2023. február 25., szombat

Tavasz közeledtekor februári szélben

Kimentünk a temetőbe M. édesanyjának a sírjához. Nem tudtam elmenni a temetésére, mert még a kórházban voltam azon a december eleji napon. 

Metsző, hideg szél fújt míg ott álltunk a sírnál. Homlokomba húztam jobban a sapkámat, felhajtottam a galléromat, és feljebb húztam a sálamat is. Február vége van, még nincs vége a télnek, várat magára a tavasz, bár hamarosan megláttam az első jeleit.

Majd elindultunk M. öccséhez. Beültünk a széltől védett autó belsejébe, a rövid ideig tartó útra le sem vettem a kabátomat. Kicsit átmelegedtem, csak pár perc kellett hozzá, míg átjárt a kellemes érzés. Hamarosan megérkeztünk, és beléptünk a kapun, ami már nyitva várt bennünket. M. öccse tudta, hogy jövünk, készült rá, jó vendéglátó, mindig is az volt.

A ház melletti virágok rögtön odavonzották a szemem. A téli szél ellenére a tavasz várható közelségét mutatták jelenlétükkel. Nincs kertem, tehát másokéban gyönyörködöm. Mások virágai az enyémek is. Önként adják magukat. Hagyják, hogy nézegessen őket, hogy lehajoljak hozzájuk, esetleg meg is érintsem őket. 

Még láttam, hogy megremegnek a kitartó, lassan már télvégi szélben, míg az ajtó felé vettem a lépteimet. Arra gondoltam, hogy bizonyára egy forró kávéval melegítem majd át hamarosan a kipirosodott kezeimet. Így is történt, nem csalódtam. Átkulcsoltam a csészén az ujjaimat, és akkor járt át a meleg végképp. Megérkeztem, otthon éreztem magam.



16 megjegyzés:

  1. Egyszerűség és mélység. Ilyen ez a bejegyzésed. Köszönettel tanultam most. (Klári)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Klári, köszönöm, hogy itt jártál. Jól esett a véleményed, de van még mit csiszolni magamon. Mindig igyekszem megtenni. Talán lassan beérek bizonyos dolgokra, de sok minden várat még magára. Most, hogy kiderült van nég több időm az életben, örömmel veszek minden dolgot és élményt, ami körülvesz.

      Törlés
  2. Nicely written post, I imagine I was outside too. Here it was warmer and it suddenly changes to frost again. Yesterday I went in our field behind the house to pick up a bunch of Snowdrops. Thank you for your Birthday wishes for my daughter. We enjoyed our evening together but my son was not with his sister we ´be missed him. I have already drank my coffee and always have a thought of you when I drink my coffee 😆
    I wish you a very warm ( by the fire!) Sunday. Big hug Catherine

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. I just went to you and read your blog and looked at the pictures. M. was running in the morning so our breakfast was later. I am drinking my coffee now and think of you.
      Yesterday I went to a village and saw flowers in a garden. I don't have my own, and as I wrote above, I admire it in other people's garden.
      Today we will go to a pizzeria where there is a fireplace and you can see the fire. I'm waiting for it. I wish you a nice Sunday. Hug: Éva

      Törlés
  3. Ez olyan igazi, Évás írás, mint régen! És olyan megnyugtató olvasni...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Orsi, igyekszem visszatérni mindenben a régi Évához, ahhoz aki voltam régen. A blogom maradt amilyen volt, tehát sikerült megtalálnom önmagam ebben is. Köszönöm, hogy itt jártál.:)

      Törlés
  4. ...a virágokkal én is pont igy vagyok!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Aliz, még az a szerencse, hogy annyni virág van az utcákon, parkokban, kertekben. Jut belőlük nekünk is.

      Törlés
  5. Csodálatos kedves Éva, ahogy az elmúlás és a zord idő ellenére is képes vagy meglátni a jót és szépet! Kívánom hogy minden napban találd meg az örömödet boldogságodat. Hűséges olvasód Zsike.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Drága Zsike, köszönöm a kedves soraidat. Keresem a szépet, és mostanában már meg is találom őket. Olyan jó számomra, hogy megint tudok a régi lenni.
      Az is jó, hogy vannak hűséges olvasóim is, neked is köszönöm, hogy rendszeresen jársz hozzám.

      Törlés
  6. Kedves Éva! Én is rendszeresen járok hozzád, bár rendszertelenül írok. Örülök, hogy olvashatlak, és gyönyörködhetek a fényképiedben. (Az a kék kályha az előző bejegyzésedben! <3) Remélem megerősödsz testben és lélekben is.

    VálaszTörlés
  7. Kedves Klarcsi, hogy nekem milyen rendszeresen járó hűséges olvasóim vannak!:) Köszönöm neked is, hogy rendszeresen jársz hozzám. Melengeti a szívemet és a lelkemet.
    Egész délelőtt takarítottam, most egy kávéval mellettem olvasgatom a blogokat. Ma már csak olvasni fogok egy könyvet, és lebonyolítok néhány telefont. Kidolgoztam magam a mai napon. Szeretettel üdvözöllek.

    VálaszTörlés
  8. Dear Eva,
    Thank you for your visit and comment. I am glad you are able to go out. We stayed at home my husband was tired of his week work. It was very windy and cold so we did things inside, read and watch tv. The weather will be cold and sunny all week.Tomorrow I must go shopping to get food for the week. Here the prices of food are going up and up!
    I don’t know how it is in your country, but I think it is all European countries.
    I wish you a nice week. Big hug Catherine

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Dear Catherine, Thanks for your comment.
      I spent the whole morning cleaning my apartment. After that, I had lunch and read a book in the afternoon while drinking coffee.
      Prices are also rising in Hungary.
      The weather was cold here, too, although I didn't go out today. The temperature is 2.1 C now.
      I will take a shower soon and continue reading. I think I barely watch TV today. I wish you all the best. Hugs, Éva

      Törlés
  9. Örülök, hogy ismét a napos és meleg oldalon vagy. Jó volt olvasni.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Névtelen, itt vagyok végre ezen az oldalon, és nagyon örülök neki. Tudod, hogy nem volt mindig így, ezért egyre jobban megbecsülöm azt, amit elém tesz az élet.

      Törlés

zene

x

Tájékoztatás

Az Éva című blogon található képek saját fotók.

E-mail címem: editis@citromail.hu