2021. november 23., kedd

Történéseim


Tegnap este esett az eső, ma már napsütéses idő volt, de jól felöltöztem mikor kimentem, nem hiányozhat már a sapka sem az utcán. Mindig változik az időjárás, soha nem nyugszik le hosszabb időre igazán, de ez így jó. Sok örömöt ad a változatosságával.
Tegnap reggel még 7 óra előtt odamentem az oltási pontra, és beadattam a 3. oltást. Már volt ott egy kis sor, de elég hamar bekerültem. Mikor kijöttem az épületből, már hosszú sor kígyózott az utcán. Pfizert kértem, lehetett választani. Nem tudok nagyon mást tenni magamért, mint hogy beoltatom magam. Ki kell mennem az otthon biztonságából néha, és ez mindig veszéllyel jár. Maszkot teszek, kezet mosok, rendszeresen fertőtlenítem a mankóm.
Ma is voltam orvosnál, a postán és egy bankban. Fárasztó napom volt, most itt ülök a gép előtt és pihenek.
7 volt az éhgyomri  vércukorszintem a legutóbbi laboratóriumi vizsgálaton, ami óvatosságra int. Vigyáztam az evéssel azóta ( semmi édesség, teljes kiőrlésű rozskenyér, barna rizs stb), ma már 6 volt az érték az orvosnál, és ez jó. Holnap kell mennem a laboratóriumba újra vérvételre. Remélem, nem leszek cukorbeteg, mert egyáltalán nem hiányozna az életemből ez a betegség. Azt mondta az orvos, hogy sokat mozogjak, de hogyan tegyem ezt meg? Sehogy sem tudom megvalósítani. 
Szinte hihetetlen, hogy hamarosan itt van advent első vasárnapja. Szép időszak vár ránk. Számomra kedves idő jön el, mint minden évben, és én ki akarom élvezni. Lassan vége az ősznek, közeledik a tél, ami szintén szép évszak, és én nagyon várom. Elővettem a téli bögréimet is már.:) Számomra ez évszakváltást jelent.
Ez történt velem mostanában, az utóbbi napokban. Volt bennük mindenféle, de megcsináltam, és ez jó érzéssel tölt el.

36 megjegyzés:

  1. Sok mindent elintéztél. Szerencséd volt, hogy nem kellett sokat várnod az oltásra.
    Ez a vércukor téma nálam is előjött az utolsó laborvizsgálaton. 6,7 volt, s nem visszarendelt 3 hónap múlva terheléses vércukor vizsgálatra? Pedig mondtam a dokimnak, hogy előtte nap vendégségben voltunk és sütiztem. Nem hatotta meg, el kell mennem.
    Jó ez az évszakos bögreváltás ☺️ én mániákusan csak kettőből iszok télen, nyáron ☺️

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én ma megyek terheléses vizsgálatra. Remélem, jó lesz az érték. Kíváncsi vagyok milyen időközönként fog visszarendelni. Mindig gyűlnek az elintéznivalók.
      Mikor 7 volt a vércukorszintem én is csokiztam előtte nap. Máskor jobban kell erre figyelnem, ha a laborba megyek.

      Törlés
    2. Nálam kiakadt a diabetologus orvos a terhelés miatt. Minek kellett csináltatni? Mert, ha cukros valaki akkor nem tesz jót neki. Ki érti ezeket? Az orvosokat. Nem nézettek nálatok három havit?

      Törlés
    3. Túl vagyok a terheléses vizsgálaton.Ma 7 órára mentem a laborba. Majd megtudom az eredményt. Igaz, ami igaz, jó cukros volt az a víz.

      Törlés
  2. Ahogy az orvos is mondta - mozgás! És ne sokat késlekedj vele. A neten bizonyára találsz tippeket...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Te sokat mozogsz, jó tapasztalataid vannak ezzel kapcsolatban. Én is utánajárok mit lehet ez ügyben tenni, de nagyon nehéz nekem a mozgás.

      Törlés
  3. Örülök, hogy túl vagy az oltáson. Ügyes voltál, hogy olyan korán odamentél, ki lehet bírni persze a várakozást, de Neked nem mindegy, a mankóval, mennyit kell állnod.
    A vércukor szintet is jól kezeled, az étkezéssel remélhetőleg kordában tarthatod. Mozogni, hát az nehéz...:(
    rhumel

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Sok lett volna a várakozás, ha később megyek, látva azt a hosszú sort, mikor eljöttem.De mindenki kitartóan állt, ha már egyszer ott volt.Láttam a Hiradóban, hogy kedden már kevesebben voltak, mint hétfőn. Mindenki rögtön az akció elején akarta elintézni.
      Remélem, hogy tudom kezelni a vércukor szintet.

