2023. december 5., kedd

Havas este

Szombaton reggel elkezdett havazni, és nem hagyta abba estig. Még mindig megvan a hó a mínuszoknak köszönhetően. Elmondhatjuk már, hogy idén nem maradtunk ki a hóesésből. 
A kinti hideget is megtapasztalva ültem a radiátor mellett egy könyvvel. Hallgattam a szél zúgását, időnként megnyomta nagy erővel az ablakot. Szinte alig volt más hang körülöttem.
Szép volt az este, csendes és békés. Erre vágyom advent idején. Magamhoz ölelem a decembert, és száműzök belőle minden stresszt. Évek óta stresszmentes ez az időszakom. Mindent időben, és nyugodtan elvégzek. Igaz, hogy nem is tervezek sokat, hogy biztosan szép legyen, és legyen mindenre időm. Mikor dolgoztam nehezebb volt, de mióta nyugdíjban vagyok, minden könnyebb.
Így jutok el karácsonyig, majd a hónap végéig, és folytatom vízkeresztig az ünnep megélését. 


16 megjegyzés:

  1. Magunkhoz ölelni a decembert. De szép ez. A stresszmentes adventre, a karácsonyi nyugodt készülődésre áhitoztam, míg dolgoztam. Hogy majd ha nyugdíjban leszek, milyen szép, csendes lesz ez az időszak. Hát kicsit könnyebb ugyan, de mindig jön valami nem várt, ami miatt még nem egészen az van amire vágynék. (több mint egy hónapja a nyakam, hátam fáj, alig tudtam az elején mozdulni, így a lassacskán való készülődés megint kicsit felgyorsult lett. De elengedtem sok tennivalót, a fontosra, lényegesre koncentrálva.)
    Nálad kicsit megpihenek, lenyugszom. Jó itt.
    Szombathelyen voltunk, ott is nagy a hideg, megmaradt a hó, itthon is megérkezett a fehér lepel ma reggelre. Jó kinézni a kertre, tiszta, nyugalmat áraszt.
    Szép napokat kívánok szeretettel
    rhumel

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Endi, hideg van kinn, és holnapra havazást jósolnak, nem is kicsit. Veszprémbe megyünk, remélem, hogy jó lesz a közlekedés, és sikeresen megjárjuk.
      Mikor dolgoztam, vágytam ezekre az évekre, melyek most eljöttek. Úgy örülök nekik. Könnyebb nekem a karácsony előkészítése, mert nincs családom. Míg anyu élt nálam voltunk mindig szenteste. Aszervezés rám várt, de szívesen csináltam. Beosztottam jól az időmet, mindig végeztem mindennel. Most M-mel és a családjával leszek, így kevesebb munka vár rám. Gondolom, nála csak a fadíszítés vár rám, ahogy eddig is. Ő főz majd. Az ajándékokat már megvettem. Mindig kis dolgokat adunk egymásnak, éppen csak jelezve, hogy gondoltunk a másikra. Én is szép napokat kívánok neked szeretettel.
      Nézegesd örömmel a kerteteket, és lelj nyugalomra nálam is. Kívánom, hogy kevesebbet fájjon a nyakad és a hátad. Jobbulást kívánok.

      Törlés
    2. Tegnap délben még egy cseppnyi hó se volt Veszprémnél, sőt már Szombathely után se sokáig volt fehér a táj. Az utak végig szárazak, sehol egy hó vagy jégfolt. Remélem a mai lehullott hó is olvadozik holnapig és sima utatok lesz.🙏
      rhumel

      Törlés
    3. Köszönöm a tájékoztatást. Szerda reggelre nagy hó esett. Veszprémig hó volt, de az utat végig aránylag jól letakarították, mire mi 9 óra körül elindultunk. Nem siettünk, M. óvatosan vezetett, és megjártuk baj nélkül az utat.

