2021. augusztus 5., csütörtök

Esik




17 fok van, és esik az eső.  Súlyos, szürke felhők borítják az eget felettünk. Erre vártunk a hőségben, most itt van. Nem ért meglepetés, az időjárás jelentés megjósolta, és lám be is jött.
Verik az ablakpárkányt az esőcseppek ritmikusan, hangosan, és surrognak az aszfalton az autók kerekei az utcán. Álmosító az idő, nem régen keltem fel. Még maradhattam volna tovább az ágyban, igaz, hogy így is visszabújtam még egy kicsit, mikor korábban felébredtem. Esőben jó visszafeküdni. Olyan jó volt még kicsit szundikálni, néha megébredni, és hallgatni a kinti időjárás beszűrődő hangjait. 
Hamarosan elkészítem a kávém. Sötét, esős idő és egy forró kávé. Tökéletes párosítás. Köréfonom az ujjaim a csészének, most már jólesik a meleg, mely a porcelánon áthatol.
Holnap laborba kell mennem vérvételre. Egyik kezemben esernyő, másikban mankó lesz. A harmadikkal - ha lenne -, tenném-venném a dolgomat, ami éppen adatik, ha tudnám, ugyanis nincsen harmadik. Talán nem megyek el, és kérek egy új időpontot.
Az is lehet, hogy már nem esik holnap. Ezt jósolják, talán ez is bejön.  Így lenne tökéletes. 
Meglátjuk, mindig remélek, most is. 

18 megjegyzés:

  1. Itt is esik, hol zuhog, hol csak csendesen esik, hol villámlik és mennydörög, hol meg csönd van. Én meg ki-be kapcsoltam a gépem, nehogy kárt tegyen benne egy kósza villám. Nagyon sajnálnám, ha elveszne az a sok kép és adat ami benne otthonra talált.
    Remélem, sikerül holnap elrendezned a labort.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Elállt az eső egyelőre ( de még lesz), és korábban nem volt villámlás és mennydörgés sem. Én sem szeretem használni ilyenkor a TV-t és a számítógépet.Féltem a gépeimet, és én is a számítógépben lévő adataimat, képeimet. Az pedig egy macera, ha javítani kell bármelyiket is.
      Szeretném eső nélkül elrendezni a labort holnap. Majd beszámolok.

      Törlés
    2. Túl vagyok rajta. Nem esett az eső, ennek örültem.Néha még a Nap is átszűrődött a felhőkön. 8:15-re mentem. Időben ott voltam, és korábban is végeztem, mint terveztem. Hazafelé jövet is taxit hívtam, és kértem, hogy a boltnál álljon meg, így vettem kenyeret is. Nincs messzire a bolt.
      Minden rendben.

      Törlés
    3. Ennek nagyon örülök, még az időjárás is jól viselkedett! :) Én is így szoktam közlekedni, ha muszáj. Az orvoshoz, a laborba nem mehetnek helyettem a gyerekek. :)

      Törlés
  2. Esős itt is a nap, de inkább csöndes, hol elered, hol eláll. Délelőtt nekem túl párás volt, fullasztóbb szinte mint a hőség. Mostanra átszellőzött a lakás és kellemes így. (Lehet a roham végigtakarítástól szakadt rólam a víz, nem a párásságtól? :)))
    A tegnapi napos, meleg, de 30 fok alatti időt kérném vissza holnapra. Jó, tudom, ez nem kívánságműsor. De reménykedni csak lehet? :)))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Állítólag hétvégére jön újra a meleg, némely helyen (délen és az Alföldön) 35 fokkal. Most olvastam az idokep.hu-n.
      A lakás nálam is lehűlt, most jó. Kint itt is párás az idő. Most kell élvezni ezt a hűvösebb időt, mennyire vágytunk rá.
      Igen, reménykedni lehet, meg is teszem én is.:)

      Törlés
  3. menj taxival! (mikor a lányom kisgyerek volt, mindig azt tettük)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mindenképpen taxival megyek, busszal már nem tudok.

      Törlés
  4. Esik nálunk is, de csak csöndesen. A másutt lecsapó jégesők, tornádók (?) elkerülnek. Nagy kiterjedésű területen Szuzuki autószerelvények állnak elszállításra várva. Viharos időben rakétával oszlatja a gyár a fenyegető felhőket.Eső, hó ellen persze nem véd. Éva, gondold meg, elmégy-e a laborba.Biztonságos közlekedés legyen a tiéd!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. itt is vihart igérnek, részben nem működik a strand - de sehol semmi....

