2011. szeptember 16., péntek

Fáradó nyár, fáradó én


A virág elfáradt már szagosodni.
Unta,
hogy mifenének tettük asztalunkra.
S igyekezett árnyékot vetni,
nagyobbat mint a kertben
s elfáradt, mikor nem néztünk oda.

De észrevettem.

( József Attila: Kultura,1926)



A fáradó nyárral elfáradtam én is.
Bekötött izmokkal, fájó háttal próbálok  a gondolataimon  lazítani, tudva, hogy  test és lélek oda-vissza hat.
Vagy néhány nem kívánatos gondolat és érzés okozza a fájdalmat a testben, vagy nem kellett volna rossz gerinccel annyit emelgetni, pakolni, tologatni nyáron.
Mit tehettem? Azt is kellett, mert csak így haladtam.  Most viszont  a testi fájdalom gúzsba köti a gondolataim is. Oda-vissza hatások. Melyik az ok, melyik az okozat?
A várt enyhülésig kicserélem a fáradó virágot az asztalomon...
Talán! Mert így is tetszik.:-)

16 megjegyzés:

  1. Óóóó. Jobbulást kívánok, Éva, nem tudtam, hogy beteg vagy :((

    VálaszTörlés
  2. Pihenj egy kicsit és hagyd a virágot is pihenni:) Jobbulást neked, remélem hamar jobban leszel.

    VálaszTörlés
  3. jaj, ne legyél fájós:)
    jobbulást hamarhamar

    VálaszTörlés
  4. Szép az idézet, már nem is emlékeztem erre a versre.
    A gúzsba kötő fájdalomról - sokat vállaltál be erre a nyárra.
    Én a felét sem teljesítettem terveimnek, s mindenféle betegségek nehezítették a nyaramat.
    Jelszó: nix ugri-bugri!
    Azaz vegyük tudomásul, hogy kevesebbet bírunk, s elérkezett a fontolva haladás kora.
    (Nagyon utálom!)

    VálaszTörlés
  5. Sziasztok!
    Köszönöm a jókívánságokat! Én is úgy gondoltam fontolva haladni jobb lenne, de amíg feladatok vannak előttem, addig az a cél vezérel, hogy túl kell lennem rajta. Ez van, így vagyok kitalálva.Pedig tudom, hogy másképp is lehetne.Csak a munkát letudva tudok pihenni vagy egyáltalán lazítani.
    Van más rágódnivalóm is, ami alaposan megemelte vérnyomásom, jól megszaporította a szívverésem.Megismerkedtem ezzel az érzéssel is.Pocsék dolog!
    Lehet, hogy ezeken át kell menni, hogy tudatosodjon bennünk, hogy ne így legyen. Addig nem teszünk ellene, azt hisszük büntetlenül sanyargathatjuk a testünket!
    Tulajdonképpen én a "lelkem" próbálom igazán védeni. Igazi tudása van, aki meg tudja tenni!:-)
    Szóval kevesebbet bírok, tudomásul kell vennem, másképp kell élnem.
    Most alakulnak bennem ezek a gondolatok, most kell változnom.
    Kérdések sora merül fel bennem. Hogyan is legyen?

    VálaszTörlés
  6. Vigyázz magadra! legyél jól!

    VálaszTörlés
  7. Évikém! Mielőbbi jobbulást kivánok sok szeretettel. Próbálj meg többet pihenni, mindig csak annyit tervezzél be magadnak, ami a mostani állapotod elvisel, igy lehet becsapni az "elkerülhetetlent".

    VálaszTörlés
  8. Ági, Alíz, Zsóka, köszönöm!
    Hiszen tudom én, hogy csak annyit kell tervezni, amennyit elbírok. De az előttem álló elvégzetlen feladatok motoszkálnak bennem. Még nem tanultam meg, hogy lehet halogatni.

    VálaszTörlés
  9. 21 vízparti verssor

    A napsugár éles, mint a penge
    s míg ülök csendben elmerengve
    a vízfelszínről dühödt reflexei
    cserzett arcomba visszacsapnak.
    Robog a vonat, lenyílik az ablak.
    Egy kisgyerek boldogan integet.
    A tájnak, nekem? Mindegy, kinek…
    csak kimutathassa örömét, hogy él,
    a világ kinyílt előtte, szépeket mesél.
    Csobog a víz, locsog a hullám,
    taraja szétfröccsen algás köveken,
    csend ül a parton, meg én ülök itt,
    köreimet nem zavarja idegen.
    Zöld domb fölött barna ölyv kering.
    A világ karjába vesz, dúdolva ring,
    Egy furcsa hangulat magával ragad,
    álomszerű, zsongító kábulat.
    Szemhéjam alatt színes karikák,
    forognak, villódznak, és a világ
    talán most megbékél velem.

    Este napszúrástól fáj majd a fejem.

    VálaszTörlés
  10. Trendo, te kényeztetsz!:-) Köszönöm.
    "taraja szétfröccsen algás köveken"
    Ez a sor valahogy a szememben, fülemben, orromban is van.Minden érzékemre hat, emlékeket idéz.

    VálaszTörlés
  11. atyavilág Trendó, annyira gyönyörű ez a vers, és olyan - délután a vízparton, és hazafelé a vonaton átélt érzéseket ecsetel, ismerős hangulat, pontosan,

    VálaszTörlés
  12. Jaj ne rágódj, mert akkor még a fogaiddal is baj lehet!
    Én is úgy hiszem, hogy mindenképpen belül kell megoldani a dolgokat, s persze kérdezem is, hogy hogyan...

    VálaszTörlés
  13. Katalin voltam nálad, olvastam az élményeid.

    VálaszTörlés
  14. Marvin, valóban belül kell megoldani.A kérdés bennem is ott van.Hogyan? Van amikor egyértelmű a válasz,de legtöbbször csak tapogatózás.
    Én már csak ilyen vagyok.Sok mindentől függ miért, de otthonról is ezt hoztam, talán ez a fő ok. Alaptermészetté válik, amit kiskorában lát az ember és beivódik.Aztán felnőtt korban már lehet dolgozni azon, hogy megszabaduljunk tőle. Itt jönnek elő a kérdések a hogyanra vonatkozóan.

    VálaszTörlés

zene

x

Tájékoztatás

Az Éva című blogon található képek saját fotók.

E-mail címem: editis@citromail.hu