2016. június 7., kedd

Hosszúság

Olvasom a matematikát Bécsben tanuló kollégám asztalán lévő könyv címét: Wahrscheinlichkeitsrechnung. 
27 betű.  Hogy ezek a németek mennyire tudják nyújtani a szavakat! Betűről- betűre rakom össze a szót, de kimondani nem tudom. Kérdezem az illetékest, hogy ugyan mit jelent, és mondja ki helyettem is. Lazán megteszi, aztán hozzáteszi azt is, hogy: valószínűségszámítás.
Ez sem rövid egy nem magyar anyanyelvű számára, majd megállapítom, hogy bizony olykor szóról-szóra meg kell a nyelvekért, a nyelvtudásért küzdeni.



13 megjegyzés:

  1. Válaszok
    1. Tényleg betűről-betűre. Egyébként ma már ki tudtam mondani a szót. Ez ám az eredmény!:-)! :-)

      Törlés
  2. Na, ki tudja még kimondani?:-) Küldök neki(k) egy ölelést.

    VálaszTörlés
  3. Donaudampfschifffahrtsgesellschaftsraddampferkapitänskajüten
    türsicherheitsschlüssel

    Jelentése: A Dunai Gőzhajózási Társaság kerekes gőzhajó-kapitány kabinajtójának biztonsági kulcsa.

    Van ennél hosszabb??

    kérem a zölést, kibötűztem a Wahrscheinlichkeitsrechnung-ot is (bár tőlem úgy hangzott, mint valami VÁRSÁJLEKIZRÉCSNÁN :) ))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. a betűzés sikerült, leírni viszont az ölelést nem:))))zölelés helyett zölést írtam, kéretik szépen egy EL-t belémszúrni :)♥
      de jó ötletet adtál az öleléssel, írtam is gyorsan róla :-))))))

      Törlés
  4. A "biztonsági kulcsosat" én meg sem próbálom kimondani. Megyek hozzád olvasni.:-)A Zölelés megy!

    VálaszTörlés
  5. Honnan szerezted azt a hosszú német szót, melyet a magyar nyelv jóval több szóban tud csak visszaadni?

    VálaszTörlés

zene

x

Tájékoztatás

Az Éva című blogon található képek saját fotók.

E-mail címem: editis@citromail.hu