      Törlés
    2. én bizony egy órai várakozás után ott hagytam az oltópontot, de pár nap múlva mentem a háziorvoshoz, ott egyből oltottak :)

      Törlés
    3. nálunk csak pénteken van nyitva az oltópont, idópontra mentem, ahhoz képest vártgam egy órát... s még többet is ha maradok

      Törlés
    4. Nálunk jelenleg a háziorvosok nem oltanak csak influenza ellen. Az első kettó oltást tőle kaptam meg. Jó, hogy megvan az oltásod neked is. Ha később megyek,lehet, hogy én is ott hagytam, volna az oltópontot, mert annyian voltak.

      Törlés
  4. Éva, vércukor-probléma nálam is előáll néha. Minthogy gyakori laborvizsgálatra kényszerülök, meg lehet figyelni, hogy egy hónap különbséggel milyen nagyon más érték mutatkozik. Sztem gyógyszerfüggő is lehet ez az érték. Ha több fájdalomcsillapítót szedek egy ideig, akkor fölmegy 6,7-ig, nyugalmi állapotban viszont egy idő után lemegy 5,3-ra. Sok édességet és vajat, szalonnát eszem a megfelelő kenyérfogyasztással, mégis így ugrál a vércukor. Egyelőre nem foglalkozom vele, amíg az onkológus meg a háziorvos nem figyelmeztet. Úgy gondolom, diéta csak részlegesen használ, ha más kiváltó oka nincs az emelkedett értéknek.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem csinálták meg a terheléses vércukor vizsgálatot ma. Csak fél 9-ig csinálják a két óra várakozás miatt, és nekem későbbre volt időpontom. Holnap 7-re vissza kell mennem.
      Én is biztosan sokszor megyek ellenőrzésre majd, és változó értékeim lesznek nekem is. Egy újabb programom lesz.
      Megengedett az édesség evése? Fehér kenyeret eszel, vagy te is teljes kiőrlésűt? Mást nem tudok elképzelni a javításra, mint a diétát, de remélem ez elég lesz. Én is igyekszem nem foglalkozni vele, de mégis elkeserít kicsit, hogy egy újabb betegség jöhet elő. A pajzsmirigyem gyógyszerrel rendben van.

      Törlés
    2. Éva, engem nem érdekel, mit engednek meg. Azt eszem, ami jólesik, meg amit szeretek. Reggel teljes kiörlésű tönkölyzsemlét eszem vajjal, kemény tojással, vagy juhtúrót tejföllel hígitva. Este félbarna kenyérből két szelet tokaszalonnával vagy füstölt májassal, vagy csabai vastagkolbásszal, hozzá szőlő vagy paradicsom. Nem valami szuper diéta, de a műtét óta fél év alatt két kilót híztam.
      Megértem, hogy félsz az újabb betegségtől, nekem az okoz nehézséget, ha fáj valami vagy rosszul vagyok, nem tudom eldönteni, a rák akar kiújulni vagy az életkorom az oka. Van ilyen bizonytalanság talán másoknál is.
      A terheléses vizsgálat elég gáz, rémes ott ülni és mérlegelni, mi következik. Gondolok rád!

      Törlés
    3. Tetszik, hogy azt eszel, ami jólesik. Én már kezdek ráunni a diétára, pedig még nem tudom igazán cukorbeteg vagyok-e vagy sem.
      Azért az a tönkölyzsemle és a félbarna kenyér mindenképpen hasznodra válik, mégsem fehér. A sovány túrót és a tejfölt is ajánlják a cukorbetegeknek. Jó fehérjeforrás. Nem tudom, hogy a juhtúró az-e, vagy abban is van többféle is. Nincs cukor azokban, amit eszel, mégha nem éppen zsírszegény, amit vacsorázol.
      Sajnálom, hogy rosszullétek gyötörnek, és kétségek és bizonytalanság kínoz.Együttérzek veled.
      Én sokat fogytam az utóbbi egy évben. Most már meg kellene állni.Ha neked hiznod kellett ( nem tudom), akkor az a két kg jót tett.
      Én is azon gondolkoztam, hogy az a két óra sok lesz, de nem tehetek ellene semmit.
      Én is gondolok Rád!

