2011. augusztus 30., kedd

Kis emlékek nagyvárosból

Budapesten turistaként - ha a szállásra csak este megyünk vissza-, az utca is az otthon. 
Erzsébet téren kerestünk üres székeket, szereztünk vizet, és leültünk. Beszélgettünk( mindig van átbeszélendő friss élmény), aztán csak csendben nézelődtünk. Úgy is lehet rendezni a látottakat. Sőt, a sok mászkálás utáni fáradt tompaságban leginkább úgy lehet.
Test számára pihenést nyújtott az árnyékban lévő szék, léleknek pedig az érintés.
Ez utóbbihoz néha elég, ha két ujj összeér...



Nem sokkal korábban vettem egy képeslapot. 
Volt itthon egy képkeretem, abba kerestem valami nekem tetsző képet egy ideje. Nem is igazán kerestem, abban benne van a nekem nem tetsző szorongás, hogy vajon megtalálom-e. Valójában csak szerettem volna valahol rátalálni. Az csak egy történés, melynek ugyanúgy elégedettség a vége.
Megtörtént, rátaláltam egy képeslapra keresés nélkül is! Ott volt egyszer csak előttem.
Szeretem a  fekete-fehér, esős képeket. 


Ez a kép  1908-ban készült a Tabánon, és van rajta eső, nedvesen fénylő macskakő és háztető, esőtől áztatott kettős magány, valami ezüstösen derengő melankólia...
Én úgy gondolom, nem happy end-es a történet. 
Pedig az az oltalmazó esernyő úgy kellene ott hátul is. 
A megörökített pillanat valósága azonban ez. 
A képek lényege, hogy nyitottak, és a néző láthatja benne a az előzményt és folytatást egyénisége, tapasztalatai szerint, (ha veszi rá a fáradságot, és van egyáltalán értelme szövögetni a történetet). 
A pillanat a nagy egész része. A kép pedig egy kiragadott pillanat.

17 megjegyzés:

  1. Éva, csak halkan szeretném mondani, hogy a képet nézve inkább a régi
    Tabánra gondolnék. A háttérben mintha az eredeti Erzsébet-híd
    pillérjét látnám, és a pesti oldalt
    a távolban? (Az eredeti híd a vh. áldozata lett annak idején.)
    Persze, a fotó régi és kisebb méretben láthatom, mint te.
    Te mit gondolsz a képről? Látod,
    amit én látok? :))))) Kíváncsi lettem :)))

    VálaszTörlés
  2. de jó, ittvagytok még? várjatok meg, mindjárt odaérek erre a térre:)
    ...ez volt az első gondolatom, aztán meg arra gondoltam, mi lehet az, ami miatt idelátogattatok, mit mutatnék meg jó szívvel,
    és rájöttem, hogy ami fontos, az kevés van ott kint, vagy nagyon olyan személyes, amit más nem értékelne úgy...
    akkor hát jó pihenést, nézdegélést
    és még sok ilyen szép képet

    VálaszTörlés
  3. Katalin, köszönöm!:-) Tényleg Tabán!
    A fotográfus Vydareny Iván, és ha beírod a keresőbe a nevét, akkor a képeknél láthatod sokszor ezt a fotót, és ki is lehet nagyítani. Lusta voltam kivenni a keretből, de most mégis megtettem, mert érdekelt.
    A fotó megérdemli kiírva a fotós nevét is, sőt,kötelező is.
    Szégyellem, hogy nem tettem meg korábban, mikor írtam a bejegyzést. Köszönöm a segítséget.
    Minden figyelmem az eső kötötte le.Úgy szeretem!:-)

    VálaszTörlés
  4. Augusztus 7-én voltunk az Erzsébet téren. Blogos hallgatásom miatt kicsit megkésve hozok egy-két szép emléket utólag a blogomba.
    Most az Erzsébet térre vagy a Tabánra gondolsz, ahová hamarosan odaérsz?
    Amúgy én mindent értékelek, amit meg akarnak nekem mutatni.Hátha máskor is megyek, ha mégsem annyira személyes, akkor adj tanácsot.Nem mostanában megyünk Bp-re, de nem is utoljára voltunk ott aug. elején!:-)
    A képet magát pár órával korábban egy árusnál vettem azon a napon, és míg pihengettünk az Erzsébet téren, nézegettem, mert még nálam volt természetesen.Csak este mentünk vissza a szállásunkra.
    Akkor készítettem a képet is a képről, hátizsákom volt a támaszték...:-)
    Miért mentünk a térre? Mert a Deák tér irányából jöttünk késő délután forróságban, szomjasan, fáradtan, és kerestünk egy helyet, ahová leülhetünk.
    Erzsébet tér éppen megfelelt. Talán már nem is bírtunk volna tovább menni.

    VálaszTörlés
  5. Kérek szépen tanácsot valakitől!
    A Batthyányi térről hogy lehet tömegközlekedéssel a legegyszerűbben eljutni a Boráros térre? Mert mi szerintem egy világfelfedező hosszúságú, sok átszállós megoldást választottunk legutóbb.:-)

    VálaszTörlés
  6. Batthyany tér- metróval egy megálló:Kossuth tér- 2-es villamossal pár megálló Boráros tér, pl.:)

    ti hogy mentetek végül?