      Törlés
    2. Remélem, hogy megúszta Makó vihar nélkül.

      Törlés
  5. Az a 3. kéz,de sokszor hiányzik. Ma másodszor voltam vérvételen a héten. Kedden megmészárolták, ott ájuldoztak ma a karomat látva. Ma ügyes emberhez kerültem. S közben sorban áll az oltakozó tömeg. Remélem szerencséd lesz, s elmehetsz. Jobb ezeken túl lenni mihamarabb
    Itt is esett kb. délután negyig, szakadó esőben jöttünk haza. Erre vártunk, szavunk nem lehet. Azért a szomjazott, visszamaradt növények nehezen kapnak igazi erőre.mindenk8 sínyli az elmúlt időszakot, ember, növény.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Rosszak a vénáim, alig látszanak, de ma az én esetemben is ügyes volt a hölgy, aki vette a vért. Elsőre sikerült, ami nem mindig szokott ilyen jól. Volt már, hogy a kolléganőt kellett odahívni, ő is próbálkozott, mire nagy nehezen sikerült vérhez jutni. Sajnálom, hogy kedden úgy megjártad, és "megmészároltak".
      Jó, hogy az eső megöntözte a növényeidet, már nagy szükség volt rá. Ma nem esett, szerencsésen megjártam a kórházat eső nélkül.Örültem neki.

      Törlés
  6. Éva, érezni bejegyzéseden a megkönnyebülést! Emlékszem, azelőtt is említetted többször, hogy szereted az esős időt...
    Megértem, milyen problémás viszont esernyővel, mankóval egyensúlyozni az utcán. Mindig hálát adok a sorsnak, hogy még (de meddig?) vezethetem kis autóm, amely óriási segítségemre van, bevásárlásban, ide-oda menésben...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, megkönnyebbültem, de sokan így vagyunk vele. Azután a nagy hőség után nagy szükségünk volt az esőre, és a kicsit hűvösebb időre.
      Nem kellett esernyővel is egyensúlyoznom ma. Nem esett az eső szerencsére.
      Örülhetsz az autódnak, nekem marad a taxi, ha valamit valahol el kell intéznem.
      Míg tudtam használni a buszokat, addig jó volt, de az az idő már elmúlt. Szerencsére van egy bolt a közelben, ott be tudok szerezni néhány szükséges dolgot, az alapvető élelmiszereket. Mást nem nagyon veszek, megvan mindenem.

      Törlés
  7. Éva de jó hogy el tudtál menni a laborba és ma hűvösebb is van mi már ezt az időt szeretjük.Nekünk is van beutalónk a férjemmel de még halogatja a papa.Nekem is szenvedés a folyamatos járás, itthon elvagyok jövök megyek. A gyerekek elvittek a minap ebédre egy másik városba 50 éves házassági évforduló és születésnap okán. Az utca végén van a Tisza.Én aki a Tisza partján nőttem fel meg akartam nézni. Hát azt a szenvedést mire odaértem meg vissza mert nem vittem a botot. De nekem már így kell elfogadni mosolyogtam kínomban hogy ne legyen rossz kedvük a gyerekeknek. Minden jót kívánok. Zsike

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Zsike, először is gratulálok az évfordulókban érintetteknek. Minden jót és sok boldogságot, egészséget kívánok. Jó, hogy meg tudtad nézni a Tisztát. Előhozta a gyerekkori emlékeket bizonyára.
      23 fok van, ez sokkal kevesebb, mint amilyen volt korábban. Vége a hőségnek szerencsére.Igen, ezt szeretjük, ez való nekünk. Már a lakás is kihűlt. Tegnap az esti TV nézéshez plédet kellett használnom. Ennyit változott az időjárás.
      Bot nélkül nem tudok jól járni, még a lakásban is használom.
      El tudom képzelni, hogy mennyire fájhatott, mikor nem vitted magaddal. Milyen szép dolog volt tőled, hogy mégis mosolyogtál, hogy ne rontsd el a gyerekek hangulatát. Sok jót kívánok neked a fájdalmak ellenére is!

      Törlés

zene

x

Tájékoztatás

Az Éva című blogon található képek saját fotók.

E-mail címem: editis@citromail.hu