2021. november 15., hétfő

Mai siker



Ma végigmentem egy számomra hosszú utcán a mankómmal. Ritkán teszem meg, mert nagyon nehéz nekem a járás. Ezért is vagyok sokat a négy fal között. Megvettem a jövő évi naptáramat, el kellett mennem egy írószer boltba érte. Kockázatos volt a dolog, mert nem tudtam, hogy árulják-e már a jövő évi naptárakat, de bíztam benne, és bejött  a remény. Voltam gyógyszertárban is. 
Hazafelé már taxival jöttem, nem tudtam volna végiggyalogolni azt az utat újra, amit egyszer már megtettem. Hova jut az ember  idős korára? Ezen gondolkoztam közben, de örültem is, hogy megtettem, amit mára terveztem. Tegnap még féltem attól, hogy nem fog menni. 
Milyen apró dolgoktól félek. Pedig nem kellene. Miért a félelelem? Nem segít, csak ront a helyzeten.
Nagyon kedves volt a fiatal taxisofőr. Segített be-és kiszállni, és jó pihenést is kívánt búcsúzáskor. Szeretem az olyan embereket, akik szívesen végzik a munkájukat, és nem csak kötelességből teszik.  Ma találkoztam egy ilyennel. Ezért is jó volt a mai nap.
Jó lenne, ha tudnék buszt használni, de a lassúságom miatt nem tudok. Mióta egyszer rám csukták az ajtót, azóta nem merek. Így taxira költöm a pénzem, ha messzebbre megyek. Többet kellene mozogni pedig, de nem tudok.
Nem telt el hiába  a nap, és hálás vagyok a sorsnak érte. Kegyes volt hozzám. Milyen apró dolgokon múlik az öröm.

19 megjegyzés:

  1. Nagyon örülök, hogy ilyen sikeres volt a napod! Kellenek az ilyen élmények. Mindjárt jobb kedve lesz az embernek! :)
    Én is pont ma mondtam a lányomnak, hogy nagyon optimista vagyok, mert már van 2022-es fali- és asztali naptáram is.
    A taxizással én is úgy vagyok, mint Te. Előre megtervezem, hogy merre és hogy a legjobb menni, hol kell majd megállni, hogy elintézzek mindent és ne is kerüljön nagyon sokba.
    Én is tudom, hogy járkálni kellene, de borzasztóan fáj. Már a főzést is úgy intézem, hogy állandóan megállok pihenni és csak úgy tudom folytatni. Elfogadom, mi mást tehetnék?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon hasonló helyzetben vagyunk. Én is tervezem a taxival menést, én is optimista vagyok a jövő évet illetően, megvan a naptáram.:) Én is úgy főzök, hogy közben leülök, pihennem kell.
      Én is elfogadom a helyzetem, mi mást tehetnék. Lázadhatnék, de nem változtatna a helyzeten.Ez már így marad. Minden jót kívánok neked, gondolok Rád!

      Törlés
    2. Köszönöm Éva, ez kölcsönös. A Te szokásod, hogy gyertyát gyújtasz estefelé, megtetszett nekem is. Mostanában, ezeken a hosszú estéken én is meggyújtok egy-egy gyertyát és egészen más, meghitt hangulata van így a szobának. :)

      Törlés
    3. Örülök, hogy gyertyát gyújtasz. Milyen más hangulata van így a szobának, ugye? Jó nézni a pislogó lángokat, és gyönyörködni benne.

      Törlés
  2. Örülök neki, hogy meg tudtad tenni azt az utat, amit beterveztél és sikerült naptárt is venni. Hátha egyszer leküzdöd a félelmedet a buszozással kapcsolatban. Ehhez is kívánok neked sok erőt! 🤗

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én is örülök, hogy sikerült.Nem tudom, hogy valaha le tudom-e küzdeni a félelmet a buszozással kapcsolatban, olyan rossz élmény volt. Talán egyszer fel kel szállnom rá, aztán lesz, ami lesz. Köszönöm a jókívánságodat.

      Törlés
  3. Éva, szép napról számoltál be. Minél több utad ilyen legyen!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm. Igyekszem, csak rá kell venni magam. Egyszerű nap volt, de figyeltem a szépet benne, hogy aztán jó érzéssel jöjjön el az este.

