2024. február 22., csütörtök

Könyvek

Ha  könyvárba megyek, M. majdnem mindig eljön velem. Tulajdonképpen ez jó, mert akkor ő visz és hoz autóval. Mindig felpakolok könyvekkel, és jó, ha segít valaki hazahozni őket.
Ő egy jól feltöltött utcai fülkés "könyvtárból" hozza a könyveit. Szereti a  hosszú, sokáig olvasható regényeket, és mindig talál is ilyeneket. 
Ha ott vagyok nála, akkor mindig várom vissza, és kíváncsi vagyok arra, hogy milyen könyveket hoz haza. Mikor hallom a kulcs csörgését, elmegyek elé az előszobába, és várom, hogy levegye végre a kabátját. A táskában még titokként ott vannak a könyvek. Aztán kiteszi őket az asztalra, elmondja, hogy miért azokat választotta, mit tud róluk, mit tud az írójukról, van-e hozzájuk fűződő emléke. Amit most olvas, arra emlékezett, hogy egy gimnáziumi tanára ajánlotta, de ő akkor nem olvasta. 
Belelapozunk mindegyikbe, majd  átöltözik, és leül olvasni. Belekezdeni egy könyvbe olyan, mint egy titkot felfedni.  Én gyakran mellé telepszem, és olvasunk csendben, örömmel, olyan élménnyel, mely szebbé teszi a napokat. Néha feláll, odamegy a számítógéphez, utánaolvas dolgoknak, érdekli a történelmi háttér. Mesél a könyvről, ha érdekes mondatot talál lefordítja nekem.
Kincs a könyv, örömforrás.



24 megjegyzés:

  1. Milyen meghitt!❤️

    VálaszTörlés
  2. Éva, milyen jó, hogy (többek között) az olvasás is ilyen közös kedvtelésetek! Szinte megduplázza az örömöt! Ráadásul gondolat- és ismeretcserére is ad alkalmat.
    Régóta rájöttem, hogy az igazi meghitt kapcsolat jele, ha a csendet is el tudjuk együtt viselni... (Rózsa)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Rózsa, nagyon jókat szoktunk együtt olvasni, és sokszor csak hallgatunk, élvezzük a csendet. Aztán persze megszólalunk, és ott folytatjuk, ahol abbahagytuk. Szerintem is egy jó kapcsolat egyik jele, hogy tudunk együtt hallgatni.

      Törlés
  3. Mi is sokat hallgatunk együtt. 😊. Mert mind a ketten olvasunk. Most is, épp ebéd után, igaz én a blogokat "csak", mert sütit fogok készíteni . Épp tegnap voltam könyvtárban, szerencsére pár háznyira van tőlünk, plusz az is jó érzés, hogykedvelem a "lányokat", a 3 könyvtárost. Mindig beszélgetünk is kicsit.
    (Éva, majd írok emailt, az ajánlott Vámos könyvről....hát ne siess vele, nekem voltak vele bajaim, de azért nem rossz, csak ha már Pécs, inkább a Zsolnayakról írt két regényt ajánlom. Leírom majd részletesen. )
    Ja és ha olvasás, akkor jöhet hozzá a délutáni kávé🤗
    rhumel

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Múltkor kerestem az említett Vámos könyvet a könyvtárban, de nem volt bent. Valaki kivette. Várom az újabb ajánlásodat.
      Igen, egy jó kávé mellett szoktam én is olvasni. Időnként belekortyolok, és élvezem az olvasást. Most is ez lesz délután. Esik az eső, én elvégeztem, amit terveztem. Ma már csak egy kis élvezkedés lesz: olvasás, kávé, esőkopogás hallgatása...
      Jó sütést kívánok.

      Törlés
  4. De jó, látlak benneteket, látom ahogy várod az ajtónál, ültök egymás mellett és csak a lapozás töri meg a csendet, hát ez az életkép nagyon tetszik! 😍🤗

    Én is csak csendben tudok olvasni, nem szeretek olyankor semmilyen háttérzajt, nem jó , ha bármi elvonja a figyelmem az olvasás élményéről.... és imádom a könyvek illatát 😍

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én is csak csendben tudok olvasni. Most éppen az esőcseppek kopogása a háttérzaj, amit nem is lehet zajnak nevezni, de ez csak jó tud lenni olvasás közben. Sokat vagyok csendben egyébként is, ritkán megy a TV, a rádió. Ha mégis, akkor azokra figyelek.
      A könyvek illata csodálatos tud lenni. Olvastam valahol, hogy az emberek milyen illatot szeretnek a legjobban. A friss, sülő kenyér illata lett a győztes. Én még a könyvek illatát is idesorolnám.

      Törlés
  5. Milyen szépek a könyvek borítói! Az ilyeneket már csak kézbe venni is élmény.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nézegettem, kézbevettem őket én is. Nagyon szép könyvek gyűltek abban a fülkében össze, ahonnan M. hazahozott belőlük.

