Hello Eva!
    It is 14 degrees and I am doing some crafts staying inside. Have a sweet weekend. Hugs

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. It has been raining all day and it is also 14 degrees here. I had to go out after lunch but I am inside now. I hope you will have a nice weekend. Hugs.

      Törlés

zene

x

Tájékoztatás

Az Éva című blogon található képek saját fotók.

E-mail címem: editis@citromail.hu