2024. január 29., hétfő

Pár korábbi nap néhány története

A múlt héten születésnapom volt, csendben megünnepeltük. Nem szoktunk nagy hangsúlyt fektetni erre az ünnepre, de el sem megyünk mellette szótlanul. Múlnak az évek, még van hátra pár év egy kerek évfordulómig, talán akkor meghívom egy kis ünneplésre M. családját és pár barátot. Soha nem tettem ezt, de az introvertált személyemnek kell az, hogy néha szervezzek, emberek között legyek, a magam módján ünnepeljek és ünnepeljünk. Ritkán teszem. Volt pár telefonhívásom, és a Facebookon is jókívánságok. Nem nagyon használom ez utóbbit, de mivel közli az ismerősökkel, hogy születésnapom van, írtak, képeket küldtek, és én  odakuporodtam  a számítógép elé olvasgatni, megköszönni a sorokat.  Jó volt, hogy gondoltak rám. Rájöttem, hogy szükségem van rá, még akkor is, ha ilyen módon történik. Kell a törődés, nagyon kell. Felmelegít, áthatnak az érzelmek.
Elmentünk hétvégén M. öccséhez is látogatóba. Felújította a régi szülői házat. Úgy volt, hogy karácsonyra költözik be, de már november 19-én megtörtént ez az esemény. Milyen sokan kötik a beköltözést karácsonyhoz. Mikor én beköltöztem a mostani lakásomba én is az első karácsonyt képzeltem el itt. 
Kíváncsiak voltunk, hogyan alakította át, rendezte be a régi házat M. öccse, melyben annyiszor voltunk korábban. Ami nagyon tetszett az volt, hogy van neki kályhája is a padlófűtés mellé. Ha begyújt lehet látni a lángokat, hallgathatja a pattogó fahasábokat. Elmerültem mostanában a hygge világában, ez is hozzátartozik ehhez az érzéshez. Nézni a tüzet, melegedni mellette. Most éppen nem égett benne a tűz, de elképzeltem, hogy milyen lehet. Közben a két testvér az édesanyjuk réteséről beszélt. Az egyik kedvencet, a grízeset M. öccse megkereste egy régi szakácskönyvben, mely alapján M. anyukája süthette. M. ki fogja próbálni. Béke volt bennünk a múltat idézve egy új helyen, miközben a régi ház kinézete is velünk volt még. Jöttek elő az emlékek.
Találkoztunk M. egy barátjával is. Elmentünk négyen ebédelni egy szombathelyi halászcsárdába. Több mint 2 órán át ott voltunk, élveztük az étkezést, beszélgettünk, kávéztunk. Ez utóbbit többször is megtettük a legutóbbi pár napban. Cukrászdába mentünk, tetszett, hogy csak ülünk, nézzük az embereket, hallgatjuk a halk tányér és kanál koccanásokat, a közeli beszélgetéseket.




18 megjegyzés:

  1. Csendesen ünneplünk mi is, általában (a gyerekzsivaly ellenére nyugalmasak ezek az ünnepeink.) Holnap utazom, pont egy születésnap apropóján. Tegnap volt nagybátyám 95. szülinapja. A szrájk miatt biztosabb, ha holnap utazom. Boldogan indulok, nem számít a hajnali kelés se. Úgy örülök neki, aki szellemileg is teljesen friss és vidám, jó lesz megölelni, felöltődni náluk. Egész nap be se áll majd a szánk. 😂.
    Gríze-meggyes rétes, jaj de nagyon szerettem nagyikámét.
    rhumel
    A mi közelgő 70-edikünkre még nem tervezgetek, de talán megismételjük egy közös nagyobbra tágított családi együttléttel. (a 60. is ilyen volt) Csak meg kell érni egészségben...🙏

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én is arra gondoltam, hogy meg kell érni egészségben a hetvenediket. Még addig sok minden történhet, de bizakodó vagyok.
      Olyan jó volt olvasni, hogy utazol a nagybátyádhoz. Biztosan jól kijöttök egymással, ha egész nap majd beszélgettek. Kívánom neki a legjobbakat.
      Én még nem ettem grízes rétest. Grízes-meggyeset sem. Sokféle rétest kipróbáltam már, de ez kimaradt az életemből. Egyelőre így van, remélem, hogy sor kerül majd rá.
      Én a hatvanadik szülinapomat sem ünnepeltem meg másként, mint csendben. Kíváncsi vagyok, hogy majd a hetvenediket, hogy fogom. Most még tervezem, hogy az másképp lesz, és többen leszünk, mint ketten. Aztán meglátjuk.
      Legyen szép a holnapi napod a nagybátyádéknál!

      Törlés
  2. A belated Happy Birthday!
    We also went to the restaurant on Saturday. The fireplace is beautiful we have that kind in the north and east of France. The cake looks delicious!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Thank you very much for your birthday wish. I like apple pie, I often eat it. I would like to have fire place but I will never have it. Unfortunately.

