2022. április 16., szombat

Húsvét



Mikor még Anyu élt, mindig nálam volt húsvétkor a reggeli. Előkészítettem a sonkát, a tojást, és ő úgy fél 9 óra tájban megérkezett. Közösen fogyaszottuk el az ételt. Volt mindig egy kis ajándék is, csoki nyuszi, csoki tojás, soha nem múlt el nélkülük az ünnep. Úgy fogadtuk ezeket a kis figyelmességeket, mint a gyerekek.
Utána átmentünk hozzá, ott már várt az előkészített ebéd, csak fel kellett melegíteni. A délutánt együtt töltöttük nála.
Elmúlt ez az általunk teremtett szokás is, mióta ő nincs. Sok minden más már mióta Anyu  elhunyt. A régi szokásoknak vége, vele együtt voltak az igaziak az ünnepek, a karácsony és a húsvét is. Hiányzik.
Kívánok mindenkinek áldott húsvétot, legyen szép és meghitt ez az alkalom is, és aki teheti együtt ünnepelhessen a családjával, mert úgy az igazi.
Én sem leszek egyedül. M. és családja társaságában leszek.

11 megjegyzés:

  1. Kedves Éva, örülök, hogy M. családjával töltöd az ünnepeket. Ha nem is a "régi" hangulat, de az idők változásához igazodik.
    Én egyedül leszek minden valószínűség szerint (a gyerekekkel a jövő szombattól tervezünk 1 hetet együtt), még teraszom sincs egyelőre egy kis kiülésre, de nem baj, sokkal rosszabb is lehetne... Akik kórházban, vagy bombák elől pincében töltik, azoknak összehasonlíthatatlanul rosszabb...
    Mindenesetre szép tavaszi pillanatokat kívánok, örömben, szeretetben.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Rózsa nagyon köszönöm a jókívánságodat. Elmúlik az egy hét és te is a családoddal lehetsz, addig is minden jót kívánok neked.
      Változik az idő, igazad van, alkalmazkodni kell hozzá, de jönnek elő az emlékek, az ünnepekkor különösen. De mi békében ünnepelhetünk, és ez nagyon fontos. Hányan nem tehetik meg.

      Törlés
  2. Drága Éva, a blogomon már kívántam neked szép ünnepet, de sajnos a múltat nem tudom visszahozni neked.
    "Nincsen hétmérföldes csizmám, nincsen varázsköpenyem
    Hogy holnapra már máshol leszünk, sajnos, nem ígérhetem." - az azért jó, hogy M. családjával együtt leszel.

    VálaszTörlés
  3. Ahogy beléptem ide, látom már leírta az első mondatomat Rózsa: " Kedves Éva, örülök, hogy M. családjával töltöd az ünnepeket." Pont ennek örülök én is.:)
    Egy srófra jár itt is az agyunk :)
    Érezd jól Magad, kedves Éva M-nal családi körben. Az az igazi ünnep, együtt lenni a szeretteinkkel. ...És közben odagondolni emlékezve, őket, akik már nincsenek velünk.

    VálaszTörlés
  4. Én is a fentiekre gondoltam, új időszak, új szokások, mások, de idővel az új elemek is széppé válnak.Jó, hogy vannak ők neked.Szép ünnepet kívánok szeretettel!

    VálaszTörlés
  5. Érezd jól magad M-nal a családi körben.
    Nálunk tegnap voltak a gyerekek, unoka, nagyon szép volt ez a pár óra.
    Szép ünnepet kívánok Mindenkinek.
    BMari

    VálaszTörlés
  6. Boldog, "társas" húsvétot! :)

    VálaszTörlés
  7. Köszönöm Kedves Éva!☺
    Nagyon szép húsvéti ünnepeket kívánok neked! ☺ Örülök én is, hogy M. családjával ünnepelsz! ☺

    VálaszTörlés
  8. Hajnali négy óra múlt, a madarak már társalognak, finom illatos a kert.
    Gondolok Rád!

    VálaszTörlés
  9. Meghatók voltak a soraid, mint mindig már... Anya nélkül más a világ...
    Nekem is hiányzik. Bár létezne másvilág olyan, amiben újra találkozhatom vele.

    Boldog és meghitt Húsvétot kívánok, mely csendesíti Édesanyád hiányát!

    És mindenkinek, aki itt szokott lenni boldog ünnepet! :)

    VálaszTörlés
  10. Nagyon köszönöm mindnyájatok jókívánságait. Remélem, hogy mindenkinek jól telt a húsvét.

    VálaszTörlés

zene

x

Tájékoztatás

Az Éva című blogon található képek saját fotók.

E-mail címem: editis@citromail.hu