2012. október 25., csütörtök

Noteszlapok

Albert Camus: Noteszlapok című művét olvasom. Nem először, egyszer már elolvastam, most csak bele-belenézek, ha van pár percem.Valami ilyesmi naplófélére gondolok, ha valaha újra lesz nekem.
Nem részletesen írni a napok történéséről, hanem ha megragad egy gondolat, egy hangulat vagy benyomás, azt papírra vethetném egy füzetben röviden. 
Van is tulajdonképpen ilyen füzetem, de aztán abba könyvcímek, telefonszámok, receptek is kerültek. Így kicsit felhígult az eredeti szándékhoz képest.

Egy helyen ezt írja: 

"Felhők és napsütés váltakozása reggeltől estig. Sárgán csillámos hideg. Füzetet kellene vezetnem minden áldott nap időjárásáról. A tegnapi nap szép, áttetsző napsütés..."
Albert Camus

Kellene egy másik füzet az időjárás változását és hangulatait rögzíteni, melyek igenis hatnak rám.
Írok én erről a blogban eleget, de néha úgy érzem, hogy túl sokat is. A kevesebb ebből is több lenne.
Aztán írok róla mégis, hogy ne legyek befolyásolható, és mert valahol ez is én vagyok: Szeretem az időjárás változásait figyelni, és írok is róla. 

12 megjegyzés:

  1. Szerintem ebben a blogban benne vagy mindenestől. Füzet? Emellett? Ráadásul a fotók pótolhatatlanok lennének!

    VálaszTörlés
  2. Van nekem egy másik blogom, nyáron találtam ki, hogy napi képeim, zenéim rajta legyenek.
    De!
    Még nem jutott rá idő. Pedig idővel, de jó lenne megállítani a rohanást és vissza-visszanézni...

    VálaszTörlés
  3. Az időjárás változásai meghatározó eleme az életünknek. Fontos írni róla. Ahogy Te teszed az pedig ráadásul még kellemes is.

    VálaszTörlés
  4. Holdgyöngy, arra kellene a notesz vagy a füzet, hogy begyűjtsek mindent, aztán abból válogathatok esetleg a blogba is.Persze, mindez leginkább álom, mikor meglátok valamit, akkor arra gondolok, hogy milyen jó lenne megfelelelő szavakkal leírni, aztán később elmarad.

    VálaszTörlés
  5. Márta, én is gondoltam egy másik blogra. Egy olyanra, ahol csak tényleg pár mondatos hangulatleírások, benyomások... lennének.
    Könnyed illanatok!:-)))

    VálaszTörlés
  6. Boró, napi hangulatunkat befolyásolni tudja az időjárás pozitív, negatív
    irányba is, ugye?
    Ellenállni sem akarok a befolyásoló tényezőknek, ennyire azért "dacos" nem vagyok.

    VálaszTörlés
  7. A második, a "fekete füzetem", melyet idén márc. 6-án kezdtem, már a 105. oldalnál tart, apró betűvel, sűrűn teleírva... Azt az illúziót táplálom, hogy talán sikerül kis kihívást intéznem az idő megfoghatatlan, megállíthatalan futásához. Magam számára.

    VálaszTörlés
  8. Flora, most már kell nekem egy füzet.Érik is dolog,volt is mindig valamilyen füzetem, de most tudom, hogy mit akarok igazán. Volt régen egy füzetem, melyben idézetek voltak, volt egy másik, melyben napi történések, tények, titkos érzelmek.Ez utóbbit már megsemmisítettem. Idézetes füzet megvan, de már nem azokat írnám ki magamnak.
    Változnak az elképzeléseim "a füzetről", mert változom én is.

    VálaszTörlés
  9. Nekem tetszik, hogy receptek telefonszámok is kerülnek bele, így igazán élő.

    Most már nekem is van ilyen füzetem, de olyan összevissza, vannak kilógó címkék benne, mint idézetek, zenék, egyebek.

    VálaszTörlés
  10. Cirip, megmarad az " élő" füzetem is, mert hasznos.
    Cetlik elkeverednek, de a füzet megmarad.:-)
    Lesz egy " gondolkodós, szép" füzetem is, csak úgy!

    VálaszTörlés
  11. Én nem bánom, legyen az a füzet-az sokkal intimebb is.
    De a blog! Az ilyen-gazdag-felemelő maradjon, és maradjon meg nekünk:)
    Gyönyörű időjárást, és hozzá jó hangulatokat!

    VálaszTörlés
  12. Julia, köszönöm,magam es masok örömere is szivesen teszem.Szükseglette valt az iras es a´blogok olvasasa is.

    VálaszTörlés

zene

x

Tájékoztatás

Az Éva című blogon található képek saját fotók.

E-mail címem: editis@citromail.hu