    VálaszTörlés
  7. Lillácska, nagyon köszönöm a segítséget!:-)
    Ha én azt tudnám, hogy jutottunk el oda végül!!!:-)))Fogalmam sincs!
    Mint egy átlagos turista, térképpel, korábbi helyismerettel eljutottunk bárhova.Végül is nem panaszkodhatom.Vettünk 3 napos jegyet, és tömegközlekedtünk. Autót nem használtunk, mert nem volt kedvünk parkolóhelyet keresni, és fizetni is érte mindig.
    M. azt mondta, majd ő mutatja az utat az Boráros térre, mert onnan az Ecserire akartunk menni.:-)
    Kidolgozott egy tervet, én követtem, de vagy egy órát csellengtünk mindenfelé sok átszállással nagy kerülővel. Végül is leszálltunk a Boráros téren,hiba nem volt a haditervben!:-)
    Nem M-t okolom( miért nem én mondtam meg a rövid utat!), de azóta is gyakran gondolok arra, hogy vajon mi lett volna a könnyebb út!Mert biztos voltam benne hogy van, csak jobban kell ahhoz ismerni Bp közlekedését.

    VálaszTörlés
  8. :)
    van a bkv oldalán útvonaltervező, ha legközelebb előre tudtok pár célállomást, érdemes megnézni, kinyomtatni, jól használható.

    persze, egy bkv vonal-térkép is megteszi:)

    VálaszTörlés
  9. Lillácska!
    Köszönöm újra!:-)
    Volt egy jó Bp térképünk, melyen a használható tömegközlekedési eszközök is rajta voltak.
    Az útvonaltervező viszont tényleg nagyon jó ötlet!Az hiányzott, mert a józan ész elhagyott olykor.:-)

    VálaszTörlés
  10. Én is csak azt tudom mondani, hogy az útvonaltervező nagy segítség. A Boráros térről egyébként az 54-es busz megy oda. Jó messze van. Gondolom,sokat
    fotóztál és gyönyörködtél,ami feledtette a nem tervezett budapesti "körutazást".
    Jó, hogy nem autóval mentetek, mert csillagászati áron van a parkolás.
    A csipkés párnahuzat minden fáradságot megért.:o)Gyönyörű

    VálaszTörlés
  11. A másik rövid út a budai oldalon villamossal:

    19-es villamossal (Batthyányi térről indul) a Móricz Zs. körtérig,(kb 5 megálló)

    onnan 6-os villamossal 3 megálló a Boráros tér.

    VálaszTörlés
  12. Vigyorgok, mert szent meggyőződésem, a nagy kerülők alatt láttatok egy csomó mindent, amit a célszerű és legrövidebb útvonal nem adott volna meg.
    Hja, akinek kevés az ideje, igyekezzen gyorsan haladni.
    Mi is az a kevés? Mi is az az idő?

    VálaszTörlés
  13. Stali, tudod, mikor a vidékiek nagyvárosban...:-)))
    Ennyit nem szerencsétlenkedtünk egy úticéllal sem. Minden ment jól és gyorsan.Eljutottunk mindenhova, ahova akartunk. M. meg jegyezte, hogy nem gondolta, hogy ennyire ismerem Bp-t. Feszítettem is nagyon a büszkeségtől!
    Legalább van mire emlékezni. Az ilyen sztorik a legjobbak.:-)))

    VálaszTörlés
  14. Szia Ági,
    igen, a Boráros térről az 54-es villamossal mentünk.
    A " körutazáson" nem fotóztam, mert egyik járműről le, másikra fel... Közben vártam, mikor érünk már oda:-)M. pedig a térképet bújta.

    Még egy megoldás az útvonalra!? Köszönöm.
    Majd elmesélem M-nak, hogy segítőkészek a blogos társak. Csinálok egy jó kis gyűjteményt a lehetséges megoldásokból.
    Cím: "Hogyan juthattunk volna el rövidebb úton a Boráros térre?".
    Alcím: Jobb később, mint soha!
    Azért a Batthyány térről való indulás érdekelt, mert a Római fürdő megállóhely közelében volt a szállásunk, és HÉV-vel mentünk mindig a Batthyány térig, aztán onnan tovább a mindenféle úticélok felé.

    VálaszTörlés
  15. elszaladtam oda, ahol Ti voltatok, leültem, vártam, néztem ki fejemből egy darabig
    jó volt

    VálaszTörlés
  16. Katalin! Akkor ez egy különleges találkozás volt most részünkről.:)Talán még a székünk is ugyanaz volt.
    Mi is néztünk ki a fejünkből akkor, és pihentünk. Mint írtam valahol, az utca volt az otthonunk, ha elfáradtunk!:-)

    VálaszTörlés

zene

x

Tájékoztatás

Az Éva című blogon található képek saját fotók.

E-mail címem: editis@citromail.hu