2023. szeptember 21., csütörtök

Dél-Franciaország Útinapló 1.

Provence. 
Szeptemberi nyári időjárásban volt részünk az ottlétünk alatt. Felhők nélküli kék ég kísérte végig a kisebb és nagyobb helyeket bejáró utazásunkat.
Mikor egyszer meredek utcán toltam fel a 35 fokos hőségben a rollátoromat, éreztem, hogy a falak is ontják a meleget. Folyt rólam a víz. Megállni volt kedvem a rám köszönő fáradtság után, de csak mentem tovább. Egyszer csak egy nyitott ablakon át zongoraszót hallottam. Valaki gyönyörűen játszott. Végül megálltam az ablak előtt, és hallgattam a zenét. Úgy képzeltem, hogy egy fiatal lány játszik. Ott akkor felnéztem a kék égre, és hálás voltam, hogy ott lehetek.
Fények, színek, illatok... Illata volt sok helyen a levegőnek. A levendulabokrokat már megfosztották a virágjuktól, de az utcákon sok helyen csokrokat árultak. Mikor egyszer egy piacon erős levendulaillatot éreztem, láttam, hogy egy idős ember levendulaolajat árul. Mélyeket szippantottam a levegőbe, és újra a hála érzése öntött el.
A figyelmes szállásadó háziasszonyunk egy zacskóban morzsolt, olajjal átitatott levendulavirágot tett az éjjeliszekrényünkre. Elalvás előtt meggyömöszöltem, és így az illatot magamba szívva aludtam el sokszor. Sokat aludtam, elfáradtam mindig a nap végére, de megyek, míg tudok bottal, rollátorral, kedvvel, örömmel.








12 megjegyzés:

  1. Hello Eva
    I went to the south of France a long time ago it is too hot for me 😆. We went to Brittany where the weather was beautiful but not too hot. I could swim in the sea and really appreciated the 17 degrees of the water!
    I like lavender and it is nice to smell it before sleeping.
    Here the weather is bad, lots of heavy rain and wind.
    ) I like your photos) hugs

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hello Catherine, it was hot for us. Only the last day was raining a little bit but all the other days were very warm.
      17 degrees of the water? It would have been cold for me, but I apprecciate you that you could swim in it.
      I like lavender, too.
      The weather is good here, the sun is shining and the temperature is 26C in shadow.

      Törlés
  2. Ó, de örülök, kedves Éva, hogy el tudtál menni Dél-Franciaországba, bár gondolom, még meglehetősen nagy meleg kísért benneteket! Mem tudom, hol jártatok pontosan és én se ismerek minden helyet, de egy-két kellemes emlékem nekem is van...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Rózsa, valóban nagy meleg kisért minket. Egy nap kivételével 30-35 fok volt mindig. Kerestük az árnyékot, ittunk sokat.
      Többek között voltunk a következő helyeken is: Orange, Avignon, Roussillon, Aix-en- Provence, Nimes, Pont du Gard, Saintes- Maries-de-la-Mer, Mont Ventoux stb. Sok helyen voltunk, vezettem egy naplót, írtam a helyeket, mert különben feledésbe merülnének. Alig győzöm kipihenni a fáradtságot. El kellett menni itthon bankba, boltba, könyvtárba. Egyébként itthon vagyok, olvasok, alszom, mostam és vasaltam is sokat. Kell pihennem, már elég roggyant és idős vagyok az ilyen utakhoz. Ez van! Kisebb utak valók már nekem.

      Törlés
  3. Kedves Éva, ahogy az utolsó képen levő bolt felirtata is mondja: Carpe diem. Bizony, örülnünk kell minden pillanatnak, amit örömben élünk meg. eszembe juttattad a zongoraszóról, hogy egyszer rég, mikor reggel siettem (időre, valami képzés helyszínére)a zeneiskola felső ablakából meghallottam, egy diák az Allegro barbarót gyakorolja, de már remekül ment neki. Muszáj volt leülnöm ott egy padra és hallgatni. Még most is jó érzés arra a pillantra emlékezni. Biztos Benned is megmaradnak a csodás provence-i élmények.
    A levendula bolondja vagyok, nagyon szeretem. Épp egy levendulás abrosz van az étkezőasztalunkon. Bárhol jártam, egy kis ágacskát beletettem a zsebembe, vagy a táskámba. Sokszor váratlanul bukkannak elő a kis száraz, de még illatozó virágok.
    Szép utazásotok után pihenj is, ne csak vasalj, dolgozz otthon. Minden feladat megvár....😉. Vigyázz Magadra.
    Öleléssel: rhumel

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Rhumel, én is észrevettem a feliratot, és soha jobb helyen nem olvashattam volna. Mennyire hasonló történetünk van a zongoraszóról. Meg kell állni vagy leülni, és hallgatni, mert ilyenkor egészen a szívünkig hatol a zene az ablakból.
      A levendulát én is szeretem. Van itthon mindig kis vázákban. Van levendula mintás bögrém és csészém is. Én is teszek sokszor egy-egy ágacskát a zsebembe a táskámba. Mikor elmegyek egy bokor mellett megmorzsolgatok-egy-egy virágot, és az ujjaimat az orromhoz emelve szagolgatom őket.
      Mosnom és vasalnom kellett. Sok ruhát hoztam haza, amit rendbe kellett tennem, de már túl vagyok rajta. Minden tisztán a szekrényben van.
      Vigyázz te is magadra! Viszontölellek.

      Törlés
  4. Már hiányoltalak, de látom csodás utazásban volt részed. Kitartóak voltatok, hogy elviseltétek a hőséget, bár ha már ilyen gyönyörű helyen van az ember, akkor igyekszik minden szép pillanatot megélni. Provence meg egyébként is tele van millió látnivalóval.
    Várom a folytatást! 🤗😍

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Orsi, azért mentünk szeptemberben, hogy kellemes legyen az időjárás. Nem számítottunk ekkora hőségre, de természetesen elviseltük. Szép helyeken jártunk valóban. Tele volt egyébként turistákkal a hely.

      Törlés
  5. Kár, hogy megviselt a meleg, de a hely emléke mindig megmarad. Ide se jöttünk el soha. Mennyi minden kimaradt! Örülök, hogy neked időben, óvó karok ölelésében sikerült. (Klári)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Klári, volt már gyakorlatom a hőség elviselésében. Előtte itthon is az volt.
      Ha nem lenne M. én sem jutnék el különböző helyekre. Nincs autóm, a buszos utak iramát pedig már nem bírnám. Még most meg tudtam tenni, de már nagyon elgondolkozom azon, hogy meddig tudok ilyen hosszú utat megtenni. 4000 km-t mentünk. Ide még eljutottam, így könyveltem el magamban.

      Törlés
  6. Kedves Éva! Nehogy ez legyen a vége! Vannak rövidebb utak is! A legjobbak legyenek a tieitek! (Klári)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igazad van, Klári. :) Vannak rövidebb utak is, én is így látom. Azokra még el tudok majd menni.

      Törlés

zene

x

Tájékoztatás

Az Éva című blogon található képek saját fotók.

E-mail címem: editis@citromail.hu