      Törlés
  6. A Désirée-t sok évvel ezelőtt olvastam Karácsony körül. Nagyon szerettem, érdemes elolvasni magyarul is. A többi könyvet nem tudtam kivenni, hogy mik lehetnek. De tényleg meseszép a kötésük. Jó szórakozást!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A Désirée M-nek is tetszett. Ezt a könyvet a gimis tanára is ajánlotta, mikor Napóleont tanította. Most jutott el oda, hogy elolvassa. Sokat olvasott hozzá a netről. Egészen Napóleon szakértővé vált a végére.
      Milyen jó karácsony körüli olvasmány lehetett neked is. Az ünnep körül különösen jó egy nekünk tetsző könyvet találni.

      Törlés
  7. Dear Eva
    I Hope you had a good reading and I wish you a nice weekend. Hugs Catherine

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Dear Catherine, I have a good reading. It is raining now, a perfect day to read. I wish you a good weekend. Hugs.

      Törlés
  8. Látszik nagyon szeretsz olvasni! Lehet kicsit pejoratívnak fog tűnni a következő kérdés, pedig nem az, hanem tényleg érdekel a válasz. Miért olvasol? Valamikor én is nagyon sokat olvastam, most pedig egyre kevesebbet, valamikor érdekelt a történet, hátha tanulok belőle, megértek dolgokat, amiket fel tudok használni az életemben, de most már idősödve nem érdekel, miért már tudni, leveszek egy könyvet a polcról, hogy ez érdekes, talán, de már nem olvasom el. Talán bánt is egy kicsit a dolog, azért írok neked! Szeretném újra értelmét találni, hátha tudsz benne segíteni. Például itt van a "Desireé" könyv én is olvastam, akkor az motivált, hogy tudjak Napoleonról, mert majd elmondom, megtanítom másoknak, de magamért miért olvassam el, hogy én tudjam? Miért olvasol? Bocsi kicsit hosszúra sikeredett, kiváncsian várom a válaszod!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Névtelen! Mióta nyugdíjban vagyok, több a szabadidőm. Nincsenek unokák, egyszer a házimunkáknak is vége van, és hasznosan akarom eltölteni az időmet. Sétálni sokat nem tudok, mert mozgásszervi problémáim is vannak, a TV-t sem nézem gyakran. Nézem ugyan, de megválogatom, hogy mit. Kertem sincs, hogy ott tevékenykedhetnék, igazi hobbim sincs.
      Így marad az olvasás.
      Tehát az egyik válaszom az, hogy a szabadidőm hasznos eltöltésére olvasok. A másik, amiről te is írtál, hogy fel tudjam használni az életben. Még idős korban is célom, hátha tanulok valamit a könyvekből.
      A harmadik, hogy érdekel az emberek sorsa. A könyvekben megtalálom ezt. Érdekel a saját életemben fellehető emberek sorsa is, tanár voltam sok gyerekkel és sorssal megismerkedtem. Kollégiumban is dolgoztam, ahol a szülők rám bízták a gyerekeiket, így figyelnem kellett rájuk, kellett a tudás, ami talán a könyvekben is fellehetők voltak.Sok önismereti témájú könyvet is olvasok most is, akkor is. Könyveket is ajánlhattam nekik.
      Magyar nyelv és irodalom szakos tanár voltam, így az életemben mindig fontosak voltak a könyvek. Tanítottam őket, a szakmám volt, és szerettem.
      Egyébként az olvasás meg olyan, mint a szerelem. Nem igazán tudja megmagyarázni az ember az érzést. Egyszerűen van, egyfajta szenvedély, hobbi. Mégis van hobbim!:)
      A Désirée könyvet nekem is el kell olvasnom. Te is olvastad, F. Klárcsi is, M. is.
      Nem tudok neked másképp segíteni. Vagy megvan az emberben az olvasás utáni vágy, vagy nincs. Bennem megvan. Ünnep egy jó könyv, és egyfajta izgalommal jár az is, ha könyvtárba mehetek.
      Kívánok neked minden jót, és köszönöm, hogy írtál.

      Törlés
    2. Köszönöm, kedves vagy, hogy válaszoltál. Elgondolkoztató sorok, köszönöm mégegyszer!

      Törlés
  9. These are the beautiful things that books do to us.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Aritha, how to live without books and all the beauties that they do to us? It is a rainy afternoon and I am reading. Thanks for your coming to my blog.

      Törlés
  10. Dear Eva, your post warms my heart. A really good book is a treasure and if you have someone to share it with, it's the most beautiful thing in the world.
    I'm currently reading a historical novel 951 - 962...
    650 pages, I also love thick books.
    Many greetings to you and enjoy reading. We are promised the sun tomorrow, we already had a wonderfully orange evening sky this evening and I went outside to se.
    It was wonderful.
    I hope you get the sun on the weekend too. Viola

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Dear Viola, I'm glad you agree with me about the books. Good to read.
      I am currently reading the book Morning Star by a Norwegian writer, Karl Ove Knausgard. The book has 702 pages.
      The orange evening must have been nice.
      It rained yesterday. While I was going to the store, the rain stopped, so I didn't get wet. The sun is shining today, but I'm not going out. I will cook, read. Now I am drinking my morning coffee and reading blogs.
      Have a nice weekend! Éva

      Törlés

zene

x

Tájékoztatás

Az Éva című blogon található képek saját fotók.

E-mail címem: editis@citromail.hu