      Törlés
  5. Éva, írok emailt.
    rhumel

    VálaszTörlés
  6. Gyakorló cukorbetegként csak drukkolni tudok Neked, hogy minden rendben legyen és jók legyenek az értékeid!
    Ki lehet bírni, de nehéz lemondani sok finomságról és találni helyettük az állapothoz passzoló, de mégis jóízű ételeket. (Sok fehérje, zöldség, gyümölcs - abból sem mindegy, hogy melyik - és kevés szénhidrát, az a kevés is legyen lassan felszívódó.)
    Nekem 28 volt a vércukorszintem, amikor kiderült, hogy beteg vagyok. Azóta gyógyszerekkel, diétával ledolgoztam 6,7,8 körülire, de néha 10 fölé megy, olyankor tudom, hogy "rosszalkodtam". Sokat kéne mozogni, sétálni, de ezt én sem tudom teljesíteni.
    Fel a fejjel, gondolok rád!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. 28??? Nagyon magas volt a vércukorszinted. Nagy teljesítmény volt ledolgozni annyira, amit írtál. Kitartás, szabályok betartása kellett hozzá. Gratulálok.
      Köszönöm, hogy drukkolsz, én is magamnak :), mert szeretném, ha jók lennének az értékeim. Majd kiderül.

      Törlés
    2. A labor elküldi a háziorvosnak a leletedet, úgyhogy semmi vész.
      Most is drága a taxi és jövőre még emelni akarnak. Jobb, bele se gondolni.

      Törlés
    3. Nem megyek vissza a leletért a laborba. Nem akarok annyit taxira költeni. Dec. 2-án megyek vissza a háziorvoshoz, ott megtudom az eredményt. Ma is kiadtam 3600 Ft-t feleslegesen, mert nem csinálták meg végül.

      Törlés
  7. Nincs ügyfélkapud? Ott is látni az eredményeket. Éva én eszek mindent, de módjával, azaz a régi adagok felét. Sok zöldséget, még a kenyerek mellé is salátákat, naturan. Nehéz volt átállni, de már megszoktam. S a legnagyobb diétában is a csokitorta variációkat megettem, ennyi megjárt.Van egy cukorbeteg diétáskönyv, érdemes lenne elolvasnod. S nálunk a bioboltban állítanak össze teakeveréket, azt iszom, vagy fahéjteát, annak íze van legalább, felváltva. Most aztán annyit írtunk neked, döntsd el neked mi a legmegfelelőbb. A mozgásügyben gyógytornásszal kellene beszélned, lehet, hogy kiváló javaslata lenne, a te állapotodban is. Ő a szakember.Cukor nélkül - szénhidrátdiéta cukorbetegeknek, IR-eseknek (160g ch)
    Privát csoport a fb-on, ötleteket kaphatsz tőlük.
    ·
    59,0 E tag

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Holdgyöny, nincs ügyfélkapum. Most néztem utána, de túl bonyolult volt a regisztrácó, így abbahagytam.Illetve olyan adatokat kértek, amelyekről azt sem tudom, hogy mik.( pl, e-személyi))Sok haszos tanácsot kaptam tőletek, te is adtál.Nem is gondoltam, hogy ennyien küszködtök ezzel a betegséggel.
      Megpróbálom beszerezni a cukorbeteg diétáskönyvet, de biztosan vannak a neten is receptek, és hasznos tanácsok.
      Még egyelőre várok mindennel, megvárom az eredményt, hátha nem is vagyok cukorbeteg. Dec. 2-án megtudom. Utánanézek a facebooknak is.

      Törlés
  8. Válaszok
    1. Örülök, hogy tetszik.Egy nagyon egyszerű kép.

      Törlés
  9. Éva, én is azt ajánlom, mozgás ügyében keress egy jó gyógytornászt és kérj tőle tanácsot, hogy az otthonodban hogyan mozgasd meg a tagjaidat. Ők pontosan ismerik az anatómiát és az izmok-izületek kapcsolatát, meg tudnak tanítani téged a meegfelelő gyakorlatokra. Nekem a kizáródott gerincsérvemen egyedül a gyógytornász segített, július óta majdnem minden héten gyakorolunk, ezért mostanra már tudok bot nélkül járni, sőt még a lépcsőzés is megy. Ezek kb. két hónappal ezelőtt még megoldhatatlanok voltak számomra.
    Drukkolok neked!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Most Veszprémbe járok egy biomasszőrhöz. Ő nem enged tornát, mert amit beállít a gerincemen azt a torna elrontaná, kibillentené.Lehet, hogy rosszul döntöttem, hogy hozzá járok?
      Még gondolkozom rajta. Talán a torna többet segítene.
      Örülök, hogy tudsz már bot nélkül járni, és a lépcsőzés is megy. Nagy siker.Jó volt olvasni.

