2024. szeptember 13., péntek

Itt az eső

Nem szólok egy szót sem azért, ami éppen most van. Nem akartam már a hőséget, nagyon nem akartam. Sok volt, szinte belebetegedtem.
Most 5 fok van a pár nappal ezelőtti 35 helyett, megállás nélkül esik az eső, fúj a hideg szél, lehűlt a lakás, sötét van. A redőnyök végre felhúzva. Azt kell elfogadni, amit ad a természet, és én most nem sírok azért, mert elmúlt a nyár. Az utcára kinézve fákról levert, tapadós, sárga levelek, fénylő, vizes járda és út, amit látok. A lakótelepen elkezdték ma a fűtést, melegek a radiátorok.
Mikor reggel elvégzem a dolgom, még visszafekszem pár percre, és élvezem az eső kopogását az ablakon. Visszagondolok a forróságra, és mosolygok. Vége van! Ezt akartam, megkaptam.

17 megjegyzés:

  1. Kedves Éva, itt most pár napja gyönyörű napsütés van s legfeljebb éjjelente esik! Ennek az ára viszont, hogy éjszakára lehűl a levegő nagyon (ma reggelre +4° volt csak...), de nappal felmegy 16-17-re. Szerintem visszajön még az igazi "vénasszonyok (enyhe) nyara" csak ki kell várni, hogy ez a "hideg csepp" odébb álljon... Ez hiányzik nekünk nagyon mindenben, az arany középút, nem a végletek!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Rózsa, igen, az arany középút hiányzik. De olyan sem akarok lenni, aki egyszer zúgolódik valami miatt, aztán mikor megkapja, amit akart, akkor meg az nem jó. Most úgy döntöttem elfogadom, ami van, élek a jelenben, és nem elégedetlenkedem, mert végre vége a hőségnek. Túl sok volt, sokat szenvedtem miatta heteken, sőt, szerintem hónapokon át. Az egész nyár forró volt.
      Tudom, jön majd az enyhe vénasszonyok nyara még, akkor majd annak próbálok örülni. Mindig annak, ami van. Megpróbálom, és remélem, hogy sikerül.

      Törlés
  2. Évikém, pont így gondoltam én is, hogy igaz most meg ez a lehülés hirtelen jött és kicsit túlzott is, de nem illene ezen fennakadni, zúgolódni, hisz már nagyon elég volt a hőségből. Még nekem is, pedig elég jól bírom és az úszás, a Balcsi miatt is örülni szoktam, ha hosszabbodik, még szeptemberre is jut a nyárból. Múlt szombaton még késő délután le is ugrottunk egyet úszni. (Jó esett kikapcsolódni az itthoni rumliból🤭) De hogy még este 9-kor is 24 fok legyen, mintha júliusi éjszaka lenne, az nem volt már normális. Az eső is nagyon kellett. Sötét van, de lesz még aranyló, napfényes ősz, a gyönyörű színeivel, biztosan. Az se kész baj, ha hűvösebben.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Endi, egyformán gondolkozunk. Elég volt a nagyon melegből, és eleget panaszkodtunk is miatta. Azt viszont nem gondoltam volna most hétvégén, (vagyis mindössze 5 napja), hogy míg akkor a meleg ellen védekeztem, most a meleg radiátor mellett fogok olvasni az eső kopogását hallgatva. Kellett ez az eső, és kívánom azoknak, akikhez még nem ért el ez az idő, hogy minél előbb ott legyen. A most Balatonon lévőknek bizony nem jó. Egy ismerősöm éppen ott van, és írta, hogy nem tud igazán örülni a változásnak. Neked viszont pakolni könnyebb, mint a nagy melegben, és szombaton még úsztál is a tó vízében. Jön még a szép napfényes, az évszakhoz méltó szeptemberi ősz is. Ez inkább a novemberhez hasonlít.

      Törlés
  3. Egyetértek a mondanivalóddal, én sem bánom, hogy hűvös van, bár itt ma még nagyon kellemes volt a hőmérséklet délelőtt, rövid ujjú pólóban voltam a városban, most is még 22 fok van, szemerkél az eső, de még nincs nagyon zord idő.
    Kevesen sírják vissza a nyarat, a hőséget. Itt olyan poros volt már a levegő, hogy azt éreztem nem tudok rendesen levegőt venni. Most jó kimenni a teraszra... ☺️
    Lesz még szikrázó, igazi bársonyos, melengető őszi napsütés! Erre várunk sokan... 😍Én nagyon. A sárga, piros, barna falevelekkel együtt. 🍁🍁🍁

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Orsi, gondoltam rád, és olvastalak is a blogodon. A poros levegő nem lehetett kellemes. Most néztem éppen az idokep.hu oldalt, és láttam, hogy nálatok is esik már az eső. Remélem, hogy jól láttam, és nem csak szemerkél. Csak odaért végre hozzátok is! Láttam, hogy hétvégére olvasást terveztél, most nem mentek túrázni. Ez lesz a legjobb időtöltés most. Végre fellélegezhetünk, és neked sem a poros levegőben lesz részed.
      Lesz még színes, szép levelekkel tarkított ősz is, kellemes napsütéssel. Kivárjuk, és élvezzük majd. Megtapasztaltuk szeptemberben a júliusi és a novemberi időjárást is. Eljön majd a szép szeptemberhez méltó idő is. Örülhetünk neki.

