2011. május 5., csütörtök

Élő erdei világ


A vasárnapi erdei sétánknak nem fő célja volt az állatok megfigyelése, de ott voltak. Egyáltalán célja nem volt az utunknak, éppen ez volt a lényege. Csak lenni a növények, bogarak, lepkék, csigák, madarak között.
A rózsabogarat nagy kihívás észrevenni a zöld színe miatt a zöld környezetében.
A csigák? Arra kellett figyelni, hogy rájuk ne lépjünk, mikor az erdei úton araszolgattak át. 
Na, és a cserebogarak! Éppen beszéltünk róla, hogy gyerekkorunkban volt egy nyár, mikor cserebogár invázió volt. Rajokban repültek estefelé. Állítólag 3 évenként van több cserebogár, mint máskor. Ennyi ugyanis a fejlődési ciklusuk.Hogy ne legyünk biztosak a dolgunkban van 2 vagy éppen 4 év alatt kifejődő fajuk is.
Azt a gyerekkori májust überelni nem lehet. Elleptek mindent, és mi, gyerekek pedig seprűkkel hajkurásztuk őket. Sőt, a markomba is vettem egyet-kettőt, és élveztem, ahogy a lábaival feszítette a nem is olyan erősen összeszorított tenyeremet. Micsoda szórakozás!:-) Egyébként kártékonyságukról híresek, hírhedtek.
Többféle cserebogár van, ez bizonyára az erdei volt, mely tölgyerdővel határos területeken található.

9 megjegyzés:

  1. Jó fotók, azt meg kell hagyni... ez a szép a természetben! Van egy nyolcadikos tanítványom, aki nemrégen kezdett el blogolni, és pont az ilyen képekre vadászik. Ha gondolod nézd meg, már tett fel egy-két szépet ő is, de lesz is még folytatásuk! Nekem már volt szerencsém látni blogon kívül a képeket....
    http://sandorbogyi.blogspot.com/

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm a linket Joe bácsi. Jó, hogy felhívtad a figyelmem a tanítványodra. Máskor is megyek hozzá.

    VálaszTörlés
  3. Nagyon szívesen! Én is köszönöm!

    VálaszTörlés
  4. Nemrég én is le akartam fotózni egy lepkét!! Nem sikerült. Valóban nem könnyű a feladat! Nagyon szépek a képek! :)

    VálaszTörlés
  5. jaj de jók! Én nagyon vicces ábrázatúnak tartom a cserebogarat, ahogy a levél mögül kikandikál az antennáival...igaz csak egyszer volt hozzá szerencsém, én a sűrű évekből éppen kimaradtam. Remek bogárfotók, szeretem:)

    VálaszTörlés
  6. Nekem a lila virágos a kedvencem. Bár mindegyik kép szép.

    VálaszTörlés
  7. Sziasztok, jó, hogy jöttetek. Lepkés, virágos, bogaras napok jönnek most úgyis. Remélem, ki is élvezzük őket.
    Tegnap és ma az egészségüggyel hadakoztam, de úgy alaposan. Le sem írom a részleteket, mert begörcsölnének az ujjaim!:-)
    Túl vagyok rajta, de most ki kell pihennem őket, mert hagytam magam felhúzni. Pedig nem akartam, de ekkora dózisban kapni a "teher a beteg( lökött is?)" macerát, nekem is sok volt.:-)

    VálaszTörlés
  8. Nagyon szépek a képek!!! :)

    VálaszTörlés
  9. Bogi, örülök, hogy jöttél. Tetszik az út, melyen jársz most a képeiddel.Ugyanazt szeretem, veszem észre a képek készítésekor, mint te. Érzem a hasonlóságot.:-)

    VálaszTörlés

zene

x

Tájékoztatás

Az Éva című blogon található képek saját fotók.

E-mail címem: editis@citromail.hu