2024. június 26., szerda

Ruston

Úgy látszik mostanában kisvárosokban járok. Kőszeg után az osztrák Rustban volt részem néhány napon belül már nem először. Közel van Sopronhoz, megéri átruccanni, egyet sétálni, hatalmas bécsi szeletet enni, kávézni. A szép, virágokkal, növényekel teli udvarok nézegetésekor gólyakelepelést, déli harangszót, magyar, német hangokat is hallani. 
Csak pár órát töltöttünk ott, köszöntem a magyar pincéreknek, figyeltem mit beszélnek szintén magyarul a szakácsok, mikor elmentem az étterem konyhája mellett. Sok magyar dolgozik ott, szinte otthon éreztem magam. 
Béke és nyugalom költözött belém ottlétemkor, és hazahoztam magammal ezt az érzést.






8 megjegyzés:

  1. It’s a nice place to visit it looks a quite village you must have enjoyed your outing

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. We spent some hours there and I enjoyed this small place with its beauty. It is full of flowers, nice houses, yards...

      Törlés
  2. A száznegyvenhetedik kattingatásra csak eljutottam odáig, hogy tudok neked kommentet írni, igaz látom névtelenként kezel, pedig természetesen be vagyok lépve. Nagyon undok lett ez a blogger rendszer...

    Félretéve a zsörtölődést, csoda kis település Rust is, oda is átmentünk egyszer, élmény volt járkálni a kis utcákon, ahol számtalan olyan kis apró szépség volt, mint neked is a fotódon, az utolsón :)
    Orsi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem tudom, hogy mi lehet a blogger rendszerrel. Én még nem tapasztaltam, de lehet, hogy egyszer engem is érint majd.
      Akkor ismered Rustot. Vannak kis szépségek, udvarok, virágok, díszek. Ha nyitott szemmel jár az ember, és észre veszi őket. Sok a gólya is, nem tudom, hogy láttátok-e őket. Forgattak itt egy népszerű sorozatot, egy szappanoperát, akkor lett felkapott a hely. Azt hiszem Magyarországon még nem mutatták be a "Winzerkönig"-et, de az osztrák TV-n pár részt már láttam. Rust miatt néztem meg inkább.

      Törlés
  3. Nagyon felüdítő egy ilyen kis séta, még ha csak 1-2 órás is! Sőt, sokkal pihentetőbb, mint a nagyváros!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, sokkal pihentetőbb, mint egy nagyváros. Sétáltunk, de üldögéltünk is étteremben és cukrászdában, miközben kávéztunk.Figyeltem az embereket, gyerekek énekeltek az utcán, szerintem egy kórus látogatott oda, és nem tudtak nem énekelni.

      Törlés
  4. Amúgy meg mindenki magyar...tudom, tudom. A bécsi szeletekre jó nagyot nyeltem.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon sok magyar dolgozik Ruston, de a környező helyeken is, főleg a vendéglátásban. Rá lehet jönni, hogy kik magyarok, olyankor rendeléskor nem erőltetem a kevés német tudásomat. Azt megfigyeltem, hogy kedvesek hozzám utána, nem mintha a foglalkozásukból adódóan máshoz nem lennének azok.
      A bécsi szelet ropogós és friss, forró volt. :)

      Törlés

zene

x

Tájékoztatás

Az Éva című blogon található képek saját fotók.

E-mail címem: editis@citromail.hu