2024. július 18., csütörtök

Nyári napok...

Telnek a napok illatokkal, ízekkel, jó dolgokkal. Könyvtárban is voltam, éreztem a könyvek illatát, mely gyerekkorom óta jó dolog számomra. 
Babaillatot is éreztem. A majdnem két hónapos pici eljött szülinapot ünnepelni.:) M. idősebbik fiát köszöntöttük fel egy görög étteremben. Jó volt, mert összegyűltünk, beszélgettünk, finomakat ettünk. Én görög salátát is kértem. Kellemesen hideg volt és finom. Nagyon jól esett, szeretem ezt a salátát. A feta sajt sóssága külön öröm volt  a melegben. Az izzadással sót is veszít a test, volt mit pótolni.
Langyos zuhany az átmelegedett lakásban naponta legalább 2x. Tusfürdő illata, délután pihenés, olvasás. Semmi komoly munka ebben a hőségben.
M. elveszített iratokat, de benne volt egy névjegykártyája a telefonszámával együtt. Az, aki megtalálta felhívta, és megígérte, hogy visszajuttatja hozzá. Örültünk, és megbeszéltük, hogy vannak jó emberek.
A mosógépe elromlott. A szervízben jelezték, hogy csak egy hét múlva tudják megjavítani. Másnap viszont visszahívták, hogy már két nap múlva tudnak mégis jönni. Ez is jó dolog volt. Volt minek újra örülni.
Fagyit nyalogatva egy fagyizóban néztem anyu volt erkélyét. Onnan éppen rálátni. Hárman is kijöttek nézelődni az erkélyre. Nem is gondolták, hogy valaha hányszor megfordultam ott, ahol most ők laknak. Nem nekik adtam el  a lakást, azóta már mások laknak benne. Láttam, hogy nézték a fagyizókat, engem is láttak, de nem tudták, hogy milyen gondolatok jártak közben az eszemben.
Ízek, illatok, jó dolgok...Szerencsére van bennük részem.


24 megjegyzés:

  1. Milyen picurka kis talpacska, nagyon édes!
    Szeretem én is a görög salátát (Leginkább a tenger mellett, Korfun lenne jó eszegetni :) Tetszik, hogy nem rámorzsolták a zöldségekre, guszta így 'szeletben'.
    rhumel

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Simogattam a talpacskát, a kezecskét. Olyan jó volt. :)
      Korfun eszegetni görög salátát? Jó lenne. Én sem láttam máshol szeletben a feta sajtot a salátán csak itt, ebben az étteremben.

      Törlés
  2. I enjoyed your blog and the tranquility it exudes. I read that it's very hot in some parts of Central Europe. Is it the same in your country? Glad to hear your washing machine is fixed. What would we do without it for a long time...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hello Aritha, it has been very hot here for weekes. It was also 41 degrees in the eastern part of Hungary. Now it's 35-37 degrees, but it's also very hot.
      Aritha, I like peace and quiet. My blog also reflects this. I know you love it too.All the best to you.

      Törlés
  3. Az olyan érdekes gondolat, hogy ahol te jártál, ott ma már más jár, és aki ott jár, az nem tudja, hogy te jártál ott, aki ott ül a cukiban, és emlékeiddel vannak tele a szobák, a bejárati ajtó, az erkély. Pedig ha eszükbe jut egy előzőleg ott élt, ismeretlen ember, akkor evidens, hogy az is, hogy emlékekkel van tele a lakás. Lehet, hogy érdekes lenne úgy megvenni, hogy történeteket is tud hozzá az új lakó. Lehet, hogy nem. Főleg a fájdalmas emlékek. De aztán ők is tele rakják a sajátjukkal, így egy-egy lakás mennyi és mennyi emlékfoszlánnyal lehet teli... :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Betty, elég gyakran járok arra, itt van anyu volt lakása ebben az utcában. Mindig felnézek az erkélyre. Vannak változások is. Látom, hogy redőnyt szereltettek fel, és légkondícionáló is van. Anyunak egyik sem volt. Bennem még anyu berendezése él, bár az előző lakóét is láttam. Aztán megszűnt velük a kapcsolat, láttam, hogy eladó volt a lakás, és azóta mások laknak benne. Új élmények, későbbi régi emlékek gyártódnak benne. Láttam az embereket az erkélyen, furcsa volt, mikor bementek onnan, hogy abba a szobába lépnek be, ahol anyu és én is aludtam, TV-t néztem beszélgettem...Míg fagyiztam, ezen gondolkoztam.

      Törlés
  4. Betty voltam. :) Szép napot Neked! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Betty, neked is szép napot kívánok. :)

      Törlés
  5. It is also hot since two days and I don’t like heat. I also have two pairs of little feet’s at home for one more day. Stay cool at home! I will do the same when they lol leave

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. It has been very hot in Hungary for weeks. I do not like it either, like you. I know it is summer, it should be warm, but it is too much.
      I read on your blog that while your grandchildren and their parents were here, what you did and where you went. These three weeks were nice, and then when it got cooler, you went to them too.It will also e nice.