      Törlés
  2. Éva, szép a megbékélés hangulata - ritkán van benne része a rohanó világ emberének, aki vagy fut az ideje után, vagy a magány, esetleg az unalom ürességében retteg... Jó az is, amikor csendre vágyik és meg is kaphatja, megelégedve olykor a saját társaságával is, hiszen előbb-utóbb rászorul...
    Igazán megérdemled ezt a nyugalmat, amit ráadásul megszakíthatsz M. meghitt társaságában, ha kell. Legyenek szép fehér, havas napjaid, ha erre vágyódsz.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Rózsa, mindig is szerettem a békés hangulatokat, és fő célom ennek megteremtése magam és mások számára. Elégedett vagyok a magam társaságával, de szívesen vagyok M-mel is. Ma jön hozzám, és meglátogat egy barátnőm is délután. Nem leszek egyedül.
      Havas napok várnak rám. Van a régi hóból is, és holnap jön egy kiadós hó. Állítólag így lesz, legalábbis ezt mondja az előrejelzés.
      Tudom, hogy sok munka vár rád a szemműtéted előkészítése miatt. Legyen hozzá erőd, és legyen sikeres a műtét. Sokat gondolok rád.

      Törlés
  3. Magamhoz ölelem a decembert - de szépen írtad! Köszönöm! :) Emlékszem, amikor dolgoztam, karácsony közeledtével már rosszul voltam, ha meghallottam egy karácsonyi dalt. Annyi helyre kellett figyelni, elintézni, mert ez volt a munkám, hogy a végén már csak az érdekelt, hogy legyünk túl rajta. Persze, amikor az x. karácsonyi koncerten is elénekeltük a Mennyből az angyalt, az azért jó volt. Ma már annyit vállalok és csinálok, ami nekem jó.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mióta nyugdíjban vagyok nekem is könnyebb, bár én mindig is nyugalomban éltem meg az adventi időszakot. Erre nagyon figyeltem.
      A munkahelyemen mindig én voltam a karácsonyi műsorért a felelős, és minden másért, ami ezzel járt. A fa beszerzése, feldíszítése stb. A gyerekek besegítettek, de irányítani is kellett. Jó dolog nyugdíjban lenni.
      Tetszik az utolsó mondatod: "Ma már annyit vállalok és csinálok, ami nekem jó." Ez valahol a titok, hogy az ember fel tudjon nyugalomban készülni a karácsonyra.

      Törlés
  4. Yes, I try to do it that way too. Not always easy. Today, I thought: should I do a 31-day plan, less stress. But then I thought: that can also be stressful. Just try to live more slowly. Nice blog, Éva, thank you.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Dear Aritha, I live a slow life. When I was still working, this period was more stressful, but never so stressful that I didn't enjoy the Advent period. I'm already retired, and I'm preparing everything in the most peaceful way until Christmas. I have always followed this. Advent and Christmas are the most beautiful times for me, and I want to cherish them.
      I hope it works out for you, too. I wish you a nice Advent and that you manage to prepare for Christmas as stress-free as possible. With love, Éva

      Törlés
  5. Jó szelfi a lábadról, azzal a skandináv mintás papuccsal. Emlékszem még régebben a nyári hasonló szelfire, amin egy szellős kis szandálban pihenteted a lábad. További nyugodalmas olvasgatást az Ünnepekre Várva!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. De jó emlékezőkéd van!:) Valóban van egy szandálos képem is. Régen csináltam.
      Szeretem felrakni a lábomat, és úgy pihentetni. Mindig így olvasok, de TV-t is így nézek. Köszönöm a jókívánságodat, az ünnepre várva is sokat olvasok. Különösen szeretem azt az időszakot pihenéssel és olvasással tölteni.

      Törlés
  6. Hello Eva
    These days I am very busy with my shop it ends 15 th December and I will be glad! Then I will be able to relax !
    I sell a lot and I must go and put some more things to sell but I am glad to empty the house!
    Have a good reading and relax!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hello Catherine, I am happy that you could sell a lot of items in your shop. I also have a lot of things at home but I do not have that possibility like you have. Perhaps I will give them to my friends as presents.What else shall I do? I also need to empty my apartment.
      I hope that after 15th you can relax. You need time without stress in your life.
      I wish you all the best.

      Törlés
  7. Széles mosoly az arcomon... A számból beszélsz - ami azt jelenti: Akárcsak a tetteim.
    Ölelés

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Viola, örülök, hogy mosolyogsz! :) Mindig jó dolog, ha valaki mosolyogni tud.

      Törlés

zene

x

Tájékoztatás

Az Éva című blogon található képek saját fotók.

E-mail címem: editis@citromail.hu