      Törlés
    2. Éva, ez csak magánvéleményem: jobban bíznék egy gyógytornászban. Ő tudja, a gerinc mely részéhez melyik izomcsoportot kell erősíteni, mit hova kell elmozgatni és az milyen hatást vált ki... szóval, a jó gyógytornászban meg lehet bízni. Biztos nálatok is lehet olyat találni, aki "magánvállalkozásban" óradíjért házhoz is kijár, másképp nekem se lett volna esélyem a javulásra, mert hónapokig el se tudtam hagyni a lakást. A gerinc-CT leletem cd-n volt, betettem a laptopba, ült előtte vagy negyedórát, alaposan áttanulmányozta, elmagyarázta, és csak ezután kezdett el engem kezelni. A szaktudásában megbízhatok és egy fillért se sajnálok tőle, tényleg.

      Törlés
    3. Átgondolom. Nézegettem, hogy van-e Sopronban házhoz járó gyógytornász.Kettőt találtam.
      De a veszprémihez is kitartás és idő kell. Még nem tudom, hogy feladom-e. Gondolkozom rajta, mint annyi mindenen mostanában.Sokaknak segített, ahogy beszélgettem a váróban a többiekkel.

      Törlés
    4. Persze, gondold át, és ha megpróbálkozol gyógytornásszal, őt is megkérdezheted, van-e értelme párhuzamosan végezni a kettőt, mert lehet, hogy jónak tartja. Tudom, a pénz... De ha eredményes lenne, az sokat jelentene. Szorítok, hogy valami sikerüljön.

      Törlés
  10. Pár napja írtam egy megjegyzést, de valószínűleg siettemben nem jó helyre kattinthattam, mert nem jelent meg (ez a hetem iyen sietős dolgokkal van tele, nincs időm semmire, a határidők pedig szorongatnak!).
    Én is megtudtam a nyár elején, hogy cukorszintem felfelé ballag, pedig nem is eszem cukros dolgokat (a sósat jobban kedvelem), de megmondták, hogy nem csak a kifejezetten cukros ételektől is felmegy... Szintén a mozgást írják elő, több nyavalyámra is jó lenne, de minden ürügyet megragadok, hogy kibújjak alóla (akrázia!) Csak azokban a pillanatokban érzem igazán jól magam, amikor írok vagy olvasok és a világ eltűnik körülöttem az összes nyavalyájával együtt...
    Persze, józan ésszel és mindenkinek az ellenkezőjét ajánlom! Az előttünk álló őszi-téli időszakot te szereted, Éva, kívánom, hogy sok örömet hozzon neked!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ki tudja, mitől megy fel a cukorérték? Helytelen táplálkozás, mozgásszegény életmód, lelki állapot...? Ezekről olvastam, de biztosan van még sok más ok is.Én is sósat kedvelem, de az édességet sem vetettem meg, mielőtt megtudtam, hogy fennáll a cukorbetegség gyanúja.De nem hiányzik.
      Én sétálnék, ha tudnék. Lehet, hogy erőltetem majd, ha szükséges.
      Én is úgy vagyok, ahogy te. Akkor érzem jól magam, ha írok vagy olvasok.Persze, én nem úgy írok, ahogy te. Én itt a blogon körmölgetek csak.
      Szeretem valóban az őszi-téli időszakot, ezek az én igazi hónapjaim. Jobban szeretem, mint a hőséget.
      Nem tudom miért nem jelent meg az előző kommented. Már más is panaszkodott arra, hogy eltűnt.

      Törlés
  11. Dear Eva, tomorow i will have my third COVID injection.
    I also have to move and walk...but it sometimes is difficult. There is a difference between what the doctors say and what we can! Here winter is slowly arriving, frost in the mornings and some snow this weekend. Have a nice evening.


    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. It is also difficult for me to walk. You are right. There is difference between what the doctors say and what we can. I also know this. It is good that you will get the 3rd injection.
      It was cold and sunny today, but not snow here. I think the snow has melted that you had there at weekend.
      I hope that you will also have a nice evening.

      Törlés
  12. Fekve sem tudsz gyógytorna gyakorlatokat végezni? Három hétig voltam az ősszel kezeléseken és minden tornát fekve csináltunk. Kaptam ilyen olyan kezeléseket, de azt hiszem egyedül a gyógytorna ért valamit. És bizony alaposan meg tud egy ilyen is mozgatni. Meg ülve is lehet sok gyakorlatot végezni vállakkal, karokkal, lábakkal. A youtube-on sok jót lehet találni.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem tudom, hogy mi lenne a jó. A masszőr azt mondta ne tornázzak, mert amit beállít a gerincemen azt elrontom vele. Pedig lehet, hogy az lenne a megoldás, hogy gyakorlatokat végezzek inkább, mint hozzá járjak. Egyelőre tanácstalan vagyok.

      Törlés

zene

x

Tájékoztatás

Az Éva című blogon található képek saját fotók.

E-mail címem: editis@citromail.hu