2024. március 4., hétfő

Jó és rossz dolgok

Én, aki lakótelepi lakásban élek kert nélkül, nem nagyon veszem észre a tavaszi virágok nyílását. A legutóbbi sétánkon azonban figyeltem őket, próbáltam behozni a lemaradásomból azt, amit lehet. Találtam néhány szép szirmú virágot az utunk során. Virágoznak a fák is, éled a természet, egyre több a szín, fényesebben süt a Nap, hosszabbodnak a napok, a madarak is hangosabbak... Mindez egyre inkább belém ivódik, tudatában vagyok a változásoknak. Akarom, hogy így legyen.
A tavasz egyfajta kezdet, de én a napokban találkoztam a véggel, az elmúlással is. Két ember is örökre távozott a környezetemből. M. egyik barátja, akit én is ismertem, elhunyt. Egy hónapja még együtt  ebédeltünk, M. pár nappal a halála előtt még beszélt vele telefonon.
Sajnos egy volt gimnáziumi osztálytársamat sem láthatom már többé. Ő az első, aki távozott végleg az osztályból. Mi, többiek még élünk.
Élni kell, megélni a napokat, figyelni mindenre, ami szép és jó! Nem kell hagyni, hogy elillanjanak a napok. Unalomig ismételt szavak. A rosszat is át kell élni, de életünkben minden véges, egyszer a rossz is elmúlik majd. Eddig is így volt, ezután is így lesz. 
A két haláleset most újra ezekre a gondolatokra figyelmeztetett, nem először, és nem is utoljára.


12 megjegyzés:

  1. Hello Eva
    I am sorry for the loss of your friends, it’s always a hard time.
    When someone goes another one comes to life. Tomorrow baby William will arrive, I hope safely. I hope M’son ´s baby will arrive safely too. All my condolences to you and M.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hello Catherine, thanks for your condolenses. I will go to one of the funerals tomorrow.
      I will think of you and the baby's birth tomorrow. I also hope that M.'s son will arrive safely in mid-May. It is good that the small boys will come to the world. Hugs.

      Törlés
  2. "A rosszat is át kell élni, de életünkben minden véges, egyszer a rossz is elmúlik majd." Ezen a ponton is gyakran találkozhatunk, kedves Éva. Én is szinte ugyanezt írtam ma este, mert "pozitívabb" akartam lenni a szokásosnál. De talán ha kicsit kivirul az idő, sikerül is... "De hát mi is az élet? Folytonos alkalmazkodás, melyben a jót a rosszabb követi, esetleg fordított sorrendben, ami mégis vígasztaló egy kicsit : elég kivárni a jó sorrendet!"
    Milyen szépek ezek az egyszerű tavaszi virágok : akár vadon is előbújnak, hogy felvidítsák, aki nézi őket! (R.)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Remélem, hogy jó az idő felétek, és a napsütés kicsit felvidít.
      Engem is az vígasztal, hogy a rossz után jön a jó. Sajnos fordítva is igaz, de kivárom mindig a jót.
      Láttam mostanában sok virágot, nagyon beindult a természet. Ma egy kicsit hűvös volt, de nem bántam. A sok meleg után kell egy kis friss idő is.
      Kívánok neked minden jót, kedves Rózsa!

      Törlés
  3. https://partfal.blogspot.com/2024/03/rohanas.html Az imént írtam Rózsának és most, hogy olvaslak neked is elküldöm. Őrült rohanás - megállhatunk és gyönyörködhetünk, minden gyors elmúlásban van. A kert tobzódik, munka rengeteg. Utol nem érhetem.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tudom, hogy sok munka van a kertben. Sok öröm, de sok fáradozás is. Figyelem mindig a kertes blogokat, a tiedet is. Szeretek hozzád járni.
      Sok erőt és jó egészséget kívánok a növényeidhez.

      Törlés
  4. Szerencsés osztály vagytok.Nálunk már harmincas éveinek elején volt aki elment.Friss nyugdíjas kolleganőnek írtam ugyanezt amit te az idő múlasarol, s a napok megéléséről.Ez így igaz.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon korán elment az az osztálytársatok. Igen, mi szerencsések vagyunk. Ez az osztálytársam is még élhetett volna.
      Jó, hogy a friss nyugdíjas kolléganőnek írtál erről. Biztosan szüksége volt rá.

      Törlés
  5. A jó dolgok mellé sajnos mindig társulnak rosszak... bár szoktam mondani, kell is néha a kontraszt, hogy észrevegyük az apró örömöket, szépséget. Pl.a kertben ibolyatengert.
    Persze az olyan szomorúság, mint egy haláleset, bizony megviseli a lelket, kevés vigasz rá a tavasz éledése...
    (Mi 39-en érettségiztünk. És már tizen elmentek😔)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ha tízen elmentek az osztályatokból, az sok. Mi, ha jól emlékszem 23-an érettségiztünk, és ahogy írtam, az első most hunyt el.
      Igen, kell a kontraszt, így a jót inkább észrevesszük, ha megelőzi egy rossz.
      Minden jót kívánok neked, kedves Endi. Élvezd a kerteteket és az unokákat, ha mennek hozzátok!

      Törlés
  6. Én is tele vagyok halálhírekkel!:( (nekünk már több mint felünk hiányzik az osztályból!)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ahogy idősödöm, egyre több halálhírrel fogok találkozni. Sajnálattal készülök rá. Nem tudom meddig fogok, de még szeretnék élni.

      Törlés

zene

x

Tájékoztatás

Az Éva című blogon található képek saját fotók.

E-mail címem: editis@citromail.hu