2013. december 3., kedd

Szombaton


ebéd után kértem, hogy menjünk el újra a közeli Rustra, mert én nem tudom azt a városkát megunni. Az is érdekelt, hogy hol tartanak a helyiek az advent várással, látom -e a szokásos nem hivalkodó díszítéséket, melyek megalapozzák a hangulatot önmaguk és a nem kevés turista számára. 
Már dekoráltak, volt ahol még nem fejezték be( szépek a díszítetlen fenyők is), és mindig jó megbizonyosodni, hogy vannak, akik még tudják, hogy a kevesebb több, vagy ha mégsem tudják visszafogni magukat, akkor legalább  a sok harmóniában van a kapualjakban és az utcákon.
Aztán mielőtt haza indultunk volna, egy kis vendéglőben ( a mienkhez hasonló) szilvalekváros derelyét ettünk, vagy ahogy az osztrákok hívják Powidltascherl-t kértünk, melyből kiéreztem a fahéj ízét, melyet belecsempésztek, ha másért nem, az ünnepre való tekintettel is.
A pincér magyar volt, ami nem meglepő  a határ menti osztrák településeken. A hangjában egy kis plusz törődéssel kívánt magyarul jó étvágyat, és én mindezt megérezve, mosollyal viszontjelezve megköszöntem. 
Csak más országban képes erre a megmagyarázhatatlan kapcsolatteremtésre akár pár másodperc alatt is a közös nyelv.


12 megjegyzés:

  1. Azt hiszem, Ruszt nem lehet hivalkodó, és nem lehet sok sem. A díszítésben sem. Olvastam valahol, az osztrák vásárok között válogatva, hogy Ruszt is tart adventi vásárt - biztos nagyon-nagyon szép lehet az is..... Irigyellek, hogy ilyen gyakran van alkalmad ebben a városkában lenni!

    VálaszTörlés
  2. Az a szilvalekváros derelye, kicsit nyeltem egyet.S milyen jó érzések ezek az "összekacsintások", ahogy pincér is jó étvágyat kívánt!

    VálaszTörlés
  3. Ruszt gyönyörű télen nyáron, éjjel nappal

    VálaszTörlés
  4. Nekem is egyik kedvenc.
    Stali

    VálaszTörlés
  5. Ahogy megláttam a kisangyalt a fenyőággal szó szerint az volt a véleményem, a kevesebb több! Nagyon kedves képeket sikerült készitened. Általad szerettem meg ezt a kedves kis várost, természetesen csak igy "távolról". Gondolom, ha leesik a hó akkor is ellátogattok. További szép várakozást Évám!

    VálaszTörlés
  6. Szép lehetett!Az első képed második kockája elvarázsoló!!!!!!

    VálaszTörlés
  7. Jó ez a készülődő ünnepi hangulat, várakozás. (tavalyi karácsonyom nagyon rossz volt, az ideit meglátjuk…)
    Kívánom, hogy a tiéd szép legyen!

    VálaszTörlés
  8. Sziasztok! Mindenkinek van mesélni valója a várakozás időszakából.Kinek jó, kinek rossz, szerencsére meg is osztjuk a blogokban. Szívesen olvasgatom másokét is.
    Reméljük, hogy jó lesz, de szervezőképesség, önfegyelem is kell az ünnepre.Éppen az elvárások miatt robbanhat is egy-egy helyzet, főleg karácsonykor. Érzékenyebben reagálunk ilyenkor, mint a hétköznap.
    Az én célom mindenképpen az, hogy szép legyen,és provokálni sem hagyom magam.Mert nem! :-)
    Ruston szinte minden kapualjban van adventi vásár és a főtéren is.
    Voltunk nagy hóban is már, akkorában, hogy alig tudtunk odamenni, de találkánk volt ott megbeszélve, hát menni kellett. Hólapátot vittünk!:-)
    Az osztrák és a magyar szilvalekváros derelye között van némi különbség, de elhanyagolható. Ebben rum is volt! Hmmm.

    VálaszTörlés
  9. A derelyét(gyerekkoromban barátfülének neveztük) olvasva éhes lettem :-D másrészt szinte itt érzem az orromban a fahéj illatát amit amúgy nem szeretek, de az illata az igeeen! :-D

    VálaszTörlés
  10. Ozser! Én is régen ettem előtte, ezt az esetet leszámítva.

    VálaszTörlés
  11. Nálunk odahaza a nagymama perkának hívta a barátfülét. Babveves és mákos perka: ez volt az ünnepi karácsonyi menü tótéknál.

    VálaszTörlés
  12. Perka? Még soha nem hallottam!:-)

    VálaszTörlés

zene

x

Tájékoztatás

Az Éva című blogon található képek saját fotók.

E-mail címem: editis@citromail.hu