      Törlés
  4. Kedves Éva, épp ezt érzem én is. Végre nincs hőség, amitől nagyon szenvedtünk már. Ráadásul június óta pakolok, csomagolok, Pest megyéből ide költöztünk Vas megyébe, Kőszegre. Közel a gyerekekhez. 2 napja egyfolytában esett, zuhogott, lehűlt a levegő. Ma itt délelőtt 4 fok volt. A vőm még szerelt itt új csillárokat, javított ezt-azt, aztán beüzemelte a fűtést. Igen kellemes most már benn a levegő. Még szokunk itt, ismerkedünk, de minden lehetséges jót akarok magunknak. Ha kiállok a nagy ódon barna kapuba, látom a várat. A pulit a vár mellett sétáltatom pórázon. Ölellek szeretettel a régi Cseh konyhából, BMari

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nohát, egy pakoló-költöző sorstárs! 😉 Mi is ebben a cipőben járunk éppen, de még a költözés előtt. Szintén a gyerekek közelébe megyünk. Jó pakolást Neked, most sokkal könnyebb, mint a múlt héten.
      rhumel

      Törlés
    2. Endi, BMari, de jól egymásra találtatok a blogomon.:) A két pakoló, költöző, akik közelebb akarnak költözni a gyerekekhez. Bmari te jóval közelebb kerültél hozzám is, bár, ha belegondolok Endi is.
      Kőszeg szép hely, és meg fogjátok szokni. Ráadásul közel laktok a várhoz is. Milyen jó, hogy a vő beüzemelte a fűtést. Kellett is, mert nagyon hideg volt tegnap is. Kívánom, hogy érezzétek jól magatokat az új helyen. Kérlek, hogy néha jelentkezz, és számolj be, hogy alakultok. Persze, ha nem gond, de nagyon szeretném. Én is szeretettel ölellek.

      Törlés
  5. I feel the same! It was 30C when we went to the Netherlands and now 14C which is very nice to me. Today we had sun and cool weather.
    I wish you a nice weekend.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hello Catherine, it is 10C now here but I like it. The hot sommer was not good for me. It is good to know that you had a good time in the Netherlands. I also wish you a nice weekend.

      Törlés
  6. Ez nem panaszkodás, hanem tény. Szélsòségek!nálunk "csak"11fok van.de a melegben is vittük a csúcsot.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Most 9 fok van és vadul esik továbbra is nálunk. Még az a szerencse, hogy fűtenek. Figyelem mindig a blogosok lakhelyének időjárását. Igen, vittétek a csúcsot a melegben is. Mikor itt pár fokkal alacsonyabb volt a hőmérséklet, nálatok közelítette a 40-et. Gondoltam rád, és figyeltem is a bejegyzéseidet, hogy hogyan bírod azt a nagy meleget. Túl vagyunk a nyáron, de az is mindig a fejemben van, hogy most már mindig ilyenek lesznek a nyarak?
      Igen, szélsőségek vannak. Júliusból a novemberbe mentünk át. Várom a szép, színes őszt.

      Törlés
    2. Itt nem szoktak fűteni idő előtt.de a hősugárzóm bekapcsoltam.

      Törlés
    3. De rossz, hogy nem fűtenek nálatok. Igazán kivételt tehetnének ebben a hidegben. Még jó, hogy van hősugárzód! Gondolok rád.

      Törlés
  7. Éva, itt a szép ősz, még ugyan szinesednie kell, de már a langyos napsütés és őszi fények, illatok megérkeztek. Nem vártuk hiába, csak maradjon is ilyen még sokáig.
    rhumel

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ma reggel már sütött a nap. Mikor kimentem, levelek tapadtak a még nedves járdához, de már egy kicsit melegem is volt, mivel jól felöltöztem. Vártunk az szép őszre, a ciklon elvonult, és figyelem a levelek színesedését. Egyre melegebb lesz, és veled együtt örülök az igazi ősz közeledtének. Örülök, hogy jelentkeztél a jó hírrel.

      Törlés

zene

x

Tájékoztatás

Az Éva című blogon található képek saját fotók.

E-mail címem: editis@citromail.hu