2023. február 19., vasárnap

Újra itt

Miután hazahozott M. pénteken a kórházból kipakoltam a bőröndömet, és nekiálltam mosni. Kétszer kapcsoltam be a mosógépet, minden tiszta már. Vasalni is kellene, de most nincs hozzá kedvem. Ha nincs, hát nincs. Helyette inkább ülök a számítógép  előtt, és olvasgatom a blogokat, nagy lemaradásaim vannak ugyanis. 
Sokáig voltam távol, van mit visszaolvasni. Mennyit írtatok azóta, és most olyan jó elmerülni a régi bejegyzéseitekben. A munka várhat rám, nem siettet senki és semmi. Élvezem, hogy jól vagyok, és újra sok minden érdekel. Milyen jó nem mély depressziósnak lenni. Kinyílt a világ számomra megint.
Nem felejtettetek el. Olyan jó ezt tudni és  érezni. Szeretettel teli kommenteket kapok, és hálával gondolok arra, hogy nem ért el egyetlenegy szemrehányó sor sem azért, amiért semmire sem reagáltam sokáig. Pedig mennyi biztató szót kaptam, hogy írjak az elmúlt hónapkban, de nem ment. Igaz, hogy nem is voltam itthon, és nem is érdekelt semmi. Lehúzott a mélység.
M. itt van két  napig most nálam, sokat beszélgetünk, minden érdekli, ahogy engem is. Utána pár napra elmegyünk hozzá. Ha megjövök alapos nagytakarításhoz fogok, selejtezni is kellene. Minden elmaradt míg nem voltam itthon.
De most mégis helyette itt ülök a kávém mellett, és olvasgatok. Nagyon lassan iszom közben a kávém, ahogy mindig is szoktam. Időnként belekortyolok,  ki is hűl mire a végére érek, de nem bánom. Semmit nem bánok.
Jó újra érezni a napjaimat, nem sírni, és csak feküdni naphosszat és éjszakákat halálfélelemmel és bizonytalansággal teli érzésekkel. Élvezet megint nyitottnak lenni, és mosollyal  a szám szögletében élni az életet. Ajándékba kaptam.
Új képeim nincsenek egyelőre, a régiekből válogatok. Nézzétek el nekem. Vissza kell szoknom az életbe, és ehhez még idő kell. Szerencsére megadatott nekem, nem kell még elhagynom ezt a világot, ahogy hónapokig hittem tévesen.


                                            

36 megjegyzés:

  1. nagyon örülök, olyan jó olvasni a soraidat, és csak gratulálni tudok, nagy utat jártál be, te drága, minden elismerésem...♥...
    és az is rád vall, hogy bár most inkább M-mel töltöd napjaidat, mégis szánsz ránk - blogosaidra - is idődből ♥
    és az jutott eszembe még, - biztosan ismered - Kadarkai Endre jó kis sorozatait (pl. ÉLNI JÓ), én most épp kedvenc "Dunai Tamás" riportját nézem:
    https://www.youtube.com/watch?v=00KetT1udbM
    majd ha lesz kis időd kukkants bele egyszer♥

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Drága Katalinom, köszönöm, hogy írtál, és hogy mindig gondolsz rám. ♥ Nagyon köszönöm a linket ( mindig olyan jókat hozol), feltétlenül meghallgatom. Töltekezem újra, és nem csak fogy az erőm, ahogy sokáig volt.
      Jó élni. Olyan sok öngyilkos jelölttel találkoztam a pszichiátrián, akik túlélték a próbálkozásaikat, és most nem bánják, hogy így történt. Mert élni jó.
      Minden jót kívánok neked, legyen szép a napod.

      Törlés
  2. Örülök, hogy neked sikerült megfelelő eü-i ellátást kapnod! (Mindez magyar TB támogatással, magyar eü-intézményben volt?) Nagyon szerencsés vagy! Az én pszich.beteg ismerőseimet 2-4 hét után haza bocsájtják, rehabilitáció és pszichológusok nincsenek.További jó egészséget és derűs napokat kívánok hosszú évekre!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Névtelen! Igen, mindez magyar TB támogatással, magyar eü-intézményben volt. Elégedett vagyok. Hosszú idő kellett hozzá, de kihoztak a bajomból. Ez a lényeg.Nagyon rossz állapotban kerültem be. Havonta kell visszajárnom majd a pszichológusomhoz utókezelésre. Már megadta az időpontot. Orvoshoz is rendszeresen kell járnom majd, pedig jól vagyok, de nyomon követik a sorsomat a jövőben is.

