2024. augusztus 15., csütörtök

A Balaton mellett

A Balaton mellett töltöttünk pár napot. Nem strandoltunk, de hajókáztunk és sétáltunk Csopakon és Balatonfüreden. A legnagyobb hőségben pedig pihentünk a szállásunkon. Én már nem fekszem ki a napra, elmúlt az az időszakom, elég annyi barnulás, amennyit az utcán összeszedek nyaranként.
Elmentünk a csopaki Petrányi Borteraszra ebédelni, sétáltunk a Füredi Tagore Sétány platánfái alatt, várt ránk a Jókai sétahajó is, és tettünk egy 1 órás utat Tihany felé. Hallgattam a hullámok surrogását, a hajókürtöt, a gyerekhangokat, néztem a vitorlásokat és a Tihanyi Apátság fehér tornyait.
Emlékszem néhai Jutka barátnőm szavaira, aki mindig megnézte, hogy szép ember-e a kapitány. Jót nevettünk mindig, mikor megállapítottuk, hogy igen, szép ember. Elmúlt az az idő, mikor még Jutkánál nyaraltam, és ilyen buta kérdésekkel is múlattuk az időt fiatal korunkban. Fiatalság, bolondság.:)
A Balaton szép emlékeket idéz fel bennem, főleg miatta. Egész nap szinte a strandon voltunk, az anyukája rántott pontyot csinált nekünk vacsorára, és az apukája Csopakról hozott nekünk bort. Beszélgettünk a nagypapájával is, majd kártyázás után fáradtan nyugovóra tértünk. Szép idő volt az életemben ez az időszak.
A Tagore Sétányon borfesztivál van most még hetekig, a bor mellé lehet venni pogácsát, zsíroskenyeret lilahagymával, sült halat és kolbászt. Leültünk mi is egy kis bort inni, és friss pogácsát enni mellé.
Eltelt 3 nap, még tart a nyár. Most itthon besötétített szobában vagyok, elég volt a fényekből, a színekből és a hőségből, de gyűjtöttem megint szép emlékeket.

1. Éva, képeiden is érződik a kellemes nyári kis üdülés hangulata! A legjobb benne, ha megoszthatod valakivel...

1. Jó volt nem egyedül lenni, megoszthattam a kis kiruccanásunkat. Teljesen igazad van, így volt jó.

2. Olyan jó látni, hogy kiruccantok időnként és pozitív élmények érnek, amitől feltöltődsz. Jól érzitek magatok, szép dolgokat láttok, finomakat esztek, isztok! Így tovább! Most jön majd a kellemesebb időszak időjárás szempontjából és kirándulhattok, amikor szeretnétek😍
    Jó egészséget kívánok nektek!

1. Pár napra szívesen elmegyek valahova. Hosszabb időre már nem nagyon szeretek. Várom az őszt, nagyon elegem van ebből a melegből. Én is jó egészséget kívánok nektek. Kiránduljatok ti is jókat!

3. Milyen szép helyeken jártok! :) Ebből a melegből már nekem is elegem van. Ha lehetne reklamálni valahol, én napont 5 db levelet írnék. :) Ha ez így megy tovább, a következő években még több lesz, akkor a nyár az ússzuk meg valahogy évszak lesz. Idén már az én szobámban van klíma, nem használom túl, és 26 fokra van állítva, enélkül nem lennék képes semmit sem csinálni, mert én nagyon nem bírom a meleget. A Balatonon hetekig nyaralni jó lehetett. Eszembe jut erről egy könyv, inkább fiatalifjúsági könyv, de én felnőttként olvastam, ennek az első része balatoni nyaralás, annak szépségével humoros köntösben: Vaszary Gábor: Hárman egymás ellen. Kellemes további napokat kívánok kedves Éva! Betty

1. Betty, nagyon szenvedek a melegtől. Nekem nincs klímám, nappal átmelegszik a lakás, éjjel hagyom nyitva az ablakokat, akkor kicsit lehűlnek a szobák. Azokat a reklamáló leveleket már én is megírnám, ha lehetne. Attól tartok, hogy a következő nyarak is ilyenek lesznek. Régebben is volt hőség, de ezeket a napokat megszakították kicsit hűvösebb napok, amikor észhez lehetett térni valamennyire. Most ez nincs.
      Megnéztem, a helyi könyvtárban megvan a könyv, amit olvastál. Ha legközelebb megyek kihozom, és elolvasom. Köszönöm az ajánlást. Neked is szép napokat kívánok, és valamennyire elviselhetőbb időjárást.

4. Hello Eva
    You had a nice outing your country looks beautiful and has very good food too!
    In two weeks we are going to the Netherlands I am impatient to leave and hope the weather to be cool like here today 16 C at 11 o’clock how nice! After the heat.
    Have a nice day.

1. Hello Catherine, I hope that your trip to the Netherland will be good. I am looking forward to reading your report and seeing your photos. It was also heat here, now it is only 25C and I am also happy about it. Have a nice day! Hugs.

5. Kedves Éva!
    Csak most, utólag olvastam ezt a bejegyzésedet, beszámolódat. Mi is a férjemmel - az ország másik végéből - ezen a környéken töltöttük az aug. 10-15. közötti forró napokat.Olyan különös belegondolni, hogy akár találkozhattunk is "ismeretlen ismerősként": állhattunk ugyanott sorban, ülhettünk ugyanabban a kerthelyiségben, elmehettünk egymás mellett az utcán vagy a strandon...bár, ahogy látom, Ti inkább B.Füreden töltöttetek több időt, mi pedig Csopakon szálltunk meg, ott strandoltunk, Füreden csak egy templomi koncerten voltunk 13-án, és kicsit távolabb a Folly Arborétumban jártunk még. Értem, ahogy az emlékeidről írsz, bennem is sok minden megmozdult az időben távoli balatoni nyarakról, sok emlék feltolult a saját gyerekeimmel egykor ott töltött időkből is miközben pihentem.

1. Kedves bsi, milyen érdekes, mi is Csokapon szálltunk meg, és körülbelül ugyanabban az időben. Valóban találkozhattunk volna akár ott, akár Balatonfüreden. Gondolkoztam azon, hogy mi, bolgosok, olvasók, kommentelők sok helyen összefuthatunk, csak nem tudjuk, hogy hozzájuk, a számunkra kedves ismeretlen ismerőshöz van szerencsénk. Érdekes a blogvilág. Szerintem, ha kiderülne ilyen esetekben, hogy kivel találkozunk, biztosan lenne egymásnak mondanivalónk.
      A Balatonhoz mindig kedves emlékek kapcsolódnak nekem is, de szerintem másnak is. Nem csodálom, hogy neked is eszedbe jutottak ezek, miközben pihentél. Kívánok még szép balatoni napokat, ha idén nem is, de máskor mindenképpen.

zene

x

Tájékoztatás

Az Éva című blogon található képek saját fotók.