2022. június 5., vasárnap

Hársfa


Az elmúlt percekben nem is volt annál jobb, mint érezni a hársvirág illatát így Pünkösd vasárnap délután, amit egy-egy kósza szellő hozott felém, mikor kiültem az erkélyre, hogy némi levegőhöz is jussak a nap folyamán. Közben megszólalt egy galamb is, turbékolt, monoton hangon adta tudtára a világnak, hogy él, miközben megpihent a fán.
Marad számomra az erkély szokás szerint, igaz, hogy délután nem süti a Nap, és az, hogy napfényhez is jussak nem adatik most meg. De így is jó. 
Magamhoz vettem a kávém, és élveztem az illatokat, a hangokat és a látványt, amint egy anyuka kézenfogva a kisfiát átment az úton. Szépek voltak, jó volt őket látni.
Nem lett olyan kánikula, mint amit ígértek, de ezt egyáltalán nem bánom. Így sokkal kellemesebb az időjárás.
Jó hétvégét ( ami még megmaradt belőle) és Pünkösd hétfőt kívánok mindnyájatoknak.

24 megjegyzés:

  1. Mostanában nincsen hársfa a közelemben! Gyerekkoromban nagybátyámék háza elött Piriten volt egy olyan hatalmassá terebélyesedett hársfa, hogy a háztetőig nőtt fel... S amikor virágzott, mézédes illatban úsztunk a kispadon. S volt a sok hársfatea!...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ez a fa is nagy már, figyelemmel kísérhettem a növekedését az évek folyamán. Jó érezni az illatát. Jó lehetett neked is Piriten ülni a padon, és belélegezni a virágillatot. Na, és a tea, az is finom lehetett! Visszahozta a nyarat bizonyára télen is. Szép emlékeid vannak a fáról. Köszönöm, hogy leírtad.

      Törlés
  2. Régen,pár évtizede Vasvár után harsfasoron vezetett az út. Ott volt illat, szedték is az ágakat. Gyűjtötték. Ma se hársfa, se gyűjteni nem szabadna, a forgalom, benzin miatt.így a szép emlék maradt.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagycenken a Széchenyi-kastéllyal szemben van egy 2600 méter hosszú, kettős hársfasor. Valaha sétáltam ott, és én is éreztem a sok fának az illatát együtt. Nagyon jó volt. Egy fának is jó illata van, egy hosszú sor pedig különleges élményt ad.

      Törlés
  3. Hársfánk sose volt, de a szomszédban kettő is terjeszkedett. Csodálatos illatát ma is érzem. Amikor fájt a torkunk, mézes hársfateát kaptunk a lázmérés után.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, csodálatosan édes illata van a hársfának. Hársfateát én is ittam, ha fájt a torkom. Nincs itthon most. Kellene vennem, hogy legyen tartaléknak. Hátha kell egyszer. Bár mostanában nem fájt a torkom.

      Törlés
  4. nálunk az egész utcánk hársfa(illatban úszik)!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. De jó lehet neked! Jó lehet olyan utcában élni, amely kellemesen illatos. Szippants mélyeket, és élvezd nagyon!

      Törlés
  5. Két virágzó fa illatával le lehetne csalni a térképről, az egyik az akác, a másik a hársfa. Tőlünk nem messze is van, de még nem nyílt ki, valami későbbi fajta.
    Én nem ittam gyerekként hársfateát, mint ahogyan sokan írtátok itt, nagymamám minden bajunkra kamillateát főzött. (mezőn szedtük, megszárítottuk)
    Ha belegondolok, nem is emlékszem, hogy lett volna a környékünkön hársfa, úgyhogy ez akkoriban kimaradt az életemből ☺️

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mindkét fa virágja édes, finom illatot ad. Jó a közelükben lenni. Jó a saját szárítású virágból teát is inni, igazi nagymamai feladat elkészíteni. Benne van a törődés, ami az unokáknak kijár.
      Emlékszem, mikor egyszer kórházban voltam, egy kolléganőm mindig hozott be saját szedésű kamillából készült teát látogatáskor. Finom volt, bár én a hársfateát mindig is jobban szerettem, de örültem a gondoskodásnak.

      Törlés
  6. Valamelyik nap én is hasonló hangulatban voltam. Az a kellemes, csöndes, virágillatú délután, amikor alig történik valami.
    A hársfa, akác és az olajfa illatát én is nagyon szeretem, sajnos, itt a közelünkben nincs egyik sem. Mikor még jártam vásárolni, útközben találkoztam hársfával és olajfával is, ott álltam meg pihenni és közben élveztem azt a csodás illatot. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Az olajfa illatával még nem találkoztam, de biztosan jó lehet. Bejön a szobába is a hársfa illata, tegnap éreztem.
      Nálam mindig alig történik valami. Ma boltban voltam,nagyon nehéz volt elmenni, de kellett, és a masszőröm hozott saját maga által készített savanyú káposztát. Annak is finom illata van. Körbe vagyok véve jó illatokkal.

