2011. szeptember 14., szerda

Szitakötő és derelye

Tegnap este zizegést hallottam az ablak alatt az erkélyen. Kimentem, de ahhoz túl sötét volt, hogy meglássam mi okozza. Az biztos, hogy beszorult bogár vagy rovar szárnyának berregése volt.
Reggel ébredés után megnéztem, tehetek-e még valamit. Egy szitakötő szorult be valahogy egy virágláda és a fal közé. Kiszabadítottam, szédelegve, de eltűnt a szemem elől. Csak remélem, hogy túlélte kényszerfogságot, és nem ez a napos őszi nap volt az utolsó számára.
Visszatérve még a Ruston töltött múlt szombat délutánra...
A séta után egy kis nyugodt kávézás is tervbe volt véve.  
A kávé mellé derelyét kértünk, és úgy döntöttem, csinálni kellene itthon is. 
Németül hosszabb a neve, nem is emlékszem rá, viszont a "táska-tasche" szó biztos, hogy benne van. Kicsit a külseje is eltérő, de az íze mint az itthonié, és jó szilvalekvár volt benne.
Magyar volt a pincér, sőt, a pincérnő is. Pár szót váltottunk. Nekik is jól esett  a magyar szó, mert érezhetően keresték a lehetőséget, hogy szóljanak hozzám. Nekem is jó volt.

10 megjegyzés:

  1. Szeretem a derelyét. Sajnos csak fagyasztotthoz jutok hozzá. Nem viselem el ha a tészta ráragad a kezemre. Választhatok, vagy fagyasztott, vagy semmilyen között.
    A fagyasztottat megveszem ugyan, de sajna az nem az igazi. :)

    VálaszTörlés
  2. az a felső, virágos kép olyan, mint egy festmény!

    VálaszTörlés
  3. Alíz, a fenti kép is Ruston készült. Van egy kapualj és udvar, ami mindig különösen szép.

    VálaszTörlés
  4. Györgyi, még erősen gondolkozom, hogy fagyasztott vagy saját gyártmány legyen-e. Engem nem zavar, hogy a tészta rám ragad, csak néha a könnyebbik megoldást választom.:-)

    VálaszTörlés
  5. Magyar lekvárral töltsd
    a magyar derelyét!
    Terjeszd Burgenlandban
    a magyar szó erejét! :)

    VálaszTörlés
  6. Jaj, Trendo! Már megint milyen jót hoztál!:-)))

    VálaszTörlés
  7. Jaj, ebből a derelyéből nem lehetne fénypostával kapni!?

    VálaszTörlés
  8. A szitakötő derelyémre szállt.
    Táplálkozni, vagy csak megpihenni?
    Pille tésztán hártyás szárny remeg,
    a történet egyszerűen ennyi.

    Íme, a múlékonyság, duplán bemutatva!
    Éva mosolyog, félrenézve, lopva…
    szemével villámat kíséri, miközben
    tűnődve tétovázok ott…
    sejti, hogy azért húzom a szót,
    nyújtom a törékeny pillanatot,
    hogy a szépségben kárt ne tegyek.
    Tudja, persze, másként viselkednék,
    ha méhek jönnének, vagy legyek.

    Ennyi történt ma desszertünk fölött,
    tragédia volt ez a javából…
    Kihűlt a derelye, már nem is ízlett,
    darazsak jöttek belakni gujavából.

    VálaszTörlés
  9. Trendo, kész a történet, ami meg sem történt, de akár így is lehetett volna. :-)
    Igaz, nem sokáig tartott volna a történet, mert miután jól megnéztem a volna szitakötőt, elhessentettem volna, elvégre melegen szeretem a derelyét.:-)
    Köszönöm az "ajándékot"!

    VálaszTörlés
  10. Marvin, ha megoldható lenne, már küldeném is!:-)
    Addig csak így virtuálisan a tied.

    VálaszTörlés

zene

x

Tájékoztatás

Az Éva című blogon található képek saját fotók.

E-mail címem: editis@citromail.hu