2011. augusztus 27., szombat

Apró hírek



Áprily Lajos: Kánikula


Tikkasztó hőség, meddő fellegek,
gyötör megint a néma nyári rém
Ti irgalmatlan szikkadó egek,
csak egy mennydörgést küldjetek felém!




Ülök egy fokhagymagerezddel a fülemben!
Beillene egy vígjátékba is, de így igaz.:-)
A fokhagyma köztudottan baktériumölő, és nekem régóta fáj a fülem. Antibiotikum is van bennem már kényszerből, pedig de nem szeretem! Hallottam, hogy milyen jó ötlet egy fokhagymagerezd a fülbe, ha fáj. Persze, megfelelő méretre vágva, hogy be ne szoruljon.:-) Várom az eredményt! Hiszek a természetben.
Új mosógép beszerelve, a régi ugyanis megadta magát. Szerelő nem biztatott, elég öreg is volt már a gép.
15 év nagy idő egy fémmosónőnek is. Búcsút vettem tőle, megköszöntem a munkáját, és üdvözöltem az újat. Nem most terveztem be anyagilag, de nem kérdezte az új, hogy tervezett gép-e! Jött, látott, győzött!
Alig bírom a meleget, de arra jó ez a katlan, hogy a kimosott kabátjaim száradjanak. Kitisztított szőnyegjeim is megszáradtak. Rájuk fért a sok poros itthoni munka után. Egyfajta készülődés ez már részemről az őszre.


Volt már pár nap, amikor reggel éreztem az új évszak közeledtét,  de ez a forróság kisöpörte. Tompábbnak láttam a színeket, némi pára és kesernyés őszillat is volt reggelente még a hőség előtt. 
Gyűjtök majd fényes gesztenyét benti dekorációnak és őszi leveleket. Azért a kívánt színesedés még messzire van időben, csak a terveket szövögetem.
Addig  besötétítek nappal, amennyire tudok. Legalább a fény nem tódul be, erősítve  hőség érzetét. Talán valamit a melegből is visszafog. 
Vasárnaptól kicsit jobb lesz, pár fokot hűl a levegő.
M. Brüsszelből jelentkezett ma délután ( úton van megint), és ott már esik! Ő éppen nem volt nagyon elragadtatva tőle, de én attól még nem bánnám, ha itt is esne egy kicsit legalább.
Ez is a különbség egy barangoló turista és egy otthon izzadó helyi lakos között! 
Többek között!:-)))



16 megjegyzés:

  1. Jaj, de szépek ezek a függönyös képek!

    Egyébként én sem bánnám, ha hűlne már kicsit a levegő, rossz hatással van ez az emberi indulatokra is. Pedig szerencsések vagyunk, nálunk "csak" 27 fok van a lakásban.

    VálaszTörlés
  2. A lényeg persze lemaradt: Éva, gyógyulj meg mielőbb! Tényleg jó a fokhagyma gyógymód? - kérlek majd referálj!

    VálaszTörlés
  3. Eva! en a meleitett sorol tudok, anyukamtol.A sot valamilyen zacskoba, textil, egeszen alacsony hofokon , lassan atmelegited, es a fuledre teszed, sallal odakotod, hogy kozben tudj irni:)Nekem meg soha nem fajt a fulem, de a fiamnak igen, es azt mondta jo, hasznal.Persze ha sokaig gond van, orvos kell, de addig is enyhitheti.A fuggonyos kep nagyon szep:)
    Gyogyulast kivanok, es bizom benne, hogy segitettem.

    puszi, szia:)

    VálaszTörlés
  4. Compot!
    Nálam estére 30 fok van a lakásban, aztán éjjel nyitott ablakoknál 2-3 fokot hűl, majd kezdődik elölről.
    Majd leírom, használ-e.