      Törlés
  7. I have one this tree in my garden and the smell is so nice in the evening when it’s hot.
    Bees are coming on the flowers I love it!
    I hope you’ll have a good week.
    We are having rain , sun and rain again here and 21 degrees. Catherine

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. I also enjoy linden, it has such a good smell. I also feel it on my balcony and sometimes in the rooms, too. We are also having rain and the sky is cloudy. The temperature is 17C.
      I have a good week.I will go to the hairdresser today. I hope the rain will stop while I am going on my way there.

      Törlés
  8. Négy hatalmas hárs ontja illatát, munkát adva a szorgos rovaroknak, öröm hallgatni a zümmögő kórust. A négyből egy fa orvosi hárs, mely gyógyításra alkalmas anyagokat tartalmaz. Ma szüretelek, ámbár lehet, hogy késő, mert éjszakai vihar után vagyunk. A hársak egyébként rólam is gondoskodnak, egész éven át tartó elfoglaltság a takarítás hulló levelek, rengeteg virágpor, elhervadt virág, letörő gallyak mindig adnak feladatot.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mekkora élmény lehet a négy hárs! Milyen illatokban lehet részed. Nem is tudtam, hogy van orvosi hárs is, amely gyógyításra alkalmas anyagokat tartalmaz. Azt hittem minden hársfavirág alkalmas erre. Tanultam most tőled.
      Talán jön a jó idő, és tudsz szüretelni, ha kicsit megkésve is. Sok munkád van vele, de biztosan megéri.

      Törlés
  9. Érdekes, hogy általában mindenki szereti a hársvirág illatát, mindig is kakukktojásnak éreztem magam, mert engem a világból lehet kiüldözni azzal az émelyítő édes illattal. Gyerekkoromban nagymamám ablaka előtt volt egy hatalmas hársfa, utáltam, amikor virágzott - az pedig a járulékos borzalom volt, hogy olyankor temészetesen tele volt méhekkel. Itt a környékünkön is van egy sarok, ahol hársfa áll, és amikor virágzik, igyekszem tőlem telhetően minél gyorsabban elhaladni alatta. Hiába, ízlések és pofonok... :)))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem vagyunk egyformák. Te nem szereted az émelyítő, édes hársfaillatot.Nem tudom miért lehet ez az érzés nálad. Kerüld a hársfát, ez a legjobb, amit tehetsz.Igen ám, de mi van ha el kell haladnod alatta vagy mellette? Ahogy írod is, marad a gyors menés.:) Mi mást tehetnél?
      Én a jázmin illatát nem szeretem, pedig sokan vannak, akik szeretik.

      Törlés
    2. Éva, a jázmint én sem szeretem, talán mert annak is túl édeskés az illata. Érdekes, hogy az akácvirág illatát viszont szeretem.

      Törlés
    3. Én is szeretem az akácvirág illatatát. A jázminteát sem szeretem.

      Törlés
  10. Nekem is gyönyörűség a hársfa virágillata!
    A legcsodálatosabb -középiskolai- nyarak életérzését adja... Közelget az ígéretes, szabad nyár, s mi már megkezdtük a strandra járást. Az alföldi kis falunk gyógyvizes szabadtéri fürdőjének parkja ontotta a sok hársfa virágillatát.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Milyen jó volt várni a szünetet, és milyen jó volt, mikor eljött. Már korábban kikészítettem a könyveket, melyeket el akartam olvasni. Nem kellett megfelelni az iskolában, jó volt pihenni.
      Nekem nem kapcsolódik a középiskolai vakáció az illatokhoz, inkább a látványok. A búzamező, a virágok. Sokszor kikönyököltem az ablakon, és néztem őket. Nem volt a környezetemben hársfa, az csak később jött el az életembe.

      Törlés
  11. I must go shopping today it is cooler in the morning but I don’t feel too well when I get up so I will see or go out this afternoon but it will be very hot.
    I have pains in my back and legs every morning it is really annoying!
    I hope your health is not too bad at the moment . I wish you a good day. Hugs Catherine

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. My health is not good either. My also have pains in my back, I’m weak and my diabetes is also a bad thing in my life. I am sorry that you don't feel well and the weather is too hot in the afternoon but you will have to go out. I think of you. Look after yourself. I also wish you a good day, even if it didn't start well. Hugs

      Törlés

zene

x

Tájékoztatás

Az Éva című blogon található képek saját fotók.

E-mail címem: editis@citromail.hu