2012. november 30., péntek

Vannak...

...helyek, ahol eleve mindig vasárnap délután van almás rétes, kávé és Duna * illattal, és a vontatóhajók lassú, a partot csak éppen simogató hullámverésével.
A betegségem kitartó volta miatt időben eltolódott hétvégi temetőlátogatásaink szép helyekkel párosultak.
A bécsi Központi Temető után egy jó órát utaztunk a másik 2 helyig: Krems és Dürnstein.
Mécsesgyújtás után ezeken a helyeken is ráérős nézegetések, óhatatlanul is emlékek idézése kötött le minket.
Apuval is voltam ezekben a városkákban halála előtt pár hónappal utolsó közös utunkon, mikor még képes volt egynapos, buszos utat megtenni, kirándulni. A tüdejét már emésztette a kór, de még akkor nem tudtuk róla, csak pár nappal később.
M-nak is erősek a még megismerkedésünk előttre visszanyúló kötődései különösen Kremshez.
Egy estét és egy napot voltam múlt hétvégén távol.
Ennyi is elég az átmosódáshoz.

(*A Ghymes dalhoz szép emlékeim fűződnek!)

1. Magyarország felé jöttünkben 5-6-szor átmegyünk egy-egy Duna-hídon. A folyó egyre szélesebb...
    Krems mellett is elmegy az autópálya. Hányszor sajnáltam már, hogy nem tudunk megállni, különböző okok miatt mindig sietni kell...
    Mint mindig, gyönyörűek a fotóid!

2. A Krems melletti autópályát használtuk, és az ottani Duna-hídon is átmentünk.
    Kremsbe rendszeresen járunk az ottani sír miatt is, de csak " úgy" is megyünk. Soprontól is csak 1 óra 40 perc.
    Szép az osztrák Duna-kanyar kb. 40 km-es szakasza, a Wachau.
    Talán egyszer meg tudtok állni. 1-2 óra is elég egy sétára, Dürnsteint nagyon ajánlom.Kis ékszerdoboz a városka, és az ottani Duna-part, de végig ezen a szakaszon minden hely.

3. Flora, kitettem neked oldalra a kremsi Duna-hidat. Ha használtátok, ha nem!:-)
    Egyszer végigbicikliztük ezt a szakaszt. Illetve miattam nem éppen végig -én nem vagyok ennyire edzésben-, de nagyon jó volt. Akkor kompot használtunk híd helyett, mert a kompot is szeretem. Még a komp is muskátlikkal van kiültetve, osztrákok ennél alább nem adják!:-)

4. Egyszer kerültünk, de akkor nagyot: a Grossglockner felé! François kb. 8 hónapos volt. Kempinggázon melegítettem a főzelékjét a havas hegyoldalban, a gleccser tövében...

5. Flora, micsoda emlék! Akkor lehet, hogy kényelmetlen, de mindig az ilyen helyzetek maradnak meg mélyen, amit emlegetni lehet később is. Emlékszel, mikor...?
    És általában valami elég szokatlan dolog jön elő, és lehet nevetni is.:-)

6. Nagyon szepek a fotok! a fonti vasmacska szimbolumot szeretnem mar en is magamnak:)

A tortenetben az tetszik, hogy elotte kulon is jartatok ott..

7. Ágnes! Talán horgonyt vetettél azon az új mostani helyeteken.:-)
    Igen, külön-külön is voltunk, és mindig megmutatjuk a legfontosabb részeket, melyek ezeken a helyeken kapcsolódnak hozzánk.Én pl. egy lépcsősort, ahol apuval ültünk, és kép is készült rólunk. Utolsó képünk együtt, de egyáltalán az utolsó kép apuról.
    M. régen elhunyt felesége pedig kremsi születésű volt...

8. Nagyon hangulatosak a fotók... szinte beléjük feledkeztem, vittek magukkal. :-)

9. Chanson, bizonyára ez volt a feladatuk.
    Köszönöm.:-)

10. Előszőr csak addig olvastam el, hogy : "Vannak helyek ahol eleve mindig vasárnap délután van"...., no, mondtam magamnak, ide el kellene menni :-)))
    Azután tovább olvasva azt gondoltam, hogy nem is tévedtem olyan nagyot :-)))

11. Alterego, jó hely, és az ilyen vasárnapi békekedvelőknek ( hol összejön, hol nem!)tökéletesen megfelel.
    Idős hölgyek csipkefüggöny mögött gyertyafényben beszélgetnek,a vízparton a novemberi fény felé fordulva hunyorogva nézik a távolodó vontatóhajót, és ha nyáron megyünk, akkor minden a sárgabarackról szól, és olyan de olyan sárgabarackos töltésű túrógombócokat adnak a kerthelyiségekben, hogy csak na!:-)

zene

x

Tájékoztatás

Az Éva című blogon található képek saját fotók.