2024. június 8., szombat

Horvátországban

Kilenc napot Horvátországban töltöttünk. Tegnap jöttünk haza, most a mosógépnek sok feladata van, és én közben pihenek is, mert elfáradtam. Minden út fáradtsággal jár, de mint mindig most is megérte elutazni.

Szép ország Horvátország, a tengerparton voltunk. Nem fürdős, napozós volt az ottlétunk, hanem utazgatós. Minden nap máshová mentünk, Rijekához és Krk-szigethez közel volt a szállásunk, ami tiszta és kényelmes volt. A környékbeli helyeket jártuk be. A víz hihetetlenül tiszta, az idő jó volt, sokat sütött a nap, mikor egyszer zápor volt egy fagyizóban ültünk, fedett helyen éppen. Lassan kezdődik a főszezon, máris sok a turista, de mi még megúsztuk a nagy tömeget és a hőséget. Igyekeztem a kis horvát nyelvtudásomat használni, amikor csak tudtam. Mindig felkészülök az utakra, köszönök, megköszönök...az adott nyelven. Láttam, hogy ők is örültek, hogy valaki  a saját nyelvükön szól hozzájuk, még akkor is, ha nem sokat.

Kicsit hanyagoltam  a blogom, itthon sem voltam, igyekszem gyakrabban írni. 

M. fiatalabbik fiánál megszületett a baba május 22-én, voltunk babanézőben, és megyünk is még, sőt, ők is jönnek. A kisfiú útrakel, és meglátogat bennünket. Nagyon aranyos a pici, eszik, alszik, mozgolódik, ahogy egy ilyen kicsinél lenni szokott. Ölbe vettem, hihetetlenül jó érzés volt.






12 megjegyzés:

  1. Nagyon szép lehetett, sok fotót láttam ismerősöktől, akik voltak ott.
    Biztos fárasztó volt, de cserébe tele vagy élménnyel, a fáradságot kipihened egy két nap alatt.
    16 országban jártam már, de Horvátországban még nem. Remélem egyszer én is eljutok oda 😍

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Orsi, kívánom, hogy egyszer juss el oda, mert nagyon szép. A mai napot még rászántam a pihenésre, holnap még vasalok, aztán rendbehoztam a ruháimat is, melyek velem voltak.Egyszer összeszámolom, hogy hány országba mentem. Én is kb. 15-16 helyen voltam. Megyek míg bírok, nem volt könnyű most sem menni, de megoldottam. Délelőtt volt a mászkálás, késő délután pedig a pihenés az apartmanban. Éjszaka pedig mindig jókat aludtam.

      Törlés
    2. Szép utatok volt, mi is készülünk június végén - két hét unokás tengerezés PAG szigetén. Nem állítom, hogy sok pihenésben lesz részem. - (Partfal)

      Törlés
    3. Márta, megnéztem PAG szigetet a neten, szép képeket találtam, biztosan tetszeni fog.Hogy mennyit tudsz pihenni a sok unokával azt nem tudom, de kívánom, hogy azért sikerüljön. Szép utat nektek!

      Törlés
  2. Jól teszitek, teszed, utazzatok míg teheted. Milyen jó lesz majd emlékezni.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igazad van, megyek míg tudok. Nem tudom, mikor jön el az az idő, hogy már nem tudok annyit járni, hogy ilyen utakat megtehessek.

      Törlés
  3. That's wonderful that you had such a nice trip to Croatia.
    It is a beautiful country, I have seen Istria and the coast to Split and I spent a lite time in the Paklenitsa National Park. It was wonderful.
    It's so great that you learned a few words of the language. I see it that way too, we should at least concern ourselves with perhaps the ten most important words of the country we are traveling to and use them... it is polite and respectful.
    I wish you enjoyable memories of your beautiful trip.
    Hug Viola
    Thank you for your beautiful photos.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Dear Viola, you too must have had a nice trip in Croatia. I've been there once, but many years ago. Now we have visited many places, every day we went to different villages and towns.
      It's good to speak foreign languages. I'm also happy to talk, but the people who live there are also happy to listen.
      It's raining here now, but while we were in Croatia it was nice weather.
      I wish you all the best.Hug, Éva

      Törlés
  4. Megint csodálatos helyen voltatok ,nagyon jó képeket csináltál öröm nézegetni . Gratulálok a kis Babácskához Jó Egészséget és Sok Boldogságot kívánok nekik.Jó pihenést és jó babázást szép napokat kívánok Zsike

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Zsike, köszönöm a jókívánságaidat a babával kapcsolatban. Jó figyelni, ahogy nő. Vasárnap majd újra látom. Olyankor az a fő programom, hogy csak nézem és nézem a picit.
      Örülök, hogy tetszenek a képek. Szép helyeken jártunk, jó volt fényképezni őket.
      Én is szép napokat kívánok neked.

      Törlés
  5. I am glad that the baby is well enjoy the visit and the baby!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. I will meet the baby on Sunday. I am looking forward to seeing him again.

      Törlés

zene

x

Tájékoztatás

Az Éva című blogon található képek saját fotók.

E-mail címem: editis@citromail.hu