      Törlés
  6. Éva és Betty: különös érzés volt számomra, így pár hónappal egy nagy elköltözés előtt, mikor olvastam a megjegyzéseiteket a régi helyeinkről, az "ottmaradt" emlékekről. A házat amiben 37 éve élünk, majdnem 100 éve építette férjem nagypapája....az ő életük, majd a lányuk, az unokáik, később a mi a mi gyerekeink és mostanra a mi unokáink élete, emléke itt bújik a falak között. Mégis, a sok öröm, a sok szép, meg a néha nehéz évtizedek velünk költöznek, a szívünkben, a lelkünkben. (15 voltam, mikor egy ilyen nagy helyváltoztatást értem meg, a szüleimmel. Még 20-25 év múlva is fel tudtam idézni a régi ház ajtóinsk a hangját, képzeletben sorra nyitva őket. Aki most ott él, mit se tud a gyerekkoromról🤭 . A saját emlékeivel tölti meg most már az ő otthonát. És így van ez jól.🤗

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Az életünk emlékek elhagyásából és gyártásából áll. Mikor eladtam anyu lakását, még egy délután ott maradtam, és rá emlékeztem. Akkor semmit nem csináltam, nem pakoltam, selejteztem, csak voltam. Minden elköltözés és valahova beköltözés is ezzel jár. Nem sok mindent hoztam át magamhoz anyutól, mert egy lakótelepi lakásba nem sok minden fér el. Ami itt van tárgy, az is emlékeztet rá a gondolataim mellett.Te is költözni fogsz Endi, átéled az emlékek elhagyását, és eszedbe jut, hogy az új lakásban vajon kik és hogyan éltek. Életünkben nem sokszor történik ez meg. Mikor elmentem egyszer a faluba és megnéztem a házat, ahol laktam gyerekkoromban, ugyanezek a gondolatok jártak az eszemben. Tudtam, hogy nem tudják, ki az, aki ott áll a ház előtt. Pedig láttak. Aztán csendben eljöttem onnan, azóta sem jártam ott. Már semmi sem ugyanaz...

      Törlés
  7. a régi emlékekről csak ennyit, én elkerülöm a házat, direkt egy párhuzamos utcában megyek, ha arra van ddolgom, bár a magas tetőre mindig rálátok sőt ráNÉZEK! Napelemes....

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én is elkerülhetném. Néha meg is teszem, de gyakrabban nem. Mindig felnézek az erkélyre, és mindig előjönnek az emlékek. Ez már így is marad. A kitörölhetetlen évtizedek, míg anyu ( és haláláig apu is) ott élt. Anyu 18 évig özvegyen lakott ott, és én gyakran voltam nála. Szinte naponta.

      Törlés
    2. Én nem birom az érzelmi megrázkódtatást több mint fél évszázad ottlét után!

      Törlés
    3. Elhiszem, és nagyon is megértem. Sok időt töltöttél ott.

      Törlés
  8. Mennyi mindent látnak a falak, a szobák, a lépcsőház! Akárhány lakója van egy háznak, mindenki megtölti a saját emlékeivel, örömmel, bánattal, hétköznapokkal, ünnepekkel... és ha elkerülünk onnan, mind velünk jön a szívünkben, lelkünkben, még akkor is, ha eleinte nagyon fáj az elszakadás.
    Mindezeket már magam is megtapasztaltam és nem mondom, hogy könnyű volt/lesz.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Orsi, mindenkinek van ilyen élménye. Először azt akartam írni, hogy "szinte" mindenkinek, de aztán meggondoltam magam. Mindenkinek, aki elért bizonyos kort. Költözések, sajnálatos halálesetek... A fájdalmas visszaemlékezések mindenki számára hoznak keserves perceket. Az idő múlásával szép emlékké is alakulhatnak. Visszatérhetünk az elhagyott házhoz vagy lakáshoz, sőt be is mehetünk oda. De ez utóbbit nem jó megkockáztatni. Nagyon rossz élmény. Én anyu lakásába bementem, mikor az új lakók már berendezték. Meghívtak, hogy megmutassák. Jobb lett volna nem menni. Bennem úgy él, ahogy anyu és korábban apu is lakott ott, és ahogy én is voltam ott sokat.
      Köszönöm, hogy te is írtál.

      Törlés
  9. A valódi életbölcsesség abban van ha észrevesszük a mindennapok csodáit. Ha tudunk örülni a gyönyörű Babácskának a szeretteinkkel való együtt töltött időnek egy finom ebédnek már gyönyörű napunk van.Kedves Éva kívánom hogy legyen mindig minek örülni. Ha hazamegyünk a kis Tiszaparti falunkba mindig elmegyünk a kis házhoz ahol felnőttünk a kilenc testvér. Engem is mindig megrohannak az emlékek .De jó is emlékezni sokszor meg is siratom Szép napokat kívánok Zsike.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Zsike, kívánom, hogy legyen neked is mindig minek örülni. Legyenek azok akármilyen kicsi dolgok is. A falu a Tisza partján és a ház sok emléket idézhet. Néha elmegyek Békéscsabára ( a távolság miatt ritkán). Ott van nagymamám háza, anyu nőtt ott fel. Már kicsit más, mint amikor én ott voltam gyerek, de ha látom, sok emlék idéződik fel bennem is. Ott voltam óvodás és első osztályos. Utána is visszajártam nyaranta a nagyszüleim haláláig. Oda, ahol én nőttem fel, nem járok vissza gyakran, pedig az csak néhány kilométerre van innen. Lehet, hogy óvom magam.
      Kilenc testvér? Biztosan szép gyerekkorod volt. Én egyke vagyok, és vágytan testvérre mindig, de nem adatott meg. Neked is szép napokat kívánok szeretettel.

      Törlés
  10. Such a beautiful photo of little baby feet. So nice that they all were able to celebrate birthday together.
    I wish you a happy summer, dear Eva.
    Maybe you found a particularly nice book in the library.
    A hug comes to you from Viola

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Dear Viola, it was also nice to feel the little feet.
      It is very hot here, 35-37C were at the weekend.I like the summer so far, but I suffer from the heat. I like to read in the apartment, but it's warm inside too. I hope your summer is going well, I saw in your blog that it is. Hugs.

      Törlés

zene

x

Tájékoztatás

Az Éva című blogon található képek saját fotók.

E-mail címem: editis@citromail.hu