2022. május 29., vasárnap

Pipacsok


Azt hallottam az időjárás jelentésben, hogy jövő hét második felében akár 36-37 fok is lesz. Igazi kánikula ígérkezik. Most még élvezhető a benti kellemes hőmérséklet. Nem tudom bejön-e a jóslatuk, tévedhetnek a meteorológusok is.
Most borult az idő, az eső is esett, 14.5 fok van vasárnap délután. Kicsit hűvös van, de én raktározom magamban ezt az érzést arra az időre, mikor majd nagyon melegem lesz a lakásban. Kellenek a jó emlékek, szerencsére sokszor meg is adatnak.
Szombaton mentünk az autóval, és én nézegettem a pipacsokat. Régen, mikor sétálgattunk, egészen közel tudtam menni a pipacsmezőkhöz, most csak így autóból láttam őket, de így is magával ragadott a látvány. 
Ezt a képet egy valamikori sétánkon készítettem, mikor még kézközelben voltak a pipacsok, és meg tudtam simítani őket. Finom, selymes az érintésük, szeretem őket.
Szép volt, jó volt, igaz volt.

17 megjegyzés:

  1. Pipacsok a kedvenceim között vannak. Letépni nem szabad, azt nagyon nem szereti, csak simogatni, ahogy Te és gyönyörködni a pipacspiros, selymes szirmokban. Szeretem a mezei és még nagyon sok virágot, de természetesen vannak kedvencek. :)
    A jósolt kánikulától előre félek. Azt hiszem, elő kell vennem a ventilátort.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én is szeretem a pipacsot. Nagyon szép, a zöldből erősen kitűnő piros színük van. Jó nézegetni őket. Nekem is vannak kedvenceim, a pipacs közöttük van.
      Félek a kánikulától, de hátha nem igaz a hír. Tegnap hallottam. Zavar az alvásban, mindenben a nagy meleg. Nekem is van ventilátorom, lent van a tárolóban egyelőre, fel kell hoznom. Készülnöm kell a nyárra.

      Törlés
  2. I have planted poppies and I am waiting for them to grow. It was a nice picture. Here it’s 15 degrees today hope it won’t be too hot this summer.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Here it was also cold weather yesterday. I think the hot weather will come this summer, too. I do not like it. I prefer a little bit colder ones. Your poppies must be nice.

      Törlés
  3. Minden évben meghagyom a pipacsokat (és más vadvirágokat is) a kertben, mindet, ami csak kibújik a földből, nem zavar, hogy a szomszédok megmosolyognak, szerintem jól elfér a paradicsom és a padlizsán palánták között. A virágoknak ebben a kertben ugyanolyan joguk van növekedni, mint a veteménynek, a különböző zümmögők nagy örömére, és az én lelkem békéjének megőrzésére.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szép lehet a kerted, engem sem zavarnának a vadvirágok, ha lenne kertem. Biztosan örömmel nézegetném őket. Házhoz jönnének, még el sem kellene menni messzire, hogy lásd őket. Csak mosolyogjanak a szomszédok! Ha neked tetszik, miért ne hagynád meg őket? Tiszteld a jogaikat!:) Szép emberi tulajdonság.
      Ki voltál?

      Törlés
  4. Éva, attól tartok, tényleg jön egy hőhullám. Megpróbálunk felkészülni mi is. Hideg víz, jégkockák, hűvös nedves zsebkendő a homlokunkra meg a nyakunkba, ez segített a régi nagy nyarakon is. Szép a pipacsos képed!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tegnap is újra hallottam este az időjárás jelentésben, hogy jön a nagy meleg. Én is felkészülök rá. Most még kellemes hőmérséklet bent, jó, lenne ha maradna, de csak hiú ábránd. Hasonlóan védekezem a hőség ellen, mint te. Tarkómra, homlokra én is teszek mindig nedves zsebkendőt. Szeretem az őszt és a telet, a kellemes hőmérsékletű tavaszt. Nem szeretem a forró nyarakat.

      Törlés
  5. Pipacs, búzavirág, margaréta, törökszegfü. Akár ezzel a 4 szóval is leírhatnám a gyerekkorom nyarait. A vadvirágok nagy kedvenceim. 😊. A meleget én viszonylag jól bírom, persze kánikulában is egész hűvös a ház. (ma inkább fáztam. Brr.) Viszont utazunk holnap hosszú útra, elég nehéz volt bepakolni... Hideg vagy meleg lesz, ki tudja biztosan🤔

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Gyerekkoromban falun laktunk, a ház hátuljánál volt egy búzamező, és mellette sok vadvirág. Jó, hogy jól bírod a kánikulát, én kevésbé. A panellakások átmelegednek gyorsan, és nehezen lehet megszabadulni tőle. Éjszakára kitárom az ablakokat, reggelre kicsit lehűl a lakás, de utána újra felmelegszik.
      Jó utat kívánok nektek. Bizony, nehéz megfelelően bepakolni a ruhákat. Ki tudja milyen időjárás lesz.

      Törlés
    2. Nekünk is a ház mellett volt egy nagy vadvirágok rét, 15 éves koromig én is falun laktam. 😊 Megérkeztünk szerencsésen, útközben 12-14 fok volt, néha derűl, néha borús, esős, vagy 400 km-en. Aztán hirtelen napsütés, 19 fok, végül 24 volt, mire ideértünk. De a front, fejfájás ellenére boldogan ölelhettük meg a kis unokánkat.

      Törlés
    3. Örülök, hogy szerencsésen megérkeztetek, és megölelhettétek az unokátokat. Milyen jó lehet most nektek.:)
      Változékony volt az úton az időjárás.Remélem, hogy lenyugszik a front, és nem fog fájni a fejed.

      Törlés
  6. Most olvastam, hogy az Országos Meteorológiai Szolgálat jelezte, hogy még sem lesz akkora hőség a hét második felében,mint azt korábban jelezték. Meleg lesz, de nem akkora kánikula, mint ahogy előzőleg hírt adtak róla. Örülök neki.

    VálaszTörlés
  7. Megcsodálom én is mindig a pipacsokat az út mentén, vagy egy táblában (szeretnek tömegesen nőni), bár városban élve ritkán van ilyen látványban részem. Leszedni főleg nem szoktam: olyan törékenyek!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én is csak akkor láttam, ha sétáltunk a városon kívül. Kerestem az olyan helyeket, ahol nézegethettem őket. Most pedig főleg autóból látom a pipacsmezőket. Én sem szedem le őket, csak csodálom a szépségüket.

      Törlés
  8. Világéletemben kedvencem volt a pipacs, gyönyörű színével, egyszerűségével, selymes szirmaival. Ha még keveredik a mezőn más virágokkal, az egy csoda számomra. A vadvirágok amúgy is kedvesek nekem, soha nem tudnám megunni :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Láttam egy gyönyörű pipacsos képet a blogodon nem régen. Nagyon élveztem, és örültem, amikor megláttam.
      Ahogy olvasom a kommentekből sokan szeretik. Egyszerűségében vonzó virág.
      Nekem is kedvenceim a vadvirágok.

      Törlés

zene

x

Tájékoztatás

Az Éva című blogon található képek saját fotók.

E-mail címem: editis@citromail.hu