2024. március 10., vasárnap

Napjaim

Borús vasárnap reggel van, jól aludtam. Elvégeztem a reggeli teendőket, leültem a számítógép elé. WhatsAppon M-mel is beszélgettem egy kicsit. A folyosón közben a szomszédasszonyok is beszélgetnek egy emelettel lejjebb. Nem értem hogy mit, de hallom, hogy elkezdték a szokásos eszmecserét. Egymással szemben laknak, gyakran beszélgetnek, nevetgélnek. Talán néha csatlakoznom kellene hozzájuk. Ha véletlenül akkor megyek arra, mikor szót váltanak, megállok, és én is beszélgetek velük. 
A héten a lépcsőházat és a korlátok fa és fém részeit festették. Rendkívül tiszta munkát végeztek. Mikor befejezték a munkát, fel is mostak a festők. Nem maradt hátra utánuk más csak a friss festékillat és a tisztaság. Ilyen munkát végzők is vannak.
Január elsején elhatároztam, hogy sokat sétálok. Nem tartom be. Nem vagyok elég erős magamhoz. Csak akkor megyek, ha elintézni valóm van. Az utóbbi pár napban volt is. Fodrász, posta, bank, könyvtár, bolt, gyógyszertár, Rossmann. Volt, ahova M. vitt, volt ahova gyalog mentem, mikor ő már hazament. Ez volt a séta. Közben néztem a lakótelep virágait. Le ne maradjak  a tavaszról. Nyílik a pipitér is. Egy volt blogos társam így hívott sok-sok évvel ezelőtt, még egy másik blogomban. Szép emlék.
Voltam temetésen is kedden. Nem jó esemény, de elmentünk, elkísértem a barátot utolsó útjára. Sokan voltak, szerettük Tonit.
Nem nagyon történik más velem. Múlnak a napjaim, és élvezem is őket. Ha egyedül vagyok próbálom magam elfoglalni. Nem mindig jó egyedül lenni, de vannak napok, mikor nincs más lehetőség. Keddig még így leszek. Most megyek vasalni, délután pedig egy jót olvasok. Széppé teszem a napom.
Kellemes vasárnapot kívánok nektek is.


24 megjegyzés:

  1. Hello Eva!
    I tried to walk 2kms with my dog this week and yesterday we walked 4 kms, but I slept 12 hours I was very tired so today I have a rest inside while my husband is gardening outside. A new week will begin and I must organise my week as I am alone most of the time, I think I will do some painting.
    I wish you a nice week.
    ( I don’t walk enough as I should do too)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hello Catherine, I also should walk a lot more. Unfortunately, I walk when I have to go to the store, bank, post office, pharmacy, etc. I don't go without any purpose. I should take a walk in the fresh air.
      I also organize my week because I am alone a lot. I have to take care of everything.
      Today I was inside the apartment doing housework. In the afternoon I read and talked to a friend on the phone.
      Have a nice week to you too.

      Törlés
  2. Séta, séta, séta!
    Testnek és léleknek is szükségeltetik a mozgás!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Márta, tudom, hogy mennyire szükséges. Igazad van. Csak ne fájna annyira! El kell viselnem, és sétálni, sétálni, de annyira rossz közben.

      Törlés
  3. Éva, 26 perccel a megjelenése után írtam neked egy hosszabb "visszhangot" de eltűnt, bizonyára nem nyomtam meg a megfelelő gombot : siettem... Most újra próbálkozom, nem mintha nagy veszteség lett volna, de tudom, hogy aki ír a blogjára, annak jólesik a reagálás, kis beszélgetés kezdete.
    Valami olyasmiről volt szó, hogy tudja az ember lánya, mennyire életbevágó lenne a mozgás, de milyen nehéz rászánni magát rendszeresen, ha fájdalommal jár!... S ráadásul többnyire csepereg az eső...
    Nomeg arról is, hogy a 6 hónap alatt (november eleje óta) mennyire kezdem megszokni fiam jelenlétét - kivéve a hétvégeket - s máris arra gondolok néha, hogy már csak másfél hónap maradt... Azzal vígasztalom magam ilyenkor, hogy kis családjának viszont sokkal jobb lesz! (Rózsa)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Rózsa, köszönöm, hogy újra írtál. Én is észrevettem, hogy tűnnek el kommentek. Nálad is tűnt el kommentem, másnál is. Erről a blogról is tűnt már el. Nem tudom, mi lehet az oka. Biztos, hogy mindig jó gombot nyomtam meg. Láttam is mindig, hogy megjelent a kommentem, de mikor később visszamentem, már nem voltak ott.
      Vannak hasonló dolgaink. Mindkettőnknek kellene a séta, de a fájdalom visszafog minket tőle. Gondoltam már arra, hogy nem törődöm a fájdalommal, és mégis elindulok. Eddig még csak ritkán sikerült, de meg kell tennem, és nem törődni azzal, hogy mit érzek közben. Ahogy fent Márta is írta, kell a testnek és a léleknek is a mozgás.
      Igen, a léleknek is kell. Én is sokszor vagyok egyedül, ahogy te is, meg kell találnom azokat a dolgokat, melyek segítenek leküzdeni az egyedülléttel járó kellemetlen lelki dolgokat. Nem szeretnék például depresszióba esni. Eddig még sikerül kezelni a helyzetemet, remélem így is marad.
      Gondolok rád, hogy te is megszokod a fiad jelenlétét. Milyen nehéz lesz újra az egyedüllét, mégha vannak barátnőid is és összejöveteleitek is. Mégis jön majd az egyedüllét. Talán tényleg kellene mindkettőnknek a séta.
      Tudom, hogy a fiadnak jó lesz majd újra a családjával többet lenni, és ez téged vígasztal. Viszont magadra is gondolnod kell, és megtalálni a módját, hogy a lelkedet egyensúlyban tartsd. Nekem is kell ez, és most próbálkozom a sétával, ami bizonyára jót fog tenni. Egyébként le tudom magam kötni sok mindennel, de talán a mozgásra is tényleg nagy szükségem lenne. Nem akarok törődni a fájdalmammal, csak elindulni mindig szinte gondolkodás nélkül. Mert ha a fájdalomra gondolok, akkor nem lesz belőle semmi.
      Gondolok rád, vigyázz magadra!

