2023. február 17., péntek

Ez történt velem

Köszönöm a sok kommentet, és hogy annyiszor gondoltatok mindig rám. Hálás vagyok érte. Szégyellem, hogy soha nem írtam új bejegyzést, és nem válaszoltam a megjegyzésekre. Egyszerűen képtelen voltam rá. Mivel túl vagyok a problémámon, mely a hallgatásomat okozta, most megpróbálom leírni, hogy mi is történt velem. 

Még márciusban kiderült egy laborvizsgálaton, hogy véres a székletem, és viszonylag rövid időn belül 35 kg-ot fogytam. 84 kg-ról 49-re mentem le. Teljesen legyengültem. Meg voltam győződve, hogy vastagbél daganatom van. Olvastam róla sokat a neten, és minden tünet rám illett. Így szokott ez lenni, ha valamilyen betegséget beképzelünk magunknak.

Július 11-én kértem időpontot egy vastagbél tükrözésre, amit meg is kaptam október 14-re. Sok időt kellett várnom rá. Túl sokat. Lehetett gondolkozni, és közben nagyon mélyre süllyedni.

Közben tudtam, hogy ha valóban rákos vagyok, akkor nem fogadhatok el egy esetleges műtétet, mert nincs aki gondozzon, főzzön rám utána. Egy hónapos diétával jár a műtét utáni időszak.  Kemoterápiát, sugárkezelést  sem kaphattam volna, mert olyan rossz állapotbam voltam, hogy a mellékhatásokat, és a további fogyást nem bírtam volna elviselni. Ráadásul nincs Sopronban egyik sem, így utaznom is kellett volna értük.

Közben irattam végrendeletet, egy sikertelen eltartási szerződést is kötöttem volna, de szerencsére nem sikerült. Nem a megfelelő embert választottam volna rá. Jártam az ügyvédeket, meghosszabbítottam a sírok használati idejét, azt is, ahova temethetnek, ha eljön az idő. Tehát vártam a halált, mert elhittem, hogy az fog eljönni hamarosan.

A 7 hónapos bizonytalanság a betegségem felől annyira felőrölt, hogy mély depresszióba estem. Csak feküdtem egész nap és sírtam megállás nélkül, nem tudtam ellátni magam, nem tudtam elhagyni a lakást sem, bevásárolni sem, zsibbadt a lábam  is, járni alig tudtam, nem tudtam elrendezni a gyógyszereimet, a bloggal sem tudtam törődni, ahogy észre is vettétek, de azért  olvastam a többiekét. Mindig is érdekeltetek. Csak az írás, a jeladás magamról az nem ment sehogy sem. Nem és nem. 

Segítségre volt szükségem, tudtam, hogy depressziós lettem, még pedig nagyon mélyen. Magam nem tudok kijönni belőle. Ezért kértem egy időpontot a pszichiátriára egy szakrendelésre október elején. 4 nap múlva mehettem is. Az állapotom miatt nem tudtam elmenni a vastagbél tükrözésre sem végül. Maradt a bizonytalanság továbbra is számomra. Mennyi időm van hátra? Mi lesz velem?

A pszichiátriai szakrendelésről már haza sem engedtek, hanem azonnal beutaltak az osztályra, annyira súlyos volt az állapotom. M.hozta utánam a holmijaimat, ráadásul látogatási tilalom is volt a Covid miatt, így nem tudott bejönni hozzám egy darabig. Több, mint 4 hónapig voltam kórházban, közben csak karácsonyra jöttem haza, az ünnepet M-nál töltöttem. Ő mosott, vasalt rám, és rendszeresen látogatott a kórházban. Hozta, ami kellett. Az utolsó időkben hétvégére már hazajöhettem, de vissza kellett mennem utána még a kórházba.

Közben különböző vizsgálatokat kért számomra a kezelőorvosom. Mikor valamennyire jobban lettem, és meg tudták velem csináltatni a vastagbél tisztítást,  elmentem a tükrözésre is december 14-én. Jól szervezetten ment minden, minden vizsgálatra, melyekre szükségem volt az ottlétem alatt elvittek kerekesszékkel, egy kisérővel és mentővel ott helyben a kórházban. A szobámból az aktuális helyszínig.

Kiderült, hogy nincs daganatom, vagyis nem vagyok rákos, csak én lovaltam bele magam a hitbe. A pszichiátrián kapott alapos, sok odafigyeléses kezelések után 4 hónap után jobban lettem, sőt mondhatom, hogy már jól vagyok. Ennyi idő kellett arra, hogy az osztályon helyrehozzanak a mély depressziómból. Nagyon jó kezelőorvosom és pszichiáterem volt, elégedett voltam az ott folyó munkával, a rendszeres csoportfoglalkozásokkal, a terápiákkal is. 11kg-ot híztam míg bent voltam. Visszatért lassan az erőm, az aktivitásom, mely korábban elhagyni látszott. Már olvasni, sétálni, beszélgetni másokkal is tudtam.