      Törlés
  3. Éva, amikor az ember kilábal egy ilyen mélységből, lassanként új támpontokra lel. Jó, hogy nem akarsz egyelőre minden elmaradt teendőt behozni! Adjál magadnak időt, örömet, az élet ízlelgetését, régóta nem volt benne részed úgy igazán, még jóval a kórház előtti időkre gondolok...
    Kinek lenne joga szemrehányást tenni? Legfeljebb, szerintem, körülölelni, biztatni és elfogadni - ennyit tehetünk.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Rózsa, nem is akarok mindent egyszerre behozni. Várok vele, lazítok közben. M. helyettem bevasalt ma. Nagyon hálás voltam neki. Köszönöm a körülölelést, a biztatást, az elfogadást neked és mindnyájatoknak.

      Törlés
  4. örülök-örülök ... kimondhatatlanul!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Aliz, nagyon örülök én is, hogy itt jártál. Minden jót neked.

      Törlés
  5. Nagy-nagy örömmel olvasom, hogy itt vagy. Messze jártál, de annak vége. Jön a tavasz, a madarak érzik is, a hóvirág kinyílt a kiskertemben, a nárciszok is kibújtak, jön a szépséges jó idő. A régi fotóid is nagyon jók, örömmel látok minden fotódat. A régi szeretettel: BMari

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves BMari! Mennyire örülhetsz a hóvirágoknak és a nárciszoknak.Én is veled örülök látatlanban is. Majd lesznek új fotók is, de egyelőre nem tudom őket betenni a számítógépembe. Talán egyszer rájövök, hogy miért nem.
      Örülök a soraidnak.

      Törlés
  6. Úgy örülök minden sorodnak! Nagyon jó, hogy M. ott van melletted és segít, hogy neked könnyebb legyen a visszatérés a mindennapokhoz. Érezd nagyon jól magad nála, pihenj, beszélgess, olvass, szórakozz - mindegy mit csinálsz, csak légy boldog és maradj egészséges!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Borka, örülök, hogy örülsz, mert így érzem, hogy jó adni. Visszatértem a mindennapokhoz. Jó érzés van bennem, és arra gondolok, hogy tényleg milyen fontos az egészség. Most tudja meg az ember igazán. Remélem, hogy te is jól vagy. Kívánok neked minden jót sok szeretettel.

      Törlés
  7. Ölellek! A Partfalról.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Márta, én is viszontölellek téged. :) Teljenek jól a napjaid.

      Törlés
  8. I am so happy that you are feeling much better now! With the coming Spring it will be a new life for you, a renewal. It’s nice to have M with you for a few days and that you are going to it’s place you will not feel lonely. I wish you all the best for this coming week. Hugs Catherine

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Dear Catherine, I am also happy that I am feeling much better now. I's good that you think of me and come to read my blog and leave comments.The week is going well, I am at home now.Thanks for your good wishes, I wish you all the best.

      Törlés
  9. A mélységek után a magasságokat, a felemelkedéseket megélni olyan, mint amikor egy gyermek felfedezi a világot és abban meglátja a szépet és örül, nevet. Úgy érzem, hogy most ez az idő érkezett el hozzád, kívánom, hogy minden szépség megtaláljon és megtaláld, boldoggá tegyen! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Betty, bent a kórházban a végén már felfedeztem a világot, és most kint is ugyanezt teszem.Keresem a szépséget, és újra meg tudom találni őket. Érzem a boldogságot, amit kívánsz nekem. Köszönöm szépen, hogy írtál, nagyon jól esett.