      Törlés
  4. Drága Éva! Nem talán, hanem biztosan nagy szükség van rá!
    Mostanában nekem sem mindig fájdalomtól mentes. De a fizikai fájdalomnàl sokkal nehezebben viselem, hogy "néhai" sétatársam néhány hónap alatt olyan mentális állapotba került, hogy nem kèpes önmagáról gondoskodni.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Teljesen igazad van, nem a talán a jó szó, hanem a biztosan. A magam érdekében sétálnom kell. Köszönöm a biztatásodat és a törődésedet, amit a mondataiddal adsz nekem.
      Nagyon sajnálom a "néhai" sétatársadat, a legrosszabb helyzet mentálisan, ha valaki már nem tud magáról gondoskodni.

      Törlés
  5. Szeretem a pipitért. Százszorszép, tényleg. Egyszerűségében is kedves , különleges. Mosolyogni van kedve az embernek, ha ránéz. Tapasztaltam, a kicsi gyerekek is mennyire szeretik, és boldogan hoznak pár szálat. Nem mindig sikerül nekik elég hosszú szárral, van hogy csak a virág feje szorul a kis ujjak közé. :)
    Nálunk tele a kert, idén ugyan inkább "ibolyatenger" van, szép látvány a fehér pipitérrel pöttyözve. Amikor le kell majd nyírni, az rossz érzés. Még várok ezzel, lehetőleg sokáig...
    Megnéztem a pipitér szinonímáit, a tavaszhozó nagyon tetszik!

    gombvirág, csibevirág, tavaszfű, amarant (idegen), tavaszhozófű (régies), csillagvirág (tájnyelvi), apróperc (tájnyelvi), percvirág (tájnyelvi), pityérfű (tájnyelvi), bojtika (tájnyelvi), bojtocska (tájnyelvi)
    rhumel

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mikor még anyu élt, vittem neki mindig pipitért. Egy utcában laktunk, és mikor mentem hozzá a járda melletti virágokból szedtem egy kis csokorra valót.Ő vízbe tette, örült neki. Magamnak is szedtem néha.
      De aranyos lehet, ahogy a virágok a kis ujjak közé szorulnak. Öröm lehet megkapni őket.
      Nekem a csillagvirág is tetszik, de a tavaszfű is a tavaszhozó elnevezés mellett.
      Szép lehet a kerted az ibolyatengerrel. Láttam, hogy mennyi színű ibolyád van.:)

      Törlés
  6. Én ki nem állom, ha beszelnek a folyosón,, pláne ha korán.Lehet, hogy jó megoldas a bekapcsolódás! ;)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Érdeklődnek, hogy vagyok, hol voltam stb. Ilyenkor megállok, és váltok velük pár szót, bekapcsolódom. Hogy jó ötlet-e? Ezen nem gondolkoztam még, de szó nélkül nem tudok elmenni mellettük, ha kedvesek velem. 2-3 perc az egész. Az egyiküket kedvelem, a másikat nem annyira, de nem ellenszenves ő sem. Kevesen szoktak beszélni a folyosón, általában csendes a ház. Ennek örülök.

      Törlés
  7. Én is főleg akkor megyek ki,ha van miért.De úgy csinálom, hogy legyen! ;)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én is csak akkor megyek ki, ha végig kell mennem a lépcsőházban, mert valahova megyek, szemetet viszek le, vagy a levelesládámhoz megyek. Mind a kettő lent van a földszinten. Egyébként nem szoktam kint álldogállni csak úgy.:)

      Törlés
    2. Szerintem olyat azért senki se csinál ;)

      Törlés
  8. Hello Eva
    Are you away on holidays ?
    Hugs

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hello Catherine, yes I will be away on holidays. I hope you will have nice Easter time. Hugs.

      Törlés
  9. Have a nice time and a Happy Easter 🐣 !

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Thank you very much, I wish you a Happy Easter!

      Törlés
  10. Dear Eva, it's the right thing for me too: I drink my coffee in the morning and think about the nice things I can do that day... in addition to the everyday things.
    Perhaps the art of living as we age lies in doing good things for ourselves.
    A hug from Viola for you.
    I love the daisies.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Dear Viola, as I get older, I learn more and more that every day I can do something beautiful and good for myself and others. I wish you a lot of joy too.
      Happy Easter! Hugs from Éva

      Törlés
  11. Hello Eva!
    Thank you for your visit. I am working hard to finish the cardboard castle painting, I have a little to do now and I am glad as it takes a lot of time but when Maxime like something he says: Wouah! So I hope to hear him say it
    😆. I wish you a nice evening. Hugs

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hello Catherine, I am sure he will say: Wouah! It's so good to watch and read as you prepare. :)
      I will travel away tomorrow, so I wish you Happy Easter now! Hugs.

      Törlés
  12. Öröm volt olvasni a bejegyzését! Kérjük, továbbra is ossza meg meglátásait. Kíváncsi vagyok a továbbiakra!

    VálaszTörlés

zene

x

Tájékoztatás

Az Éva című blogon található képek saját fotók.

E-mail címem: editis@citromail.hu