Nagyon nehéz időszakon vagyok túl, de még élni fogok remélem egy ideig, a rák veszélye jelenleg elmúlt, és a lelkem is helyrebillent, lelki béke van bennem. Tudom élvezni újra az életet, és  egy étterembe, kávéházba is elmentünk, hogy újra örüljek az ízekeknek, a hangulatoknak. Annyi ideig nélkülöztem őket a depresszióm szürkén fekete mélységében. 
Október 6-án kerültem be a pszichiátriára, és február 17-én ( ma) jöttem  ki onnan végleg. Újra jól vagyok. Azt hittem hamarosan meg kell halnom, de szerencsére nem így történt.
Köszönöm, még egyszer, hogy sokat gondoltatok rám, és türelmesek voltatok velem, írtatok kommenteket a hallgatásom ellenére is. Én sem felejtettelek el benneteket. Jó, hogy vagytok nekem. Köszönet érte újra és újra.


31 megjegyzés:

  1. Ah! Eva so happy to see you back! Sometimes life is very, very difficult, but you have good friends on blogs who really enjoy to read you. I hope you’ll gradually feel better and that your health will quickly improve! Welcome back! Hugs Catherine

    VálaszTörlés
  2. Éva, hihetetlenül örülök neked, a gyógyulásodnak, a jó híreknek😍 most már nem lesz semmi baj, olyan sokan fogjuk itt a kezed, ha csak képzeletben is, veled vagyunk! ☺️ Nagyon vigyázz magadra, örülj minden színnek, érzésnek, az érkező tavasznak. Nagy, erőt adó ölelést küldök neked 🤗 és M. - nek üzenem, jó ember, nagyon jó ember!

    VálaszTörlés
  3. Ahogy megláttam az új bejegyzéseket, még mielőtt elolvastam volna, fellélegeztem 🤗. Mert ha újra itt vagy és újra írtál, bármi is volt, túljutottál rajta és nyomban azt is remélni mertem hogy jól is vagy. Most másodszor is elolvasom a soraidat, mert a nehéz időszakod és a komoly gondok leírása ellenére is csak mosolyogni és örülni tudtam, Neked. Erős vagy és csak csodálni tudlak, milyen nyitottan, őszintén tudtál beszámolni erről a veszélyes és embert próbáló élethelyzetedről. Éva, nagyon nagyon boldog vagyok hogy visszatértél. 🤗

    VálaszTörlés
  4. Soha ne jöjjön vissza ez a rémálomba illő szituáció. Felszabadult boldog éveket!

    VálaszTörlés
  5. Kedves Éva, nem is hiszed, hogy mennyire örülünk mindannyian visszatértednek! Csak úgy külön nagy elismerés és köszönet M-nak az odaadó gondoskodásért! Ha szeretünk valakit, ez természetes, felelné bozonyára és igaza van...
    Amikor túl vagyunk egy ilyen nagy próbán, az élet új ízeket kap. Találj újra örömöt mindenben, kedves Éva.

    VálaszTörlés
  6. Drága Éva, ennyi fájdalom és megpróbáltatás után végre, újra itt vagy! Nagyon-nagyon örülök Neked, örülök, hogy minden jól alakult, hogy az élet újra szép lett számodra. Vártalak - szeretettel, türelmesen és nem hiába... 🥰

    VálaszTörlés
  7. Kedves Éva! Nagyon hiányoztál! Örülök, hogy újra itt vagy!

    VálaszTörlés
  8. Októbertől februárig jó hosszú idő, és előtte, amit átéltél az egyre mélyülő depresszióban, tudom, milyen. M. bizalma és ragaszkodása hatékonyabb a gyógyszernél. Az, hogy újra itt vagy mindannyiunk örömére, biztató változást ígér közös életünkben is.

    VálaszTörlés
  9. drága Évám (ahogy te szoktad nekem írni "Katalinom") én nem jutok szóhoz, csak ölellek most, tartalak itt a karomban, annyira boldog vagyok, vigyázok rád, szeretünk, féltünk, boldog vagyok h. ez a nyomottnagy teher lekerült a válladról, és várom a csodás fotóidat, örülök, h. itt vagy újra, annyira jó, nem tudom abbahagyni a zörömködésem, az egész napom bearanyoztad, köszönöm♥

    VálaszTörlés
  10. Kedves Éva, két megjegyzésem nem továbbította a rendszer. Nem értem. Nagyon örülök, hogy jelentkeztél, s jól vagy, s újra köztünk vagy. M. igazi társad, nagyon szép a melléd állása. Várom a szép fotóidat, bejegyzéseidet. Öleléssel

    VálaszTörlés
  11. Névtelenként Holdgyöngy voltam

    VálaszTörlés
  12. Kedves Mindnyájan! Hálás köszönettel tartozom mindegyikőtök minden egyes szaváért és mondatáért. Örülök, hogy szeretettel fogadtatok engem, és ez is erőt ad nekem, hogy visszatérjek a blogvilágba közétek.

