2021. augusztus 11., szerda

Augusztus

 



A fényképezőgépet felfelé fordítom egy kattintás erejéig. Belesüt a  Nap. A lehúzott redőnyeimet nézem  az erkélyemen, tudom, hogy bent árnyékossá teszik a szobákat, és ez jólesik majd a kinti 
még egyelőre mindig erős fény után, pedig már augusztus van.  A nyár vége közeledik. Hamarosan arról fogok majd írni, hogy a napfény már nem olyan erős, hanem kissé fátyolosan tompább, mint volt.
A meleg arra is jó, hogy a téli kabátjaim hamar megszáradjanak. Majd télen emlékezni fogok arra, hogyan veszítették el a bennük lévő vizet egy nyári napon, és milyen időjárás volt, mikor  kint lógtak az erkélyemen, és a meleget magukba szívták. Mintha ezt a meleget is adnák majd át télen nekem. 
Augusztus van, még pár hét és elkezdődik  a szeptember,  az  ősz kezdete. Rohan az idő, gyorsan eltűnik egy év, és egymás után telnek el örömmel, de szomorúsággal is vegyítve.
 Semmiképpen nem múlnak el az évek nyomtalanul felettünk, hol jobb, hol rosszabb nekünk. Mi sem vagyunk mindig tökéletesek, hol ilyenek, hol olyanok vagyunk.
De éljünk még tovább, megérdemeljük, elvégre erre születtünk!

20 megjegyzés:

  1. Éva, éppen mára szedtem össze a télikabátokat, hogy kimossak, amíg a száradásukhoz kedvezőek a feltételek. (Még a plédek is sorra jönnek, csak bírja a mosógép!)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Klári, egyszerre gondolkodtunk.:) A július még jobb lett volna, nagyobb a meleg. De így is jó. Most is szárad kint egy kabátom. A plédek még hátra vannak.

      Törlés
  2. Válaszok
    1. Aliz, köszönöm!:) Nem gondolom, hogy így van, ahhoz, több bölcsesség kellene, de egy kívülállónak hiszek.

      Törlés
    2. de igen, a mindennapok bölcsességére is szükség van ( a mindekor túléléshez)

      Törlés
    3. Nem tudok mélyebbre ásni a bölcsességben, mint például ahogy te teszed, és teszik még itt sokan. Ahhoz több tudás kellene, mint ami nekem van. Valóban a mindennapok bölcsessége az enyém, ha lehet így nevezni.

      Törlés
  3. "évszázadokkal" ezelőtti nyáron is írtál a napon száradó frissen mosott télikabátjaidról. Azóta - tényleg évek óta - minden télikabátom-mosásakor eszembe jutsz, és emlegetlek. Évek óta. Ez olyan jó érzés:Gondolni arra, hogy nem egyedül mosom :)))))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. meg is van kb 7 évvel ezelőttről: https://editeva.blogspot.com/2014/06/kanikulas-apro-hirek.html

      Törlés
    2. Régen írtam róla, de te még mindig emlékszel rá.Köszönöm az emlegetést, jól esik.:)

      Törlés
    3. Katalinom, ebből is látszik, hogy a képeket nem most csináltam. A régieket vettem elő ( szerencsére megtaláltam őket), de most mosok. Nem tudom mindig betenni a számítógépbe a friss képeket, így a régieket keresem meg, ha megtalálom őket, és illik a témához. Máskor is szoktam csinálni, ha ismerősnek találjátok a képeket.
      De a mosás most aktuális, jól száradnak kinn a kabátok. Talán ez az utolsó idő, míg ilyen van. Betettem egy plédet is, hadd száradjon az is.

      Törlés
    4. én a mosásodra emlékeztem, nem a fotókra, és kedves emlékem rólad

      Törlés
    5. Jó emlékezőképességed van.:)
      Most is le van húzva a redőny, felfelé is kattintottam, száradnak a kabátok is. Meg kellene nézetni, hogy néha miért nem tudom betenni a képeket a számítógépbe.
      Vagy magamtól kell, hogy rájöjjek.

      Törlés
  4. A kinti melegnek, csak suttogva merem bevallani, én nagyon örülök. A júliusi kánikulai hőség ugyan engem is letaglózott, de inkább csak azért, mert a minimálisra csökkent a tenni-akarásom 😉- ez ugye nem lustaság?! Kicsit az...😂.
    A barna kabátod majdnem olyan, mint az enyém. A színe, és ahogy a képen látni, az anyaga is egyezik, a fazon is hasonló lehet. Az enyém régesrégi, de elnyűhetetlen. Sok szép emlék is fűz hozzá.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Rhumel, egyformák vagyunk.Hőségben szinte egész nap nem csinálok semmit, csak a legszükségesebbet. Ez szerintem nem lustaság. Most jó meleg van, nincs kánikula. 28 fok van, ideális hőmérséklet így nyárra.
      Az én barna kabátom is régi és elnyűhetetlen. Idén is előveszem majd, pedig vannak más kabátjaim is. Az enyém kapucnis. Szeretem a kapucnis kabátokat, mert ha nem teszek sapkát, és mégis fázik a fejem, van mit feltenni mielőtt megfáznék.

      Törlés
    2. Írtam emailben, a kapucniról is :)

      Törlés
    3. Most olvastam el, és válaszoltam rá.Köszönöm!:)

      Törlés
  5. Éva, itt a hosszú esős "böjt" után ránk zuhant egyik napról a másikra 10 fokkal több és napsütés! 28 fok van kinn itt északon, délen még tízzel több! Azt se tudja az ember, hogy alkalmazkodjon...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Itt is 28 fok van. Most ez jó a nagy meleg után, de felmelegedést mondanak. Igen, az alkalmazkodás! Az mindig nehéz.Én egyébként a lehűléshez könnyebben alkalmazkodom, mint a felmelegedéshez.

      Törlés
  6. Olyan békés a hangulata az augusztusról írt bejegyzésednek! Én később szoktam az őszi és téli holmikat előkészíteni, ilyenkor még nincs kedvem a nagy meleg miatt. Itt ugyanis még most is elég meleg az idő, várok egy kicsit, hátha kellemesebb lesz később. Ha fújdogál a szél az pillanatok alatt megszárítja a ruhákat.
    Régen, ilyenkor az éjszakák már hűvösebbek voltak, most csak hajnaltájt hűl le jobban a városi levegő.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nekem sem volt kedvem hozzá. Aztán egyszer csak hozzá fogtam, utána már nem volt megállás. Elkezdeni nehéz csak. Júliusban végképp nem volt hozzá hangulatom a hőség miatt. Akkor csak úgy elvoltam komolyabb munka nélkül.
      Itt is jók lennének a hűvösebb éjszakák.

      Törlés

zene

x

Tájékoztatás

Az Éva című blogon található képek saját fotók.

E-mail címem: editis@citromail.hu