2021. február 28., vasárnap

Covid előtt és alatt



                                               
                            
                                     

Megittam a reggeli ébresztő kávémat cukor nélkül, kis tejjel. Ez elmaradhatatlan kelléke a reggeleimnek, hogy észhez térjek. Aztán van még egy délutáni adag is, szeretek vele üldögélni, indok a pihenésre, nem mintha nem szánnék máskor is időt egy kis lazításra. Igenis, kényeztetem magam néha.
Eszembe jutott, hogy mióta bezárták a cukrászdákat, kávézókat, én sem tudok menni. Néha egyedül is beültem, de legtöbbször M. volt velem, egy-egy séta, vásárlás vagy ebéd után. Hiányzik a kávé egy kedvenc édesség melletti beszélgetés valamilyen kávézóban, cukrászdában. Mindenhol kicsit más volt a kávé, de a kiszolgálás mindenhol udvarias. Voltak kedvenc helyeink is, ahol a legjobb kávékat adták. Rászántuk az időt, pénzt, a kedvet pedig hoztuk hozzá magunkban.
Kávézni itthon is lehet, csak a hangulat más. Hiányzik a mellettünk folyó halk beszélgetések hangja, a porcelán és a kanál ütközésének könnyed csengése, a pincérek megszokott arca, az ismerős  falak, képek, díszítések. 
Ne higgyétek, hogy ez lenne a legnagyobb gondom Covid idején, csak a reggeli kávé mellett jutott ez eszembe, ez egyfajta asszociáció, emlékezés a járvány nélküli időszakra, az egészen apró mozzanataira, melyek most már nincsenek meg, pedig életünk megszokott részei voltak, akármennyire is jelentéktelennek tűnnek. 
Csak már múlna el, és térne vissza az élet a megszokott kerékvágásába, ne lenne ennyi fertőzött ember, és ne halnának meg ennyien! Nem tudom, hogy mikor múlik el, de várom a végét. Nyitnának ki a bezárt helyek, tudnának  az emberek találkozni, ne kellene maszkot viselni, és lehetne a friss levegőt érezni, mert nem takarná el az orrunkat is a maszk. Ne érezné az ember állandó veszélyben magát, ha elhagyja az otthonát. 
A múlt év tulajdonképpen ráment a járvány megfékezésére, az idei is ezzel kezdődött, és folytatódik is. Örülök, hogy nem kaptam el, nektek és a környezeteknek is ezt kívánom. Így legyen! 
Remélem, hogy sikerült kivédenetek. Akinek volt rossz élménye a járvánnyal kapcsolatban őszintén együtt érzek vele.
Várom az oltásra a hívást, regisztráltam magam rá.
                                                 

  



19 megjegyzés:

  1. Nagyon hasonló érzéseim vannak nekem is. Egyelőre nem látom a fényt az alagút végén és hogy én nem látom az még hagyján, de a virológusok sem.
    Nagyon hiányzik a régi életünk!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem tudom hogy hány hullám jön még, és ezek a mutánsok is izgatnak. Mintha új erőre kapna a vírus. Hiányzik a szabadság, bezárva érzem magam. Itt van a mankóm is, nem tudok kimenni elégszer a Corona miatt is, és a mankóm miatt is. Sokszor vagyok a négy fal között, és ez nem tesz jót nekem. Ahogy te írtad, elfelejtek én is beszélni, mert többet írok, mint ahogy megszólalni tudok.

      Törlés
  2. hasonlóan érzek én is, sokszor hiányzik az ebédutáni kávé, valahova be- vagy kiülve - nekem is! sokszor eszembe jut...de szerintem nyáron, legkésőbb ősszel meglesz az is! s annál jobban foguk élvezni...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Akkor te már látod az alagút végét. Igazad legyen benne! Én még nem vagyok ilyen pozitív, talán kevesebb Híradót kellene néznem.
      Olvastam régen nálad, hogy te is be- vagy kiülve élvezted a napfényt, és a helyzetet, hogy kávézhatsz emberek között.

      Törlés
    2. most is élvezem a napot!:) (kávé nélkül:(

      Törlés
    3. Én most iszom a napi második kávémat, és bent vagyok. Délelőtt süt az erkélyemre a Nap, ki kell ülnöm, egyre több lehetőség adódik rá.