    VálaszTörlés
  13. Szia Éva! Úgy örülök Neked... Rendszeresen benéztem az elmúlt hónapokban, és mindig vártam, hogy legyen valami életjel. Tudtam, hogy oka van a csöndnek, mert olvastam a kommenteket, de nem sejtettem, hogy ilyen nehéz időszakod volt. Nagyon örülök, hogy már jól vagy, hiányoztál.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves szabolcsfi, köszönöm, hogy olyan hűségesen látogattad sokáig az új bejegyzések nélküli blogomat. Jó, hogy írtál most kommentet is, eddig nem tetted, és most én szívesen olvastam. Benézek hozzád én is. Szép napot kívánok neked.

      Törlés
    2. Írtam én korábban is. :) Csak a nevem változott. Ősszel tértem vissza a blogvilágba, és új blogot kreáltam.

      Törlés
    3. Köszönöm a felvilágosítást. Jó, hogy visszatértél a blogvilágba.

      Törlés
  14. Drága Éva! Sokat sokat gondoltam rád. Örülök neked! Nagyon! Várom az írásaidat! Ölellek.
    Piroska

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Piroska, köszönöm, hogy örülsz nekem. Ígyekszem írni, és remélem, nem lesz újra okom arra, hogy abba hagyjam. Most jól vagyok, és úgy hiszem ez így is marad.:) Én is ölellek.

      Törlés
  15. Kedves Éva, örülök, hogy újra itt vagy, és hogy jól alakult végül minden. Milyen szerencse, hogy egy olyan pszichiáterhez kerültél, aki látta, hogy mire van szükséged, és nem hazaküldött néhány tablettával. Jön a tavasz, ez is biztosan jól eső lesz a szívednek, újra látni a természet ébredését. :) Szeretettel ölellek.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Betty, az az igazság, hogy tudtam, hogy kit kell hívnom, ha valaha ilyen bajba kerülök, mint amilyenben voltam. Tudtam róla, hogy jó pszichiáter, és nem veszi könnyelműen a dolgokat. Törődik a betegekkel.
      Szeretem a telet, de most már jó lesz egy kis virágnyílást is nézni.
      Én is ölellek szeretettel.

      Törlés
  16. Isten hozott vissza az életbe, kedves Éva. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Névtelen, örülök én is, hogy visszatértem újra. Köszönöm a kommentedet.:)

      Törlés
  17. Jajde nagyon örülök neked!!!! Az igazat megvallva szinte csak azért járok erre néha, hogy megnézzelek, hátha! És ma igen!! Gyorsan olvasom is a többi posztot! Jó, hogy itt vagy újra! <3

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Tipitá, visszatértem, amint látod. Ma nem hiába jöttél. :) Örülök én is neked. Köszönöm, hogy írtál. Minden jót kívánok neked.

      Törlés
  18. I read it. How happy I am for you. Doesn't it feel like a grace gift that you're back in the present now

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hello Aritha, I am also happy that I am back in the present. I want to live my life again. Thanks for reading and your visit.

      Törlés
  19. Kedves Éva, most olvastam csak, hogy min mentél keresztül. Szívből örülök, hogy végül minden jól alakult, újra vidám és aktív vagy! Már eleve az borzasztó ha valakinek valamilyen baja van, a várakozás, a bizonytalanság pedig óhatatlanul felőrli az embert. Jómagam is nagyon sok időt kihagytam (két szemműtét miatt), nagyon elvagyok maradva a blogokkal, a saját bejegyzésekkel. Az elmúlt hónapokban próbáltam minimalizálni a számítógép használatát, óvni a szemeimet, most meg rám szakadt a rengeteg munka. De nézzünk mindketten pozitívan előre! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Miklós, köszönöm, hogy elolvastad, hogy mi történt velem. Igen, nagyon mélyre kerültem, de szerencsére kilábaltam belőle. Sok minden elmaradt nekem is ezalatt az idő alatt. Míg kórházban voltam egyáltalán nem olvastam a blogokat. Szépen lassan bepótolom a hiányaimat.
      Sajnos neked is volt két szemműtéted. Remélem, most már minden rendben van, és tudsz olvasni és a számítógép előtt ülni. Nem mintha ez utóbbiból kevesebb kellene néha. Nem tudom, hogy a munkáddal összefügg-e a használata, mert ha igen, akkor nincs mit tenni.
      Kívánok neked minden jót, és köszönöm, hogy nálam jártál.
      Igen, nézzünk pozitívan előre.:)

      Törlés
  20. Nagyon rég nem jártam a blogvilágban, Orsinál fedeztem fel egy kommentedet, aminek nagyon megörültem. Hála Istennek, hála Istennek, hogy meggyógyultál, hogy gondos kezek közé kerültél!!!!!!!!!!!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Pipulka, most találtam meg a kommentedet!:))) Úgy örülök, hogy jöttél, és hagytál nálam pár sort. Nagyon köszönöm.

      Törlés

zene

x

Tájékoztatás

Az Éva című blogon található képek saját fotók.

E-mail címem: editis@citromail.hu