2022. január 28., péntek

Csak egy régi hangulat, semmi más...



Ha más nem jut eszembe, amiről írhatnék, egy-egy régi emlékről írok, mely már a múlté, de még bennem él, mégha egészen kis dolog is.
Eszembe jutott, hogy milyen jó is volt megállni, és leülni egy kávézóban. A lágyan  besütő napfény az ablakon át megadta  a szükséges,  az aktuális problémákat elfedő hangulatot, mégha néhány percre is. Nem is vártuk el, hogy megoldódjanak a gondok, csak azért mert leültünk egy kis időre meginni egy kávét. 
Alig váltottunk pár szót, már mindent kimondtunk odafelé menet, csak ültünk csendben, hallgattuk a kávéfőző gőzének tompán sípoló hangját, a kanalak halk koccanását, a körülöttünk zajló élet foszlányait, melyek eljutottak hozzánk a mások által halkan kimondott szavakon át.
Ha a színeket és fényeket figyeltük volna, nem láthattunk volna mást, mint barnát, törtfehéret, a fény által átszűrt szürkét, a kávéhoz adott ásványvíz átlátszó, el-elpattanó buborékainak csillogását. 
Belénk ivódott  a hely hangulata, és mikor visszatértünk az utcára, még egy ideig vittük magunkkal a kávé ízét a szánkban, a pincérek elköszönösének udvarias hangját, mellyel azt fejezték ki, hogy újra viszont akarnak látni  minket. És mi is kimondtuk a  "Viszontlátásra" szót, és be is tartottuk.
Milyen más volt akkor az élet, mikor tudtam menni, gyakran kimozdulni az otthonomból. Átéltem, gyártottam az élményeket, melyekből most tudok élni.

27 megjegyzés:

  1. Éva, Te a szavaiddal festesz. Hozzáadódnak a képedhez a hangok, illatok is. Szomorúan szép visszatekintés...
    És nem vigasz, hogy akik tudnak menni, azoknak is beszűkült a világ.
    rhumel

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jó visszaemlékezni, és hangokról, illatokról írni. Igen, beszűkült a világ mindnyájunknak. Még jó, hogy vannak emlékek is az életünkben, ha a jelen eseménytelenebb is, mint volt valaha.

      Törlés
  2. Éva, olyan ez, mintha Az eltűnt idő nyomában egyik bekezdése lenne. Nagyon jó és szép!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, hogy ilyennek látod. Nagyon kedves tőled.

      Törlés
  3. jaj de szépet írtál, eszembejuttattad a szeretett Simon Pasini cukrászdás festményeit, régi kávéházi hangulatokat idéztél fel, annyira finom, ♥

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon szeretem Simon Pasini képeit. Jó, hogy most eszembe juttattad. Meg is nézem a képeit most a neten.

      Törlés
  4. https://i.redd.it/9wk8slulbdv31.jpg

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. De szép! :) Mennyit jelenthet az ember életében egy szép festmény.

      Törlés
  5. vagy Volegov, nézd csak:
    https://volegov.com/wiener-cafe-in-stockholm/

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ezt a linket is köszönöm. Volegovval most ismertettél meg.Nagyon szép festményei vannak.

      Törlés
  6. Ugye, milyen szép "Éva kis zenéje"? Lefesti a hangulat "látványát", s benne rejtőzködik Éva, akit személyesen csak így láthatunk, azon keresztül, amit ebből a hangulatból visszaad...
    Az efajta írás sikerét "akarni" nemigen lehet, csak át kell adni magunkat a hangulat (újra és újra) átélésének, felidézésének...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Rózsa, köszönöm a véleményed.Egyszerűen csak jött belőlem az írás az emlékeimre visszatekintve. Örülök, hogy láttattam számotokra is az élményemet, ami egyszer volt számomra. Átéltem újra.

      Törlés
  7. Kedves Éva!
    Nekem erről most Kosztolányi jutott eszembe, olyan szép:
    "Nem is kivánok egy pincét kiinni,
    vagy egy cukrászdát, vendéglőt megenni,
    csak az élet örök kincsébe hinni
    s a semmiség előtt még újra lenni."
    A Szeptemberi áhitat c. vers.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves bsi, köszönöm az idézetet, mindig jó kapni. Hiába, a költők vissza tudják adni mindazt, amit mi is gondolunk, és csak próbálgatjuk megfogalmazni jól, rosszul, de mindig igyekezettel. Aztán vagy sikerül vagy nem. Jönnek belőlünk a gondolatok, az emlékek, a múlt, a vágy, hogy közvetitsük másnak, ami bennünk van. Csak le kell ülni a gép elé, és átadni magunkat a régi érzéseknek.

      Törlés
  8. Jó ebben a kávéházi hangulatban álmodozni...
    Szeretem a régi életemet, a mostanival nem vagyok annyira jóban...
    Felidézted a múltat, a fiatalságot, amikor még álmunkban sem jutott eszünkbe, hogy ilyen világ jöhet. Jól éreztem magam, köszönöm.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Borka, én is jól éreztem magam a múltban. Most is vannak napjaim, amikor jól vagyok, de kevesebb, mint régen. Köszönhető mindez az egészségi állapotomnak, a bezártságnak. Ilyenkor jön elő a múlt, az emlékek, mindaz, ami már elmúlt. Igyekszem élvezni a jelent is, de nehezebb, mint régen, mikor még nem ez a világ volt.

      Törlés
  9. Tényleg “érezni” lehet az irásodat. Magával ragadott a hangulata… 🧡
    Itt is( utólag) kívánok neked Boldog Születésnapot Éva! Legyen erőd, hited, egészséged a mindennapokban!
    ( messengeren írtam, de úgy látom ott nem kaptad meg… nem olvastad…)
    További szép hétvégét kívánok!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm a születésnapi jókívánságodat. Valóban nem olvastam máshol, csak itt.
      Múlik az idő, nem tehetünk ellene semmit.
      Neked is szép hétvégét kívánok.Élvezd amennyire csak lehet.

      Törlés
  10. én a teraszokat szeretem kávézásra... épp ma számoltam, hogy még mennyit kell várni erre....

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én a kintlétet és a bentlétet egyformán szeretem.Talán a bentlétet jobban.Ott jobban érzem a kávézó hangulatát, a látványt, a hangokat.

      Törlés
    2. én mindig KI kivánkozom, bent is kinézek (pl az ablakon)

      Törlés
  11. Gépről nem tudtam kommentet írni. Nem engedett be.Nagyon szépen írtál Éva. Aki úgymond szabad, a bajok őt is megtalálják, csőstől. Lényeg, hogy állunk hozzá, ebben te jól vizsgázol.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Megtalálnak engem is a bajok. Nem mindig állok jól hozzá a kezelésükhöz, de igyekszem mindig.Ezt kívánom neked is.

      Törlés
  12. Mennyire megváltozott azóta a világ....és ez olyan szomorú. De neked még a melankóliád is olyan szép, olyan szépen át tudod adni drága Éva!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Pipulka, köszönöm a véleményed.Igen, megváltozott a világ, és én nagyon sajnálom, hogy így alakult.

      Törlés

zene

x

Tájékoztatás

Az Éva című blogon található képek saját fotók.

E-mail címem: editis@citromail.hu