      Törlés
  4. Még jó hogy nem léptem ki tőled, nem értem miért nem engedett eddig kommentelni? Ügyes voltál a sétáddal, vásárlással. Ismerem a félelmet, nehéz eldönteni, hogy mikor léphetünk, s mikor kell nyugton maradni? Már októberben kaphatók a jövő évi naptárak, már azóta írom ugyebár a jövő évi vizsgálataimat. Éva te nem idős vagy,hanem
    nem vagy egészséges, ez két dolog.Elnéztem kórházban 16 éves sztrokos lányt. S előttem van a tolókocsis szklerózis multiplexes betegtárs, 50 körüli, aki nemrég ment férjhez. nem hagyta hogy a betegség győzzön felette.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jó, hogy nem léptél ki tőlem, így olvashatom a kommentedet.:)
      Muszáj volt elindulnom, mert el kellett intéznem dolgokat.Jó, hogy megírtad, hogy már októbertől kaphatók a naptárak, így jövőre be tudom szerezni őket időben. Optimizmus az éltemmel kapcsolatban.
      Azért meg van már a korom, de nem is lenne baj, ha egészséges lennék.Sokkal fiatalabbak is betegek, ahogy írod, és nem adják fel. Én is ezt teszem.

      Törlés
  5. A szomszédasszonyom anyukája, akit csípővel műtöttek naponta gyakorlatozik mankóval, vagy valami hasonló célszerszámmal, hogy egyre messzebbre tudjon elmenni. Hol délelőtt, hol délután, de megteszi a napi kitűzött célt. Ha a testnek nehéz is a lélek megerősítheti. Kevés mozgás - emelkedő testsúly... Én nem voltam a nagy távok és a sok mozgás híve sosem. De tavalyi elhatározásomat nem adtam fel, s ha az idő nem lesz túl cudar december végére meglesz az ezer kilométerem. Tudom, hogy más a lehetőséged, de hiszem, hogy a lépések számának szaporításához lehet erőd!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nekem is el kellene újra kezdenem naponta sétálni, ahogy már tettem is korábban. De fáj. Ezt kell leküzdenem. Minden elismerésem a szomszédasszonyod anyukájának.
      Én majdnem nem 18 kg-ot fogytam 1 év alatt, a túlsúly nem lenne akadály.
      Gratulálok a sétálásaidért, a túrázásaidért. Az a közelgő 1000km nem semmi. Minden elismerésem neked is.

      Törlés
  6. Éva, nagyban egyetértek Holdgyöngy és Márta kommentjeivel, példáival - ELVILEG! Ugyanis nagyon jól tudom, hogy nekem is pont ez KELLENE : a napi legalább félórás gyaloglás, akkor is, ha fáj, pont azért, hogy ne fájjon majd! De ezer jobbnál jobb kifogást találok, hogy kibújjak alóla... S közben csodálom azokat, akik megteszik...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én is csodálom azokat, akik megteszik a fájdalom ellenére. Akinek nem fáj, annak könnyebb, de ők is megteszik.Ehhez is akarat kell és kitartás. Márta közelgő 1000 km-re lenyűgöző.
      Érik bennem az elhatározás,hogy naponta megyek egy kicsit, meglátom sikerül-e. Nekem a fájdalom a kifogásom.
      Kívánom neked is, hogy sikerüljön.

      Törlés
  7. Örülök, hogy meg tudtad tenni, amiket elterveztél. És tényleg nagyon jó, ha minden kicsinek örülünk.
    Gyönyörű a hortenzia fotód! Nagyon szeretem ezt a virágot. Olyan sokáig lehet benne gyönyörködni. Nincs is nagyon más virág, ami ezt tudja.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én is örültem, hogy megtettem, amit akartam. Előtte fél az ember, hogy nem sikerül, azután annál nagyobb az öröm.
      A hortenzia valóban szép virág, én is szeretem.Sok apró virágokból áll össze az egész.

      Törlés
  8. Éva, ezt találtam, talán tudod használni. A vége felé érdekes számodra (Sopron!):
    http://www.atv.hu/belfold/20211117-koronavirus-komoly-lepes-a-tescotol/hirkereso

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen! Nagyon kedves tőled. Én nem találtam volna meg.

      Törlés
  9. Nagyon szívesen! :) Örülnék, ha beválna. Magamról tudom, hogy milyen könnyebbséget jelent.

    VálaszTörlés

zene

x

Tájékoztatás

Az Éva című blogon található képek saját fotók.

E-mail címem: editis@citromail.hu