2023. június 17., szombat

Franciaországban Útinapló 1.

Ahogy Olaszországba, úgy Franciaországba is vittem egy mondatot, amire gondolhatok, sőt, ki is mondhatok, míg ott vagyok. La vie est belle. Vagyis szép az élet. Valóban az, és Franciaországban is az volt.
Annyi szép látvány és élmény ért a két hetes ottlétem alatt, hogy át kell gondolnom, mi is kerüljön az úton írt naplómból  a blogomba. Mert vittem magammal egy füzetet, abba írtam naponta minden élményről. 
Talán az első benyomás fontos. Jó, ha arról írok legelőször.
Az első szállásunk az indulás utáni második estén már Franciaországban ért. Chatenois-ban, a német-francia határtól nem messzire éjszakáztunk. A szobába való bepakolás után késő délután még tettünk egy sétát. Festői városka, régi házakkal, nyugalommal, békével, vidám emberekkel, szép francia beszéddel, sok virággal, főleg rózsákkal. Nagyon tetszettek a gerendavázas, régi házak (olyanban is laktunk), és később is sokat láttam belőlük Franciaországban.
Jól aludtunk, reggelire friss baguette, meleg croissant került az asztalunkra többek között. Hányszor volt még részünk benne az ottlétünk alatt! Előzékenyek, udvariasak voltak a házigazdáink, sokszor megkérdezték, mit kérünk még. Mosolyogva, kedvesen tették mindezt.
Az első benyomások tehát jók voltak az országról és az emberekről, és jó dolgokkal találkoztunk a későbbiekben is. 
A rollátorommal mindig eljutottam oda, ahova akartam, és az idő is jó volt végig. Napsütés és szép kék volt az ég míg ott voltunk szinte mindig, pontosan úgy, ahogy az első napon. Ez is az első benyomáshoz tartozott.










15 megjegyzés:

  1. Éva, már vártunk vissza, többek között útinaplód olvasásának reményében! Én pedig különösen, mert most már úgy vagyok vele, ahogy egy magyar kíváncsi, hogyan látja a külföldi turista a hazáját... Örülök, hogy újra olvashatlak!
    Mindenesetre a francia mondatod ismerős: ez Lancôme által kreált parfümöm neve: "La vie est belle!"... Szépek a képeid, de ezzel nem mondok újat...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Rózsa, sokat gondoltam rád. Abban az országban voltam, ahol te is vagy, úgy éreztem, hogy közelebb vagyok hozzád abban a két hétben, mint máskor. Gondoltam arra is, hogy kíváncsi vagy a véleményemre. Csupa jó dolog ért Franciaországban, még mindig a hatása alatt vagyok, és még leszek is egy darabig.
      A parfümről már hallottam, és láttam a reklámját is, de még nem szagoltam soha.
      Még írok, és hozok képeket a napjaimról. Annyi minden élmény ért, hogy nem tudok mindenről írni, de majd válogatok közülük.

      Törlés
  2. Igazi, vajas croissant reggelire ... Szép emlékeket idéz a csodás fotód, Éva. Az útinaplódnak mint Rózsa, én is nagyon örülök. Sok minden köt Franciaországhoz. Ezért is érdekes mások élményeit olvasni. Te pedig különösen szépen írsz és gyönyörű képekkel illusztráltad most is az utazókat.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Természetesen az utazásotokat...ez a fránya telefon, figyelni kell, mert átír mindent🥴

      Törlés
    2. Annyira jó a vajas croissant! Élvezettel ettem mindig. Ez volt a második utam Franciaországba. Az első egy buszos út volt Párizsba. Ez egészen más volt. Sok kis falut is bejártunk, átéreztük a hangulatát, találkoztunk emberekkel. Sokkal több élmény ért így.

      Törlés
  3. Csodásak a fotóid. Éva jártál az Emberszerelőnél? Bocs, hogy itt kérdezem, de hátha nem olvasod a leveleidet?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem jártam az Emberszerelőnél. Most néztem utána, hogy ki az. Nem kaptam róla semmilyen levelet, pedig olvasom őket. Ha írtál róla nekem, köszönöm. Olvasok majd róla még, de most elkezdtem újra Veszprémbe járni a masszőrhoz. Remélem segít.

      Törlés
    2. Éva ma pótlom, tegnap sűrű orvosi nap volt meleggel habosított
      S estére már csak dőltem el.

      Törlés
    3. Jaj, nem lehetett neked tegnap könnyű! Kívánom, hogy valahogy kipihend az orvosokat, mégha a meleg nehezíti is. Csak ülök, és folyik rólam a víz. Most zuhanyoztam.

      Törlés
  4. drága Évám, annyira örülök, hogy újra olvashatlak, már izgatottan vártam az utiélményeidtől a beszámolódat...nagyon klassz lehetett, a képeidről eszembe jutott a mi kóruskirándulásunk Equisheimben (sose tudom leírni), a pici utcák, régi jellegzetes házsorok, apró csodás részletek...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Katalinom, megnéztem a helyet a neten, ahol jártál a kórussal. Nagyon szép. Mi is voltunk egy hasonló helyen. Ribeauvillé a neve, ott is szép, régi házsorok vannak. Minden utca egy csodát rejtett. Csak ámultunk.

      Törlés
  5. Így a legszebb utazni, magatok idejéhez, kedvéhez alakítani mindent, semmitől és senkitől nem függeni. Igazán fel lehet fedezni a helyet, a szépségeket, élvezni minden percet. Csoda utatok lehetett, bevallom picit irigyekedtem rátok, de tudod csak olyan egészséges irigykedéssel :) Örülök neki, hogy ilyen hatalmas élményben volt részetek! várom a további beszámolót!
    Ölellek :)
    Orsi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Élveztük az utazást, bár most csak szinte csak pihenek a mosáson, vasaláson kívül. Elfáradtam.
      Volt, hogy megterveztük a napi programot, volt, hogy csak elindultunk, és megálltunk, ha nekünk tetsző helyre értünk. Tettünk egy sétát, és folytattuk az utunkat. Nekem párszor le kellett ülnöm, mert a rollátorral nem egyszerű közlekedni. Olyankor megittunk egy kávét, vagy csak egy utcai padon pihentünk.
      Viszontölelés neked!:)

      Törlés
  6. Hello Eva
    I knew that you were in France when I saw the map on your blog. You must have had a nice weather as we had two weeks lovely and hot weather here.
    You took nice pictures ( it must be from Alsace?)
    I am waiting for thé next story of your travel!
    Hugs Catherine

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hello Catherine, the photos were taken in Alsace. You are right.
      The weather was nice and sunny while we were in France.
      I could read that you are at home again. I am looking forward to your posts and photos.
      The weather will be hot here, too. I do not like this period of summer.

      Törlés

zene

x

Tájékoztatás

Az Éva című blogon található képek saját fotók.

E-mail címem: editis@citromail.hu