      Törlés
  3. Isten éltessen sokáig erőben, egészségben! Azt gondolom, hogy ezek a nagy családban, barátokkal ünnepelt alkalmak a legnagyobb ajándékok, évekig él az ember ilyen események emlékéből. Úgyhogy bátran vágj bele a kerek születésnap megszervezésébe, persze az is jó, ha az ember kap segítséget.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Már egy éve él bennem a gondolat, hogy megszerevezem a 70. születésnapomat. M. majd segít, és én is remélem, hogy elég ügyes leszek, hogy összehozzam az eseményt. Voltam már mások kerek évfordulóin, és mind jól sikerültek. Jó volt látni a rokonokat, barátokat, beszélgetni velük, emlékeket gyártani.
      Köszönöm a jókívánságodat, jólesett!:)

      Törlés
    2. Hetven voltam novemberben... közepesen szűk családi körben tartottuk. Nem vágytam nagy "murira". Isten éltessen Éva! (Partfal...)

      Törlés
    3. Én is közepes találkozót akarok. Nekem nincs családom. Néhány barátnőm és M. szűk családja, akit meghívnék. Nem vagyok nagy murizós.Köszönöm a jókívánságodat.

      Törlés
  4. Dear Eva, my very best wishes for your birthday, which was last week.
    Yes, you are absolutely right, we all need some attention and not just on our birthdays. Acquaintances and friends need to be maintained, and this creates a lot of joy.
    We had oven heating when I was a child and teenager; I loved heating the oven. Unfortunately we don't have one anymore, but when we are on vacation or in mountain huts there is often an oven... and I immediately start to dream...
    Delicious cake, I feel like baking :-))
    Happy greetings from Viola

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Dear Viola, I plan to invite guests to my birthday some years later. I hope I can organize it and we will have a good time. I have never organised parties for my birthday until now.
      We also had oven heating when I was a child. I loved warming up, reading and studying next to it. I do not have it now.
      I like apple pie. We were in a coffee house last week and I ate that. I like sweets with fruits.
      Thank you for your birthday wishes. It is very kind of you.
      I wish you all the best, thanks for writing. Hugs. Éva

      Törlés
  5. Kályha... délután értem haza tegnap, ennél gyorsabb és zökkenőmentesebb útra nem is vágyom. Jó volt a parázsló fahasábokra nézni, a meleg cserépkályhához dőlni, s kortyolni egyet a jóféle pálinkából. (ez nem mindennapos nálam) És a hazaérkezésileg - újabban - elém tálalt frissen sült rántott húst falatozva nézni a Dunát. (partfal...)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. De hangulatos, amit leírtál. Szinte látom magam előtt, ahogy a cserépkályhához dőlsz. Mikor még apu élt belekóstoltam a szilvapálinkájába. Azóta nem iszom.
      Rántott hús? Szeretem, és a Dunát nézni is szeretném evés közben, ha itt lenne a közelemben.

      Törlés
  6. Kedves Éva, ahogy olvasom sorban a hozzászólásokat és rá a válaszokat, kicsit visszagondolok a majdnem 10 évvel ezelőttre (2017 okt...). Az én hetvenedikem volt, összehívtam jónéhány barátnőmet uzsonnára, ráadásul 2 hét múlva műtöttek , s bár a témát nem hoztam elő, de búcsúztam egyben női sziluettemtől is... Valóban választóvonal volt a 70-ik... Neked sokkal boldogabb perspektívát kívánok!
    Valóban nagyon fontosak életünkben a családi, baráti összejövetelek, az emlékek felidézése ilyenkor, mely nagy összetartó erő!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem tudom mi lesz a 70. évemig még. Remélem, nem lesz sokkal rosszabb, mint ami most van. Mindenképpen lesz meghívás, ha nem is sok embert fogok meghívni, de emlékezetesebbé teszem a születésnapomat ahhoz képest, mint ami eddig szokott lenni.Egyszer ki kell próbálni azt is.
      Nem tudom, hogy jó volt-e a "témát" nem előhozni. Lehet, hogy így volt jó. A hangulat rovására ment volna. Bár jó kibeszélni azt, ami bennünk van, de vannak arra is mindig megfelelő időpontok.

      Törlés
  7. Isten éltessen utólag is! :)

    VálaszTörlés
  8. Isten éltessen,most olvastalak. Oly sok szépben van részed, öröm olvasni. Élmény lehetett a felújított ház, emlékek, s a továbbvitel.Szeretem mikor őrzik,megőrzik a régi házakat. Ha felújítva is.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen, utólag is jól esik a jókívánság.
      Én is szeretem a régi és a felújított házakat. Ismertem korábban is, tudom, hogy nézett ki előtte és utána is láthattam. Érdemes volt belevágni a felújításba, és odaköltözni, ahol született M. öccse. Sok emlék köti oda, ott nőtt fel, ott élt az édesanyjuk haláláig. A mama nem akart belemenni a felújításba, neki a régi ház kellett. Érthető is. Ezért volt a halogatás.

      Törlés

zene

x

Tájékoztatás

Az Éva című blogon található képek saját fotók.

E-mail címem: editis@citromail.hu