      Törlés
  3. Yes it is si difficult not to go to a cafe and relax while looking at the people coming and going in the street when you are outside at a terrasse. I love the cakes you show us!
    Have a nice Sunday.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Perhaps, you are together with your daughter now.:) I can imagine you in this situation. How happy you are!
      Yes, I miss my former life, the freedom to go out without beening able to get the infection. I am often within the home walls at home and it is not good for me. I don't want to have depression. I am always alone at home. I can not see the end of the virus attack. I have not got the injection yet but I am registrated.

      Törlés

      Törlés
  4. Nagyon hiányzik nekem is egy kis kávézós, beszélgetős délután a barátnőmmel. Egy kávé, egy süti mellett ücsörögtünk órákon át, közben mindent megbeszéltünk. Nagyon jól írtad, azok a kis hangok, illatok, duruzsolások odatartoznak a cukrászda hangulatához.
    Reménykedem, hogy legalább a nyár meghozza a fellélegzés idejét...
    (meghoztad a kedvet egy jó capuccinohoz 🤗)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, a hangulat, az adta még a finom ízek mellett az egyik lényeget. A másik, hogy lehetett beszélgetni, és ízlelgetni az elénk tett finomságokat. Egyébként az együttlét volt mégis a legfontosabb, és ez az ami most hiányzik nekem.
      Nyár? Így legyen! Nem tud senki semmi biztosat mondani, ez is rossz. Mert ha tudnám meddig kell várni, az jó lenne .Akkor jobban bírnám. De ez a bizonytalanság idegőrlő.

      Törlés
  5. Szívemből szóltál!! Nekem is naggggyon hiányzik egy kávé és süti valahol. A hangulat, a lehetőség!!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Majd csak túl leszünk rajta, és mehetünk bárhová.:) Kívánom nektek a legjobbakat a karantén után.

      Törlés
  6. Ha itt járok és olvaslak, mérhetetlen nyugalom és letisztult, bölcs életszeretet árad a soraidból. Szeretek itt. Harmónia, békés, szép szavak, egyszerűen, kedvesen megfogalmazott mély érzések.
    Mindez nagyon is jólesik a covidos mindennapjainkban! Köszönet érte.
    rhumel

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Rhumel! Köszönöm szépen a szép szavaidat. Nagyon szívesen adom az enyéimet, különösen ezekben a covidos napokban.:)

      Törlés
  7. "... emlékezés a járvány nélküli időszakra, az egészen apró mozzanataira, melyek most már nincsenek meg, pedig életünk megszokott részei voltak, akármennyire is jelentéktelennek tűnnek." nekem is ezek hiányoznak a legjobban: ezek voltak "az élet sója"...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hiányoznak, most tudjuk, mennyire fontosak voltak. Fogjuk majd élvezni, ha elmúlnak a szigorítások, maga a járvány. Fogalmam sincs mikor lesz, de remélem nyárra elmúlik. Ez csak remény. Senki nem tud semmit vele kapcsolatban. Írjam azt, hogy remélem, idén elmúlik?

      Törlés
  8. Nem lennék vészmadár...
    De az itt is, ott is jelentkező utóhatások még sok gondot fognak jelenteni.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem vagy vészmadár. Biztos, hogy jelentkezni fognak utóhatások.Nem könnyen múlik el ez a járvány. Sajnos.

      Törlés
  9. megoldottad, szuper. ügyesebb vagy nálam, most akartam kottázni neked. köszönöm, jobban látom. szívemből írtál. mi kimozdulunk, speciálisan, kerülve a tömeget, az embereket, csak boltokba járva. e hónapra 4 előjegyzésem van toporgok, menjek-e, a körzeti orvos nem javasolta, van időpont, ami negyedszerre változna. a többiről írtál, maradnak a telefonos, gépes barátkozások, s ha ebből kilépsz, a félelem nem történik-e baj,a félelem. ő lett a társunk.de még e helyzetben is örüljünk mindannak, ami megmaradt nekünk

    VálaszTörlés

zene

x

Tájékoztatás

Az Éva című blogon található képek saját fotók.

E-mail címem: editis@citromail.hu