2024. június 25., kedd

800 év

M. osztrák szülőfaluja 800 éves lett. Pénteken, szombaton és vasárnap egy ünnepségsorozatot szerveztek, és mi ott voltunk. Kőszegen szálltunk meg, mert 12 percnyire van a városka Oberloisdorftól, ami régen Felsőlászló volt, és Magyarországhoz tartozott. Kőszegen van a határátkelő is, és mi ki-bejárkáltunk a két ország között akár naponta többször is.
M-nek jó volt a szülőfalujában lenni, mert találkozott volt barátokkal, ismerősökkel, tudott velük beszélgetni. Sokszor hallottam, ahogy megszólították, kezet fogtak vele, és rögtön elkezdtek szót váltani a múltról és a jelenről. Szép volt látni a mosolygó arcokat, az összetartó közösséget és mindent, amit egy falu adhat. A vasárnapi misén az osztrák pap megemlítette Márai Sándort. Tőle idézett, és olyan jó volt nekem ezt hallani. Láttunk három filmet a faluról és egy festménykiállítást is. Láttam M. alsótagozatos osztálytermét.
Kőszegen is sétáltunk. Nyugodt, békés városka, sok becsületkasszával. Biztosan működik, különben nem tennék ki az emberek a portékájukat az utcára. Megkapják a pénzüket is bizonyára, és engem ez örömmel tölt el. Vannak becsületes emberek, és ez nagyon lelket melengető érzés tud lenni. Láttunk egy herendi kiállítást, megnéztük a felújított zsinagógát is. Nagyon szép volt mindkettő. M. is megemlítette, hogy milyen szép Kőszeg, szeret ott lenni, ahogy én is.

1. Such a beautiful place I love it!

1. It is good that you like this small Hungarian town.

2. Kellemes kisváros él nagyon távoli emlékeimben. Legutóbb G-rel jártunk itt, fiatalon, még a régi rendszerben... Azóta, amint képeidről is látom, szépen , gondozottan fogadja a látogatókat. Emlékszem, mindig Jurisics Miklós és hős katonái jártak az eszemben...

1. Hasonlít kicsit Sopronra is. Gondozzák a városkát, most is vannak felújítások, ahogy láttam. Mi gyakran megyünk oda, mert, ha Oberloisdorfba megyünk, mindig ott lépjük át a határt. Jó éttermei és cukrászdái is vannak. Elüldögél az ember bennük egy finom ebéd, kávé vagy fagyikehely mellett a séta után.
      Jurisics Miklós és hős katonái nekem is eszembe jutnak.

3. Háromszor jártam Kőszegen, nekem nagyon tetszik. Egyszer egy hétig voltunk ott, a vár mellett volt a szállásunk, bejártuk a környéket, túráztunk az Írottkőre, átmentünk Ausztriába is (Léka vára), Szombathely, Sopron, Fertőrákos - szóval kirándultunk ☺️Élmény volt minden napunk!
    A fotóid előhoztak minden emléket 😍

1. Milyen jó lehetett az a hét. Egy helyen megszállni, de sok helyet bejárni. Sok helyhez közel van Kőszeg, lehet kirándulni onnan, és a városka maga is szép. Vannak itthon is szép helyek szerencsére.

4. Thank you for the beautiful pictures of this wonderful little town. It's definitely worth a visit... I want to be able to see so much...
    Thank you for introducing this 800 year old city.
    A warm greeting comes to you from Viola

1. Hello Viola, it is good that you like my pictures. I like this little town that is not far away and similar to my hometown. I hope that you are well, I wish you all the best. Hugs.

5. Kőszeg szívem csücske úgy 8,-10 éves koromtól. Múltkor majdnem elmentünk, de az élet közbeszólt. Majd ősszel.

1. Igazi iskolás kirándulóhely Kőszeg. Mi is voltunk ott annak idején, mikor 10-12 évesek voltunk. Mostanában sokszor megyünk oda, mert ha M. szülőfalujába megyünk, akkor ott lépjük át a határt. Persze, megállunk egy sétára, kávéra, de van úgy, hogy ott szállunk meg, mint ahogy pár napja is tettük.

zene

x

Tájékoztatás

Az Éva című blogon található képek saját fotók.