      Törlés
    2. Örülök, hogy érzed Drága Éva ♥

      Törlés
    3. Kedves Betty, köszönöm, hogy itt jártál. Ma is tevékeny és jó napom volt. Éreztem a boldogságot is.:)

      Törlés
  10. Éva, nem enged be a blogspot. Nagy kegyesen szólt, hogy névtelenül kommentelhetek. Igazán nem baj, hozzád mindig örömmel jövök, különösen a gyógyulásod után. Szívből üdvözöllek M-nek is a legjobbakat kívánva: Klári

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Kkári, néha csinál a technika ilyeneket, amit a blogspot veled tett. Sajnálom. A lényeg számomra, hogy tudtál nekem írni. Öröm számomra, hogy örömmel jössz hozzám.Várlak szeretettel. M-nek átadtam az üdvözleted.:)

      Törlés
  11. Kedves Éva! Vannak még csodák, de jó, hogy újra itt vagy! Alig hittem a szememnek, hogy írtál, néha rákattintottam a blogodra, de ma megérte. Bár a reményt soha nem adtam fel, hogy jelentkezel majd.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Mari, igen vannak még csodák, én is kezdek hinni bennük. Köszönöm, hogy néha kattintgattál a blogomra, és lám egyszer csak sikerrel jártál. :) Az is egy csoda, hogy újra tudok írni, a nehéz időszakom után. :) Milyen öröm ez most nekem. Kívánok neked minden jót!

      Törlés
  12. Isten hozott kedves Éva újra köztünk! Boldogság hogy itt vagy és jól vagy. Minden tiszteletem a párodnak is aki egy nagyon jó ember lehet. Kívánok vidám szép napokat jó egészséget. Zsike.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Zsike, köszönöm, hogy írtál. Számomra is boldogság visszatérni a blogvilágba. Már képes vagyok rá.
      Igen, M. jó ember sokat köszönhetek neki.
      Remélem, hogy jól telnek a napjaid. Kívánom neked, hogy így legyen.

      Törlés
  13. Kedves Éva! Most olvastam el az előző bejegyzésedet is. Egyelőre nincsenek szavaim arra, ami Veled történt. Végig tudtam, éreztem, hogy komoly oka van a hallgatásodnak, és azt is, hogy nem hiába nézem, figyelem, hogy itt vagy-e, írsz-e újra.
    Van még itt dolgod, igen, és azt kívánom, hogy ez legyen is így még nagyon sokáig!
    Ölellek, így ismeretlenül is, szeretettel! B. S. Ildikó

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Ildikó, igen, a hallgatásomnak komoly oka volt, és én örülök, hogy türelmesen vártatok rám. Én sem adtam fel, hogy egyszer meggyógyulok, és lám megtörtént. Remélem, hogy tudom végezni a dolgom, ami nekem még itt a földön adatott. Keresem, és tudom, hogy meg is találom. Szeretettel fogadtam a kommentedet. Köszönöm szépen.

      Törlés
  14. Éva idő van mindenre, ráérsz, élvezd a napokat. Jó, hogy ismét köztünk vagy.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Holdgyöngy! Igen, van időm. Elhalasztottam a nagytakarítást jövő hétre, hétvégén csak selejtezni fogok egy kicsit. Van fönn pár régi holmim, aminek a tárolóban van a helye. Egy kis helyhez jutok így. Örömmel vagyok újra köztetek.:)

      Törlés
  15. Holdgyöngy voltam.. nekem is tanulnom kellene a lassú kávézást

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A lassú kávézás jó dolog. Már fiatal korom óta csinálom. Most is itt van régóta egy kávé az asztalomon, és lassan kortyolgatom, míg írom a kommentekre a választ. Meg lehet tanulni a lassú kávézás élvezetét.Nekem örömet okoz. Kívánom neked is ezt az élvezetet.

      Törlés
  16. Örülök, hogy visszajöttél és jól vagy, kívánom, hogy maradjon is minden így.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Ági, igyekszem, hogy minden úgy maradjon, ahogy volt.:) Túl vagyok a nehezén, és vannak dolgok, melyeknek örülni tudok, és ez jó dolog. Szeretettel gondolok rád.

      Törlés
  17. Dear Eva,
    Thank you for the visit and your comment ! I wish you a nice day. Love from Catherine

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Dear Catherine,
      It is always good, if you visit me. Thanks for it. Have a good day and weekend! Hugs.

      Törlés

zene

x

Tájékoztatás

Az Éva című blogon található képek saját fotók.

E-mail címem: editis@citromail.hu