2023. február 28., kedd

Kávézás egy hétköznap délután

Ebéd után vagyunk egy keddi napon. Ma van egy hete. Forró a frissen őrölt és főzött kávé, és csak enyhén savanykás a porcukorral és szeletelt mandulával meghintett almás pite. Éppen jó. Rászoktunk az utóbbi időben erre a süteményre. Omlósan puha és szaftos.

Halkan beszélgetünk, ahogy szoktunk, nem szól semmi háttérzajként sem. Élvezzük a hétköznapi csendet, megbecsüljük azt, amit kapunk, adunk is egymásnak, közben persze másnak is, és közben éljük az életünket.

Besüt a Nap a szobába, ahogyan újra az életembe is. Így van jól. Minden úgy jó most, ahogy van.





24 megjegyzés:

  1. Szépen írod, hogy besüt a Nap az életedbe. Milyen jó érzés, még olvasni is!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Névtelen, megkínlódtam ezért a napsütésért korábban, de sikerült kijutnom a bajaimból. Végre megtörtént.

      Törlés
  2. Jó volna beleharapni egy olyan almás sütibe ☺️
    Legyen mindig napfény az életedben! Érezd minden nap a békét, a nyugalmat.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Orsi, de szívesen megkínálnálak vele, és mindenkit, aki idelátogat. Most kint is süt a Nap, és bennem tart a béke és a nyugalom.

      Törlés
  3. The apple cake looks delicious. Your country has very good cake recipes!
    I am glad you enjoy life! With Spring it is a renewal. We also have more sun and more light here which is welcomed!
    Happy afternoon. Hugs Catherine

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Dear Catherine, the cake was delicious. It's sunny outside now, but was freezing at night.
      I'm glad my apartment is warm.
      I hope you have a nice afternoon, too. All the best to you and your family.

      Törlés
  4. Most nézem, hogy ez nem is pite, hanem "csak" almás sütemény. :)Most már marad így a bejegyzésemben, nem javítom ki. Az Intersparban nagyon finom almás pitét lehet venni, de ez nem onnan való, hanem M. vette egy ottani üzletben a kávéhoz.

    VálaszTörlés
  5. Nagyon szép a süti. Én tegnap egy gofrisütőt vettem (illetve rendeltem és érkezett meg), az előző megadta magát évekkel ezelőtt, az alját mégcsak megsütötte valamennyire, de a tetejét már nem. Olcsó gép volt, 700 Wattos, és így ugye már annyi sem. Azóta bolti gofri volt, de gondoltam egy nagyot, legyen házi. Csudafinom ropogós gofri sült este (be lehet állítani azt is, hogy mennyire legyen sült), juharsziruppal ettük. A süti illata, mikor sül, majd mikor kivéve hül, az otthont még inkább meghitt otthonná varázsolja, talán azért, mert gyerekkorunkból amikor még inkább fogékonyak voltunk a sütikre, és az édesanyánk készítette, belénk ívodott az érzés, az otthon, a békesség, a szeretet, a biztonság érzése. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Betty, nagyon köszönöm a kedves kommentedet. Én is szeretem a gofrit, bár nincs itthon gofrisütűm. Ami nekem kell, azt megveszem a boltban, bár az nem annyira finom, és illata sincs a lakásban. Én lekvárral eszem általában. Epressel vagy málnással, de tudom, hogy juharsziruppal az igazi.
      Mióta cukros lettem kevesebbszer veszek, de még mindig elcsábulok néha. Most jó a cukorértékem szerencsére, így néha megteszem.
      És igazad van, a sütemények illata visszahozza az otthon érzését. Anyukám sütött mindig igazán finom almás pitéket. Mindig megkaptam először a finomra sült széleit, utána persze megettük az egészet.:)

      Törlés

  6. Hello Eva,
    I was also drinking my second coffee when I saw your comment on my blog.
    I just had a quick lunch outside it is very sunny but 5 degrees. I think I will try to make ravioli it is the first time but I will try, we will see… I wish you a nice afternoon. Hugs Catherine

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Dear Catherine,
      I was very busy until noon. I made a lot of arrangements and worked. I'm resting right now and drinking my second coffee of the day. I am also reading blogs.
      I will not work more this afternoon. It was enough for today.
      Hugs, Éva

      Törlés
    2. Kedves Éva, unokáim elutazásáig nincs időm blogolni, de igyekszem elolvasni a ti bejegyzéseiteket. Az almás sütemény is visszahozta a régi Évát, sőt, mitöbb, a FELSZABADULT régi Évát, szép fotóival...
      Itt süt a nap, de hideg van, max. 5 fok... Azért a fénye jólesik.

      Törlés
  7. (elnézést, Rózsa voltam - bár hervadóban...)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Rózsa, gondoltam, hogy unokázol, és nincs időd blogolni. Érezd jól magad velük. Biztosan beszámolsz majd róluk.
      Örülök, hogy mégis jöttél hozzám a kevés időd ellenére.
      Éppen egy intézkedős körúton voltam: Bank, Rossmann, gyógyszertár. Elfáradtam, pihenésképpen leültem itt egy kicsit olvasgatni.
      Jól érzem magam.
      Jó idő van kint, melegem is volt, mire hazaértem. 11 fok van az árnyékos erkélyemen, a napon melegebb.
      Kívánok neked minden jót szeretettel.

      Törlés
  8. Hello Eva
    I just came home from the supermarket.
    I had a quick lunch and resting a little before cooking for tonight , but today I have back pains so I take care.
    I will drink my coffee! Each time I drink my coffees I think of you and imagine you are drinking yours!
    Hugs Catherine

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hello Catherine,
      You're absolutely right. I'm just drinking my afternoon coffee and writing to your comment, so I'm thinking of you. :)
      I've been ironing so far, but I'm not going to do anything today. I will read. I have a good book. My back hurts from walking a lot in the morning.
      Hugs, Éva

      Törlés
  9. Ahogy olvastam soraidat, Radnóti versének, Tétova óda, hangulata jutott az eszembe. Köszönöm! És a hamisítatlan Éva-fotókat is! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Tipitá, de régen voltunk kapcsolatban! Jó, hogy jöttél. :)
      Kedvet kaptam ehhez a vershez a kommented után, és elolvastam. Régen volt benne részem, pedig mindig is szerettem.
      Köszönöm, hogy itt jártál.

      Törlés
  10. Hello Eva,
    Nice for you to go to M for the weekend. I think we need to go out to sea on Sunday it’s 70 kms from home and we will breathe the sea air!
    I try not to be anxious for the surgery and relax but I will be relaxed when it’s over!
    I wish you a nice stay.
    Big hug Catherine

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hello, Catherine,
      I also hope that the weekend will be good at M's place. It is always good.
      I think it will be nice for you to breathe fresh air by the sea. We will surely see pictures of the trip on your blog.
      The sun is shining here, the sunlight fills my room. I will be thinking of you on surgery day next week.
      Lots of love. Éva

      Törlés
  11. Nagyon jó ez a nyugalom! Szeretem! De jó, hogy újra olvashatom azokat az igazi "Évás" sorokat. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Borka, annyira kell az embernek a nyugalom. :)
      Örülök, hogy itt jártál, és hogy adhattam neked ebből az érzésből.

      Törlés

zene

x

Tájékoztatás

Az Éva című blogon található képek saját fotók.

E-mail címem: editis@citromail.hu