2021. június 21., hétfő

Állok

 

az ablak előtt, és nézem az autókat. Egyet várok tulajdonképpen, aminek a tulajdonosa megígérte, hogy  délután 5 után jön értem. A várakozás nem egy semmit sem adó dolog az ember életében. Benne van sok érzelem, emlék, remény, elképzelés a jövőt illetően, mely még nem tudjuk hogy végződik, de az eddigi tapasztalatokból már vannak sejtéseink. 
A fák takarják az ablak előtti utat, de azért 
láthatom a kék autót, mely végül feltűnik, és én várom a csengetést. Visszahúzom a függönyt. Itt van, megjött, akit vártam. 
Átöltözöm, indulunk. Jön a kimozdulás a falak közül, melyek olyan régóta fogva tartanak, hogy már nem is emlékszem milyen nélkülük élni. Ha már átlépem a küszöböt, akkor egy mély levegőt és bátorságot véve átlépek egyúttal egy országhatárt is. 

19 megjegyzés:

  1. Válaszok
    1. Köszönöm a smilie-t! Nagyon kedves tőled.:)

      Törlés
  2. Mondom, hogy nagyon szeretem az írásaidat! Ezt is. :)))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök neki, várlak máskor is szeretettel.:)

      Törlés
  3. Bejegyzésed olvastán próbáltam megfejteni, miben rejlik írásod "kis zenéje" (ami különben mindenkit úgy megérintett). Számomra talán abban, hogy a rendkívül visszafogott hang, az egyszerű, pátoszmentes szavak mögött olyan jól éreztetted a várakozás rendkívüli érzelmi töltését: a kettő kontrasztja hat úgy, mint a dinamit!... Persze ezt a hatást csak úgy lehet elérni, ha belülről jön, nem "akarjuk", hanem csak hagyjuk spontánul megszólalni...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Rózsa! Köszönöm, hogy gondolkoztál rajta. Én nem tudom megállapítani, hogy miben rejlik az általad írt " kis zene" az írásaimban. Nagyon kedvesen jellemezted az írásomat.Egyszerűen csak írom különösebb gondolkodás nélkül. Mindig tanulok tőletek. Még a saját blogírásom lényegét is.:)

      Törlés
  4. Az események sorrendje se mindegy. Rejtett apróságra figyeltem föl: csak akkor öltözöl át, amikor megérkezett, akit vártál. Nem előbb. Nem a határozott készülődés, a belső várakozás a meghatározó abban, amit leírtál. Nagyon finoman!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Klári, milyen apróságokra figyeltél fel.:) Készülődtem, lezuhanyoztam, hajat mostam ( tisztának lenni lényeges szempont), de még nem öltöztem fel az utazásra. A belső várakozás fontos számomra, megélni, átérezni, hogy valaki jön, akit várok. Jól látod.

      Törlés
  5. It’s nice to have a visit and to go out !
    I like to do it every week end!
    I hope you had a nice time!

    VálaszTörlés
  6. Hope you are not too hot!
    I wish you a good weekend
    Hugs

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. I was not at home for some days. It is 25C now. It is better than it was last days. I hope that you had a good weekend.

      Törlés
  7. A kis herceg jutott eszembe a várakozásodról. :)
    "Ha például délután négykor érkezel majd, én már háromkor elkezdek örülni. Minél előrébb halad az idő, annál boldogabb leszek. Négykor már tele leszek izgalommal és aggodalommal; fölfedezem, milyen drága kincs a boldogság."

    Jó utat és kellemes "kimozdulást" kívánok! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Betty, köszönöm az idézetet. Szerencsére M. pontos, így lehet egy órával előtte várni őt, mert időben megérkezik:)
      Kellemes volt a kimozdulás, újra itthon vagyok pár napig.

      Törlés
    2. Szeretem a pontos embereket, ami nem azt jelenti, hogy foggal-körömmel ragaszkodom hozzá (magamnál és a másiknál is), hanem azt, hogy "nemtörödőmségből" született késések (sajnos sokan vannak ilyenek), valahogy annyit jelent nekem, hogy nem tiszteli az illető az időmet, pedig az idő az, amiből nem tudunk többet "csinálni", és mástól elvenni válrándítással, nem szép dolog. :)
      Szép napokat kívánok Neked itthon! :)

      Törlés
    3. Betty, teljesen egyetértek veled.Aki nem tiszteli mások idejét, az nem tiszteletreméltó. Csalódást okozni bárkinek az rossz dolog. Van lelki oldala is a késésnek.Bántja a másikat. Én mindig tartom az időt éppen ebből az okból.

      Törlés
  8. Én is szeretek várni, persze csak akkor, ha biztosra tudom, hogy jönnek. A reménytelen várakozás rossz, ahogy a Biblia is írja: "A halogatott reménység beteggé teszi a szívet; de a megadatott kivánság életnek fája" (Példabeszédek 13:12)
    Szép volt ez a szösszenet. Újra meg újra rácsodálkozom, hogy a legegyszerűbb dologról is csodásan tudsz írni.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Pipulka, én is csak akkor szeretek várni, ha biztosra megyek, és eljön az illető.
      A csalódás rossz. Köszönöm a Bibliából az idézetet, szép és nagyon illik ide.

      Törlés

zene

x

Tájékoztatás

Az Éva című blogon található képek saját fotók.

E-mail címem: editis@citromail.hu