    VálaszTörlés
  5. Ágnes! Igen, a sóról én is hallottam.Lehet, hogy kipróbálom. Most még a fokhagyma mellé infralámpázom. Talán ez helyettesíti a sót.Lényeg a száraz meleg.
    Orvosnál többször voltam. 3 adag antibiotikum van bennem, de nem előzte meg laborvizsgálat, csak úgy vaktában kaptam.Hátha azokat a baktériumokat öli, ami bennem van. Nem azokat, tehát feleslegesen nyomtam be.
    Miután napokra el is dugult,most már szakorvosnál voltam. El sem hitte, hogy fáj, mert belenézett, de nem látott semmit.( Tehát nem is fájhat!!!)Aztán a röntgen végül arcüreggyulladást mutatott ki, attól is fájhat, de nekem kifejezetten a fülem fáj, és a torkom felé sugárzik.nyirokmirigyek is begyulladtak akkor kitapinthatóan.
    Voltam 3 hónapja uszodában, belement a víz, és abban lehetett valami baktérium szerintem.
    Kaptam orrsprayt az arcüregemre, és én magánakcióként elkezdtem a fokhagymát már kínomban.:-)))
    Meglátjuk!
    Szept. 23-án megyek kontrollra, az még odébb van!Addig gyulladásgátló orrspray az arcüreggyulladásra.

    VálaszTörlés
  6. Köszönöm mindkettőtöknek a segítséget és a jókívánságot!

    VálaszTörlés
  7. Compot, Híradóban láttam, hogy Tatabányán éppen tegnap, a legmelegebb napon töltötték fel a központifűtés rendszerét meleg vízzel!Tehát melegek voltak a radiátorok is. A lakók azt hitték, hogy beindították a próbafűtést.:-)Most ezeket a munkálatokat leállították, míg tart a hőségriadó. Nagyon helyesen tették!:-))))
    Azért elképzelem, mikor a lakótelepi lakásban már alig bírták a meleget,és észrevették, hogy még ráadásul" fűtenek" is. Ahhhhh!!!

    VálaszTörlés
  8. Szia Éva, de örülök, hogy "vagy":)
    Jobbulást kívánok, jobb praktikákat én sem tudok, mint Ágika és Compot!

    VálaszTörlés
  9. Merci, köszönöm! Én is örülök, hogy jöttél.
    A hőség legalább már múlik, itt a viharos szél kora délután óta, és hirtelen 15 fokra visszaesett a hőmérséklet, gondolom az eső is ideér. Ablakok nyitva, és majdnem fázom!:-)
    Ezt sem hittem volna ma reggel még!
    Fülem még nincs rendben, de még adok időt neki. Mást úgysem tehetek.
    Minden jót neked!

    VálaszTörlés
  10. Mielőbbi gyógyulást kívánok én is! (gondoltam Rád Sopronban, nehezemre esett elhagyni a városodat, de megyek még biztosan)

    VálaszTörlés
  11. Ági, én is írtam nálad a soproni képeidhez. Eszembe jutottál, mikor láttam a felállványozott Tűztornyot tegnap.Éppen arra mentünk. Lefotóztad, és eszembe jutott a képed.
    Furcsa így bebugyolálva.Nagyon kell a renoválás neki, ugyanis a Fő tér felújításával állítólag megsérült az alap, és veszélybe került maga a torony.Remélem, megoldják a problémát. Mert Sopron Tűztorony nélkül? Hát???
    Remélem, még jössz a városba!

    VálaszTörlés
  12. Én is nagyon remélem! :)

    VálaszTörlés
  13. Szerintem igen, ahogy nyilatkozol a városról.

    VálaszTörlés
  14. Mire végigolvastam a kommenteket az jutott eszembe a füleddel kapcsolatban, hogy hallottam már olyanokról akiknek kis vattával állandóan be kell dugniuk a fülüket, vagy kendőt hordani, mert ha nem, fáj a fülük.
    A huzatra gyanakodtál már?

    (örülök, hogy visszajöttél !:))

    VálaszTörlés
  15. Szia!
    Lehet huzattól is, mert a lakásfelújítás miatt sokszor volt nyitva szinte minden ablak.Igyekszem olyan helyen lenni, ahol becsukom az ajtót, míg a többi helyen nyitva vannak az ablakok. Uszodavíz is okozhatta.
    Nem tudom, de jó lenne már, ha elmúlna vagy megtalálná az orvos a helyes gyógymódot. Én ugyan próbálkozom, de úgy látszik kevés.
    Mintha most jobb lenne már!

    VálaszTörlés

zene

x

Tájékoztatás

Az Éva című blogon található képek saját fotók.

E-mail címem: editis@citromail.hu