2012. április 5., csütörtök

Régi iskola

Minden iskolának illata van. Lehet, hogy ezért mentem be e régi gimnáziumomba, hogy ezt érezzem? 
Már nem gimiként működik, de még mindig az oktatást szolgálja csak magasabb szinten, mióta az egyetemhez tartozik. Az ajtaja nyitva, és nem tudtam ellenállni annak a szorító érzésnek, hogy lenyomjam a kilincset.
Régen voltam az épületben, mindig féltem, hogy megkérdezik, hogy  mit keresek ott.
Felmentem az emeletre az utolsó osztálytermünkig, ami ugyan zárva volt szombaton, de a kilincse a régi. Szemben a WC, ahová a fiúk cigizni jártak, osztályfőnök rendszeresen ellenőrizte ezért. 
A lépcsőfordulóban most is megtorpantam, ahogy régen, mikor abban bíztam, hogy látom tízpercekben azt a szőke, szemüveges, okos fiút, akiért dobogott plátóian a szívem. Miért is jött fel ő is mindig az emeletre? 
Ablakon kinézve ott a tér, ahol kitartóan és hangosan óbégatva gyakran énekeltünk tanítás után a menzai ebédre várva.Végül az igazgatóiban közöttünk ki, mert az iroda ablaka is a térre nyílt.:-) 
Semmi sem, mégis minden a régi volt, és megsimogattam a falat. 
De tényleg, mert ilyen érzelmes vagyok!

10 megjegyzés:

  1. :))) A mi régi giminket annyira felújították, hogy már nincs varázs! De azért jó bemenni!

    VálaszTörlés
  2. Vagy 20 éve jártambelül, egy sokadik érettségi találkozón. Mi többet változtunk, mint egynémelyik tanárunk...

    VálaszTörlés
  3. Tipitá, benn minden a régi látszólag.
    Flora, osztályfőnökünk meghalt pár éve, viszont a többi tanár, akivel találkoztunk a legutóbbi osztálytalálkozón, tényleg fiatalos.

    VálaszTörlés
  4. En is megsimogattam volna:)pont ilyen vagyok.

    Aldott, Szep Husvetot Kivanok Eva! es koszonom:)

    VálaszTörlés
  5. Kedves kis történet, jó hogy lenyomtad azt a kilincset! A "lépcsőforduló" meg maradjon meg szép emléknek, mindannyiunk életében van ilyen!

    VálaszTörlés
  6. Békés ünnepeket kívánok neked!

    VálaszTörlés
  7. Nem szívesen emlékszem vissza a középiskolás éveimre. Érettségi óta be se tettem a lábam a suliba. De annak örülök, hogy neked ilyen szép emlékeid vannak.:)

    VálaszTörlés
  8. Kellemes ünnepeket kívánok!

    VálaszTörlés
  9. Boldog, nyugalmas, meghitt napokat kívánok , szeretettel, Irén !

    VálaszTörlés
  10. Ágnes, volt már épület, ami puszit is kapott tőlem!:-)
    Zsóka, nem tudom a "lépcsőfordulós" fiúval( már férfival) mi lehet, de az első szívdobogtató emlékek közé sorolom.
    M., sokkal több jó emlékem van a gimiről, mint nem, és örömmel mentem be az épületbe. Nem tudom, hogy számodra egyszer megváltozik-e az érzés, bár, ha eddig nem, akkor úgy gondolom, hogy így is marad.
    Györgyi, Éva, Alterego,Ágnes, és miden kedves egyéb kommentelő, áldott szép ünnepet kívánok.

    VálaszTörlés

zene

x

Tájékoztatás

Az Éva című blogon található képek saját fotók.

E-mail címem: editis@citromail.hu