2024. augusztus 27., kedd

Az utóbbi pár napom...

M. erkélyén van édes szőlő, érő füge, rózsaszín leander és borostyán. Jó kiülni oda a sárga napernyő alá, és olvasni. A növények jótékonyan takarnak a szomszédok elől, és a meleg, olykor forró augusztusi szélben susognak a levelek. A közeli templom toronyórája üti az órák számát, így követem az idő múlását. 
M. egyik nap elment a boltba, és én addig olvastam az árnyékban. Mikor megjött láttam, hogy virág van nála. Tudtam, hogy az enyém, de mégis feltettem az eléggé buta kérdést, hogy én kaptam-e. Természetesen igen. Csak úgy minden indok nélkül, és nem is kell néha ok, hogy az ember virágot kapjon. 
Láttuk a pici babát is. Most 3 hónapos. A közös vacsorán ő is ott volt. Kissé nyugtalan volt a drága, mert 2 oltást is kapott aznap, de hősiesen kibírta, végül ránk is nevetett, gőgicsélt, és nagy szemekkel figyelt minket. Olyan tökéletes a pici. Mindene megvan kicsiben, szép a gömbölyödő a pofija, puha ujjacskái, talpai, apró körmei...
A napokban megkóstoltam az erkélyen lévő saját szőlőt, a fügét, volt csendes kávézás, délutáni pihenő, hűsító fagyizás, békés olvasás, és az ebédekhez finom vörösbor is. Egy-két kortyot ittam csak, de jólesett. A napsütésben szép rajzolatú árnyékok díszelegtek a falon, olvasás közben figyeltem a mozgásukat, ahogy az idő előrehaladtával kúsztak egyre inkább felém. 
Máskor is békés, nyugodt napjaim vannak, gondoskodom és közösen gondoskodunk róluk, hogy mindig azok legyenek. Most sem csalódtam bennük. 
Hasonlókat kívánok nektek is.

                                    

10 megjegyzés:

  1. Örülök, hogy jól telnek napjaid! Mindig jó olvasni róla! Olyan tökéletes nyugalom szól a soraidból, amit néha nagyon szeretnék magamnak is.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem volt korábban így, de mindig vágytam arra, hogy nyugalomban, békében éljek. Mióta nyugdíjban vagyok, és nem függök nagyon senkitől, sokkal könnyebb. Van előnye és hátránya is a sok egyedüllétnek, de igyekszem benne a jót kihasználni. M. ebben partner, ő is ezt az állapotot szereti. Teremtsd meg magadnak, amikor csak tudod! Őszintén kívánom.

      Törlés
  2. Kedves Éva, milyen jó, hogy ezt a pihentető nyugalmat olyan társsal oszthatod meg, mint M., akinek igényei, temperamentuma, ízlése a tiédhez hasonló és tiszteletben tartja azt. Az egyedüllét akkor elviselhető, ha nem végleges és kizárólagos, hanem időnként felváltja a család, barátok, szerető partner társasága...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Rózsa, ha nem igényelné M. is a nyugodt, békés életet, biztosan nem lennénk együtt. Igen, az egyedüllét, csak akkor elviselhető, ha tudom, hogy nem végleges. Tudom, hogy találkozom vele, és megoszhatom az olykor már terhes egyedüllétet. Hamarosan elutazik egy hónapra, de WhatsApp-en kapcsolatban leszünk. Én ilyen sok időre képtelen vagyok elmenni, de őt sem akadályozom meg abban, hogy menjen, ha szeretne. Ez is a kapcsolatunk egyik lényeges eleme.

      Törlés
  3. Kellemes, békés hangulat árad a soraidból és a fotóidból. Mint mindig. Jó idejönni Hozzád a nyugalom szigetére.
    Olvasom, hogy M. egy hónapra elutazik. Pont jó az időzítés, jön a koraősz, amit szeretsz, remélhetőleg a hőség is szűnőben. Elrepül majd az a pár hét, s hála a WhatsAppnak, tudtok beszélgetni.
    Egyszer régen egy barátomat kérdeztem az egyedüllétről. Mert mindig sokan vették körül , és aztán úgy alalult az élete, hogy egyedül lakott egy kis lakásban.
    Sosem felejtem el ahogy mosolyogva válaszolta: "Sokat vagyok egyedül, de nem vagyok magányos."
    rhumel

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Endi, jó, hogy szeretsz idejárni, örömmel fogadlak téged is nálam. Jön a kora ősz, már várom. Éppen most hallgattam időjárás jelentést, melyben viszont az hangzott el, hogy hőség végét egyelőre nem is látni. Nem tudom mi lesz, én már várom a hűvösebb időt, ami majd az ősszel együtt jár. Elég volt ebből a nyárból.
      Én is sokat vagyok egyedül, de nem vagyok magányos, ahogy az a barátod is mondta. Éppen ma jön hozzám egy barátnőm, akivel majd közösen elmegyünk egy közeli étterembe menüt enni, aztán angolozunk kicsit. Csak úgy barátságból tanítom erre a nyelvre. Jó lesz a délutánom.

      Törlés
  4. Dear Eva
    It is nice that you had company. The baby is already three months old! Time flies.
    I am not on my blog for the moment having health problems I feel very tired, but next week we will be leaving for the Netherlands to have a rest in a spa by the North Sea .
    I wish you the best.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. It is good that you are in the Netherlands. I hope your health will be better and better. I wish you all the best.

      Törlés

zene

x

Tájékoztatás

Az Éva című blogon található képek saját fotók.

E-mail címem: editis@citromail.hu