2014. október 11., szombat

Tenyészbikák...

Nem is tudom, hogy nagyon nem, vagy éppen hogy a nőneműektől nagyon is elválaszthatatlanul természetes dolog bikákat nézegetni. Mindenesetre anyusom reggeli véleménye a mai programunkról eléggé elítélő volt: " Te sem tudsz máshova menni?":-))) 
Mégis ott voltunk a közeli Sarródon a magyar szürke marha tenyészbika bemutatón és vásáron. Újra és újra elmegyünk, ha éppen észrevesszük, hogy a Nemzeti Parkban megrendezik.
Nem bikát vásárolni persze, hanem csak úgy nézegetni, lődörögni, és sok érdekes információt hallgatni a bemutatón az állatokról. Képeket  a bikákról nem tudtam igazán jókat csinálni  a biztonságot szolgáló dupla kerítés miatt, valahol mindig belelógott valami a képbe.
Azonkívül jó volt az első igazi október reggeli ködben utazni, majd rögtön érkezés után vízgyöngyöket találni a pókok munkáján ( művészet!) sőt, mindenféle természetesen egyszerű látványokban elmerülni: úgymint fűben, vízben, fákban...


18 megjegyzés:

  1. Gyerekkoromban a szomszédban voltak ilyen szürkék, tehenek és bikák egyaránt. Esténként odajártunk egy időben tejért. A csorda az utcán ment végig és a hetivásárokra is ott hajtották a jószágokat. Valamikor a hetvenes évek vége felé vagy a nyolcvanas évek elején megszűnt a legeltetés. Mára ennek ott a szülőhelyemen szinte nyoma veszett. Igaz, hogy 2001-ben amikor Fertődre költöztünk nagyon meglepődtem, amikor odaköltözésünk másnapján reggel a süttöri lakótelep mellett megláttam a csordát. Akkor a forgalom is leállt ott.

    Szép napot!

    TAURUS :-) Közép Európa egyik legelterjedtebb nagy teljesítményű mozdonysorozata. Nálunk 1047 sorozatszámon futnak, míg Ausztriában 1016, 1116, 1216 sorozatként futnak.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tibor, én is szeretem nézni őket, és még jó, hogy Sarródon- Fertődhöz milyen közel-, láthatok szép állatokat.Van bennük méltóság, és ahogy most néztem sokadmagammal ezeket az állatokat, és hallgattam Koppány Gábor ( a Magyar Szürke Szarvasmarha Tenyésztők Egyesületének Elnöke)hozzáértő bemutatását és értékelését sok mindent megtudtam róluk. Mind egyéniség, és ahogy említettem a méltóság ott van bennük. Ez közös tulajdonság.
      Köszönöm a mozdonyos kiegészítést. Tetszik, ahogy szereted és érted a szakmád.

      Törlés
  2. hát, speciel, én megértem anyukád véleményét...:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Aliz, biztos vannak még, akik így gondolják. Nekem nincsenek előítéleteim az ilyen programokkal kapcsolatban, sőt, nem először voltunk ezen a vásáron is. Egyébként anyu is még napokkal ezelőtt is elismerően nyilatkozott ezekről az állatokról hajdani gyerekkorát idézve.
      Most lehet, hogy meglesz megint a véleményed rólam :-), de ebben a bizonyos Sarród központú Nemzeti Parkban aránylag gyakran előfordulunk, és még a dagonyázó bivalycsorda mellett is megállok( megállunk) és hosszan nézem őket!!! Büszkén vállalom!:-)
      A környezet pedig gyönyörű, és a reggeli szép köd után ragyogó őszi nap volt sok-sok oda és a környékre látogató érdeklődővel.
      Hálás vagyok ezért a napért.

      Törlés
    2. nekem gyerekkori élményem, mikor a Töltés utcai osztálytársamnál voltam látogatóban, hogy estefelé jött hazafelé a csorda...József Attila szépen meg is énekelte...:) (itt Makón)...(bennem az állatok hada félelmet kelt... néha az emberek még inkább (azok a tehenek elég jámbor állatoknak tűntek - az emberek sokszor kevésbé:)

      Törlés
  3. Taurus, masinista ( egy és ugyanazon személy?), csak most néztem meg a az idelinkelt videódat, és természetesen nem az én ízlésem! Ezért töröltem a kommentjeidet!
    Ha nem mutatod meg a blogodat, sőt kattintásommal sem árulsz el többet magadról, és ha ezt a videót ismételgeted 2x is, kérek többet ne látogass meg! Köszönöm!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ahogy gondolod ,úgy legyen ,Ámen!

      Törlés
    2. Különben ,két teljesen különböző videó volt.
      A Taurus mozdonyokat " Dórémi"szeretem továbbra is ,de ezt csak Tibornak üzenem .

      Törlés
  4. http://youtu.be/yJyu4Mr3DA4

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ez a videólink, amit most hoztál rendben! A másik ellen volt erős kifogásom.Úgyis tudod!

      Törlés
  5. Légyszi törölda többit is köszi

    VálaszTörlés
  6. Jé! Ilyen köd volt felétek?????

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Sokszor indulnak így a reggelek, aztán pedig jön a nyár. Állítólag szerdáig! Szeretem a ködöt is, de ezzel nem mondtam újat!

      Törlés
  7. Éva, bevallom, meglepődtem azon, hogy vajon mi kifogás lehet egy ilyen park látogatásán?... Gyönyörű látvány lehet, főleg fényképésznek!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Egy kicsit az is benne van, hogy nehogy zavartalan legyen az örömöm.
      A lényeg, hogy képes voltam jól érezni magam, nagyon szép nap volt, lehetett figyelni az állatokat, van kis bivalya is bivaly papának és mamának.:-) Elmentünk utána egy majorba még állatnézőbe, és meg kell hogy valljam, hogy az szürkemarhák életük utáni szolgálatát is igénybe vettük. Olyan marhapörköltet ettünk nokedlivel, hogy csak na! Tökéletes volt, és ebbe sem vittem filozófiát. Jól elkészített ételt tettek elénk, mikor éhes voltam. Megettem mindent.
      Fényképezni nehezen lehetett a kerítés miatt, de igyekeztem inkább figyelni őket, és hallgatni az infókat. Annyi mindent nem tud az ember róluk! A fényképezőgép inkább a zsebben volt, de a táj és a ködből, párából összehozott cseppek előtt nem volt kerítés szerencsére.

      Törlés
    2. nem hiszem, hogy azért, hogy ne érezd jól magad, ez csak véleménynyilvánitás lehetett... és te túl érzékenyen fogadtad. Nem vagyunk egyformák.Sokszor anya-lánya sem.

      Törlés

zene

x

Tájékoztatás

Az Éva című blogon található képek saját fotók.

E-mail címem: editis@citromail.hu